Gå till innehåll

Poker stove + hand range


AceAce

Recommended Posts

Hejsan, jag kollade igenom en träningsvideo för ett tag sen och då lärde jag mig något väldigt bra. Att sätta min motståndarens range i pokerstove. Vet att säkert nästan alla ni gör detta så inget nytt för er. Men iallafall, för att kunna sätta min motståndares range i pokerstove så måste jag veta hans ranges %. Jag kör med holdemmanager så på något vänster ska jag ju kunna se det. Men frågan är vart?

 

Får be om ursäkt för denna aningen dumma och nybörjarkatiga fråga :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, jag kollade igenom en träningsvideo för ett tag sen och då lärde jag mig något väldigt bra. Att sätta min motståndarens range i pokerstove. Vet att säkert nästan alla ni gör detta så inget nytt för er. Men iallafall, för att kunna sätta min motståndares range i pokerstove så måste jag veta hans ranges %. Jag kör med holdemmanager så på något vänster ska jag ju kunna se det. Men frågan är vart?

 

Får be om ursäkt för denna aningen dumma och nybörjarkatiga fråga :oops:

 

// orka läsa en wall of text. //Najvik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att jag missuppfattat frågan helt.

 

A: Du har Holdemmanager för att uppskatta folks ranger i olika situationer

B: Du vill veta vad de motsvarar, det gör du i stove.

 

Ex, du har spelare 1 som har 5,2% preflopraises och spelare 2 som har 25%preflopraises. I stove sen ser du tydligt den skillnaden avn de ranges de raisar med. Spelare 1 raisar troligen inte låga pockets eller sc´s som inte är höga medans spelare 2 lär raisa alla pockets samt en hel del sc´s.

 

Motspelet mot dessa två skiljer ju sig såklart otroligt mycket om man står inför en push/fold situation med en medioker hand och jag antar att det är det du fattat i videon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att jag missuppfattat frågan helt.

 

A: Du har Holdemmanager för att uppskatta folks ranger i olika situationer

B: Du vill veta vad de motsvarar, det gör du i stove.

 

Ex, du har spelare 1 som har 5,2% preflopraises och spelare 2 som har 25%preflopraises. I stove sen ser du tydligt den skillnaden avn de ranges de raisar med. Spelare 1 raisar troligen inte låga pockets eller sc´s som inte är höga medans spelare 2 lär raisa alla pockets samt en hel del sc´s.

 

Motspelet mot dessa två skiljer ju sig såklart otroligt mycket om man står inför en push/fold situation med en medioker hand och jag antar att det är det du fattat i videon?

 

 

Nu har jag inte sovit på 10 evigheter, men som jag förstår det vill han veta ranges efter olika positioner. Om vi tar spelare 2 i ditt exempel, han har ju en bredare range på knappen än UTG. Det fattar väl vem som helst, men han vill se mer detaljerat om det kanske är 30% eller 35%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

// orka läsa en wall of text. //Najvik.

 

Nehe? Läs den inte då... haha. Vill bara påpeka att det där var den kanske onödigaste inlägget i denna post. Jag är ute efter hjälp och allt du gör bidrar ju till inget. Snälla till nästa gång: Gillar du posten så hjälp den som fråga. Hatar du posten så lämna den och skit i den. Blir så mycket enklare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att jag missuppfattat frågan helt.

 

A: Du har Holdemmanager för att uppskatta folks ranger i olika situationer

B: Du vill veta vad de motsvarar, det gör du i stove.

 

Ex, du har spelare 1 som har 5,2% preflopraises och spelare 2 som har 25%preflopraises. I stove sen ser du tydligt den skillnaden avn de ranges de raisar med. Spelare 1 raisar troligen inte låga pockets eller sc´s som inte är höga medans spelare 2 lär raisa alla pockets samt en hel del sc´s.

 

Motspelet mot dessa två skiljer ju sig såklart otroligt mycket om man står inför en push/fold situation med en medioker hand och jag antar att det är det du fattat i videon?

 

Du har helt rätt, det jag försöker klura ut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte sovit på 10 evigheter, men som jag förstår det vill han veta ranges efter olika positioner. Om vi tar spelare 2 i ditt exempel, han har ju en bredare range på knappen än UTG. Det fattar väl vem som helst, men han vill se mer detaljerat om det kanske är 30% eller 35%.

 

Ja, svaret är att titta i HM och se hur han spelar på knappen, då får du ju reda på exakt %.

 

Jag hade HM ett par månader o lessnade o bytte tillbaks till PO och där klickar man bara på position stats på respektive spelare i live trackern för att se hur han spelar från olika pos, lägg där till ett gäng andra stats som hur han spelar vilka drag/färdiga händer så har du en ganska klar bild över hans range.

 

Om du vill veta hur man hittar den stats du söker i HM gör du enklast i att fråga en tydlig fråga på just det här på forumet, leta själv i HM (lär inte vara alltför svårt att fundera ut) eller kolla på HM´s hemsida alternativt ett forum om dt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...