soetnows Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 Här är en hand jag blev lite fundersam över, kan säkert vara väldigt enkel och standard för många, men har haft problem med spelet ett tag nu så tänkte kolla om jag spelar den rätt. Vi är bara 3 spelare vid bordet. SB spelar 54/45 med 4.7 aggfaktor, och cbettar 83% av alla floppar hittills. Dock bara över ett 100 händer sampel.. Spelar jag rätt? Raise turn? Fold river? Hur skulle ni spelat? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Replayer SB ($246) Hero ($278) BTN ($165) Dealt to Hero J:spade: K:heart: fold, SB raises to $6, Hero calls $4 FLOP ($12) 7:spade: K:spade: 4:diamond: SB bets $9, Hero calls $9 TURN ($30) 7:spade: K:spade: 4:diamond: T:diamond: SB bets $23, Hero calls $23 RIVER ($76) 7:spade: K:spade: 4:diamond: T:diamond: Q:club: SB bets $57, Hero calls $57 Citera
fiskarn1 Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 Här är en hand jag blev lite fundersam över, kan säkert vara väldigt enkel och standard för många, men har haft problem med spelet ett tag nu så tänkte kolla om jag spelar den rätt. Vi är bara 3 spelare vid bordet. SB spelar 54/45 med 4.7 aggfaktor, och cbettar 83% av alla floppar hittills. Dock bara över ett 100 händer sampel.. Spelar jag rätt? Raise turn? Fold river? Hur skulle ni spelat? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Replayer SB ($246) Hero ($278) BTN ($165) Dealt to Hero J:spade: K:heart: fold, SB raises to $6, Hero calls $4 FLOP ($12) 7:spade: K:spade: 4:diamond: SB bets $9, Hero calls $9 TURN ($30) 7:spade: K:spade: 4:diamond: T:diamond: SB bets $23, Hero calls $23 RIVER ($76) 7:spade: K:spade: 4:diamond: T:diamond: Q:club: SB bets $57, Hero calls $57 Mot en så aggro spelare så är syn alla gator rätt tycker jag. Känns inte som någon idé att höja turn för då händer det troligen att han lägger eller höjer tillbaka och du tappar värde eller får ett svårt beslut att gå vidare. Han kan nog lätt sätta dig på något drag och är han aggro så bettar han på alla gator. Jag hade gjort likadant iaf, men, vad vet jag Citera
Supertequila Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 std, även om river är rätt tråkigt kort. Citera
okocha Postad 31 Juli , 2010 Rapport Postad 31 Juli , 2010 std, även om river är rätt tråkigt kort. varför tycker du river är ett tråkigt kort? Citera
Joeduck Postad 31 Juli , 2010 Rapport Postad 31 Juli , 2010 varför tycker du river är ett tråkigt kort? +1 En aggro Fi lär ju betta AQ och varför inte QJ. Finns säkert massor av bluffar också. Jättesyn. Citera
Lolle Postad 31 Juli , 2010 Rapport Postad 31 Juli , 2010 Ser bra ut och undrade ocksa vafan trakigt kort? Kanns inte som nan annan linje gar att ga pa... Citera
Supertequila Postad 31 Juli , 2010 Rapport Postad 31 Juli , 2010 varför tycker du river är ett tråkigt kort? En del 2barrellade hålpipor träffar.. hade föredragit typ 2h. Det förändrar inte synen i vart fall. Citera
KallOödmjukDiva Postad 1 Augusti , 2010 Rapport Postad 1 Augusti , 2010 En del 2barrellade hålpipor träffar.. hade föredragit typ 2h. Det förändrar inte synen i vart fall. Om du med de menar att en del hålpipor träffar Q, vilket i sin tur inte VB. Så är det en ok förklaring. Annars inte. Citera
Recommended Posts