Gå till innehåll

Hur knäcker man sit n go's?


Chip-And-a-Chair

Recommended Posts

Jag har spelat sit n go:s i över ett halvår och läst två bra böcker kring ämnet. Mitt spel har förbättrats mycket sen jag började och ofta så verkar det som jag tar rätt beslut i de flesta lägen fast det förhindrar ju inte att man förlorar matcher förstås. Jag har nästan aldrig lyckats spela bort hela min bankroll, förutom någon gång precis i början. Den högsta buy-in jag har spelat är 10$. Det brukar bli så att jag är uppe i 150$ sen går det ner till 60-70$ sen är det uppe i 150 igen, sen går det ner.

 

Jag får alltså inte mindre pengar än vad jag satte in från början, men jag tjänar aldrig pengar på att spela. För er som har lyckats med att tjäna pengar på sit n go's, vad anser ni är de stora sakerna som gör skillanden för att man lyckas vinna ofta? Det verkar som jag spelar rätt bra, men det blir ingen lönsam historia av det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl självklart att de med högre inköp påverkar mer. Så länge man har edge bör man väl sikta på att öka volymen även om det innebär hopp i inköp.

 

Har du edge finns det ju ingen anledning att spela lägre överhuvudtaget om du inte spelar så pass högt att det inte ges tillräcklig action. Vilket inte verkar vara fallet hos TS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ligga något i att jag haft för lite andel BI's i bankrullen ska testa att anpassa. Brukar normalt köra BI's på fem dollar, ibland tio, det skulle ju innebära en rulle på 250-500$

 

Sen jag började spela har jag haft mentaliteten att sätta in så lite från början och sen öka i pengar. Som mest tror jag att jag gått från 10$ till 160$, men likt förbannat kan det inte överstiga detta av nån anledning. Fast det kanske sätter för mycket press på en att prestera vid varje match speciellt när det börjar går sämre och man sitter med typ 10 BI's.

 

Har hört mycket positivt om Sit n go wizard så det måste jag pröva.

 

Var får man de bästa rakeback dealsen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...