Gå till innehåll

Moneybookers vs paypal


MacDaddy

Recommended Posts

Går ju inte att jämföra. PayPal är ju ebays och får inte användas på spelsidor såvida de inte har specialavtal.

 

Det underliga med Moneybookers, Neteller, click2pay etc är att det fortfarande inte går att ha pengar i olika valutor på samma konto, så många är tvungna att ha bägge ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ju inte att jämföra. PayPal är ju ebays och får inte användas på spelsidor såvida de inte har specialavtal.

 

Det underliga med Moneybookers, Neteller, click2pay etc är att det fortfarande inte går att ha pengar i olika valutor på samma konto, så många är tvungna att ha bägge ändå.

Där har du fel om Moneybookers. Du måste bara bli VIP och fråga om två valutor.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir man vip då?

Hittar ingenting på deras sida.

Är inte vip till för enbart storspelare?

Slå i limittaket gång på gång och begär att dom ska höja. Du kommer då att få skicka in kopior på alla möjliga papper. Du ska göra alla verifieringar som finns.

När allt är gjort har du ca 300k i limit.

Sen ska du göra en insättning på 50k till en pokersajt.

Nu är det dags att fråga om att få bli VIP och få en egen VIP-manager.

Good luck! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min brors MB konto har blivit hackat i två omgångar och bestulet på pengar en av gångerna. Han fick tillbaka en viss del av pengarna tillbaka men inte allt. Detta utan att ha agerat vårdslöst på något vis. Hans konto var låst i en månad efter händelsen och efter det så fick han kämpa ytterligare ett par månader med att få en del av sina pengar tillbaka. Varför han inte fick tillbaka resten har dom undvikit att svara på och har varit "under utredning" i över ett år nu. Dessutom har flera av hans mail ignorerats. Det slutade med att han gav upp för att det bara rörde sig om ett par hundra dollar.

 

Själv har jag bara neteller och är nöjd med det. Har haft någon affe som velat att jag skulle skaffa MB-konto för att kunna skicka pengar men annars har neteller funkat bra överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel.

 

Räcker med att transfera €5k en månad och be om det.

 

Jag öppnade konto i en valuta som jag inte borde öppnat konto i för ett tag sedan. Eftersom det ej går att byta valuta kontaktade jag en av deras VIPmanagers genom en vän och sade väl i princip att jag öppnar ett konto hos Neteller om de inte kunde lösa det. Ett par dagar senare var jag VIP utan några omsättningskrav. Jag använde iofs mitt Moneybookers-konto rätt frekvent, men inga €5k per månad.

 

De har för övrigt en säkerhetsdosa som finns tillgänglig för VIPs. Rekommenderas. Tror man kan beställa den för en liten penning om man ej är VIP.

 

Fler sajter har börjat acceptera paypal som jag förstått det, men Moneybookers är mycket vanligare. Har tyvärr ingen koll på transaktionsavgifterna för paypal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjaffsat med mb flera dagar, måste skicka in helt osannolika dokument, har en bra bit över 5k€ som jag inte kan casha ut, super paranoid över att bli hackad, kan inte sova på nätterna längre etc

 

så nån som vet om click2pay funkars?

 

Jag använde click2pay ett tag och de fungerade hur bra som helst.

Använde det dock bara till överföringar mellan sidor så hur uttag funkar kan jag inte svara på.

 

Ang gränsen är det 5000€ totalt i insättningar eller måste det vara en engångsinsättning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
tjaffsat med mb flera dagar, måste skicka in helt osannolika dokument, har en bra bit över 5k€ som jag inte kan casha ut, super paranoid över att bli hackad, kan inte sova på nätterna längre etc

 

så nån som vet om click2pay funkars?

 

Köp en token! Det har jag gjort. Alla tiders. Tror jag betalade €15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...