nexiar Postad 11 Juni , 2005 Rapport Postad 11 Juni , 2005 Party Poker 5/10 Hold'em (8 handed) converter Bordsstämning Stämmningen vid bordet är hyfsat loose, ca 35 % som ser floppen. Button är loose, ser ca 50 % floppar och höjer 15 % av dem. CO är också loose med 41 % floppar och 25 % höjningar preflopp. Spelar även väldigt aggressivt efter floppen. MP2 är en tomte som spelar det mesta och bara sitter med ett par big bets kvar. Spelet Plockar upp JJ i SB. En svårspelad hand i dålig position. Men givetvis så räknar jag med att spela den om det inte blir vansinnig action innan floppen. Preflop: Hero is SB with J:spade:, J:club:. 1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, MP2 calls, CO calls, Button raises, Hero 3-bets, BB calls, UTG+1 calls, MP2 calls, CO calls, Button caps, Hero calls, BB calls, UTG+1 calls, MP2 calls, CO calls. Button höjer efter 2 limpar. Jag reraisar för att förhoppningsvis skaka av mig lite av fältet. Sätter honom på överkort, kan givetvis ha ett högt pocketpar också men det är mindre troligt. Försöket att få folk att släppa sina händer misslyckas kapitalt och när Button cappar sätter jag honom på AA-QQ eller AK. Flop: (24 SB) 7:club:, Q:heart:, 5:club: (6 players) Hero checks, BB checks, UTG+1 checks, MP2 checks, CO bets, Button calls, Hero raises, BB folds, UTG+1 calls, MP2 calls, CO calls, Button calls. Floppen kommer med ett överkort och ett färgdrag. Jag gillar givetvis inte damen men den känns betydligt bättre än K eller A. Jag checkar för att förhoppningsvis kunna raisa button och ställa resten av fältet inför 2 bett. Potten är alldelles för stor för att jag redan nu ska ge någon credit för ett överpar alternativt Q. Den är ju tyvärr så pass stor att alla drag har odds att jaga det mesta. CO bettar och när Button inte höjer sätter jag honom på AK. Är givetvis rädd för Q men att höja här är ett bättre alternativ än call. CO kan mycket väl bettat sitt färgdrag. Turn: (17 BB) J:heart: (5 players) Hero bets, UTG+1 calls, MP2 calls, CO raises, Button calls, Hero 3-bets, UTG+1 folds, CO calls, Button calls. Bingo!! Träffar min 2-outer om jag var efter på floppen. Nu är det bara QQ som spöar mig för tillfället och jag är närmast 100 % säker på att jag sitter med den bästa handen. Bettar ut och när jag blir höjd är det bara att gasa på med en 3-bet. Det finns dock en hel del kort jag inte vill se på rivern. Alla hjärter och klöver kompletterar ett färgdrag. Dessutom finns det en hel del stegdrag ute. River: (28 BB) 2:club: (4 players) Hero checks, CO checks, Button checks. Jaha, här är jag övertygad om att färgen sitter och checkar. Kommer givetvis att syna ett eventuellt bet i denna jättepott. Final Pot: 28 BB Results in white below: Hero has Js Jc (three of a kind, jacks). MP2 has 8c 6d (high card, queen). CO has 8h 6h (high card, queen). Button has Kc As (high card, ace). Outcome: Hero wins 28 BB. Avslutning Överspelade jag min hand på floppen? Med så många personer i potten är det högst troligt att någon sitter med Q. Gör inte någon det så finns det många drag ute som kan göra att jag drar dött på turn. Hur skulle ni spelat denna hand? Citera
Gyre Postad 11 Juni , 2005 Rapport Postad 11 Juni , 2005 Jag tycker inte du överspelar handen på floppen, visst det är mycket folk med i potten så att någon sitter på en Q är givetvis ganska troligt. Men potten är så stor att det är värt att ta ett skott mot den. Citera
Recommended Posts