Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

angående att höja QJ i tidig position då blir det ofta såhär.

1. Du får ett omslag mot dig och synar ur position med QJoff. På flop missar du och han cbar och du förlorar en pott.

2. Du får en syn bakom dig ur position, du missar och CBar och FI synar igen. Du vet nu inte hur du ska spela och checkar och förlorar potten

3. I bästa fall foldar alla eller som i detta fallet du floppar triss.

Så i många fall spelar du handen ur position och är oftast beroende på att du träffar på flop. När folk säger att du ska spela mer aggro, menar de inte att du ska spela många händer ur position. välj händer och spela de BRA.

• Svars 641
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Har faktiskt försökt att välja mina händer mer noggrant och köra mer från knapp, co och blinds. Försöka att undvika utg och så. QJ var faktikst lite av en avstickare idag då jag inte hade haft en hand över 10 på länge :) Men får tänka ännu mer på det då! tack för tipset.

Postad
Har faktiskt försökt att välja mina händer mer noggrant och köra mer från knapp, co och blinds. Försöka att undvika utg och så. QJ var faktikst lite av en avstickare idag då jag inte hade haft en hand över 10 på länge :) Men får tänka ännu mer på det då! tack för tipset.

2-3 inläg bak i tråden var det för att variera dig, nu för att du var kortdöd...inte första gången du ändrar din anledning till dina tidigare beslut efter vad som skrivs i db:n.

Du verkar knappt själv förstå varför du spelar som du gör, tror du verkligen det är bättre att justera sin betsize utefter brädans struktur istället för att betta samma % av potten oavsätt hand eller bräda? Speciellt för en orutinerad spelare.

Lär dig en grund att stå på, exprimentera sedan utefter den, just nu vet du knappt själv hur du spelar.

Du är inte bror/kusin/polare med riggdevil? Man börjar undra ibland

Postad

jag ska ta tag i det imorgon jimmy, takc för inputen. Därför dagboken heter micro mot toppen, jag vet att jag är nybörjare och försöker lära mig.

6 inköp på nl100 idag iallfall och rullen ligger på 4050kr

Postad

att spela många potter från blindsen är inget du ska sträva efter

Postad

Klart, men eftersom man har redan har investerat lite i blind kan man syna lite lättare för ibland höjer vissa 1 kr osv, då är det ju värt om man har ganska bra kort :)

triss mot triss och förlorade bara 30 kr, färg mot färg förlorade bara 30kr, sparade 1,5 inköp på vara passiv eftersom de spelade väldigt hårt :D

Postad

du fattar väl att om du synar oftare lättare ifrån blindsen för det blir "billigare" så förlorar du pengar på det i längden....det är lika dumt som att posta blinds direkt när man kommer till ett bord

Postad
du fattar väl att om du synar oftare lättare ifrån blindsen för det blir "billigare" så förlorar du pengar på det i längden....det är lika dumt som att posta blinds direkt när man kommer till ett bord

Klart att jag inte synar 3kr med J3 t.ex

Postad
Fast någonstans måste du sträva att bli en bättre spelare också.

Att pottbeta är inte bra, att först beta halva potten och sen potta turn o river är verkligen inte bra. Att utg öppna QJo är absolut inte bra.

Visst är det bra att testa sig fram, men du behöver ju inte göra det trotts att folk berättar för dig att det är direkt uselt.

Jag tror inte heller på att du har så bra reads på alla dina motståndare att du klarar göra beslut utefter dom varje gång.

Hur hade du spelat den nämnda handen om motståndaren varit okänd? Hur hade du spelat om det varit en du visste var duktig?

helt ok imo

Postad

Haha, sjukt att man får så jävla många olika svar :D Har tänkt att idag ska jag läsa om betsize och om positioner. Får se om jag lär mig något :)

men skönt att någon tyckte jag spelade okej iallfall starfitter :D

Postad
Haha, sjukt att man får så jävla många olika svar :D Har tänkt att idag ska jag läsa om betsize och om positioner. Får se om jag lär mig något :)

Tror inte nån tyckte du spela skit dåligt utan mer att spela sådär i längden kommer vara minus för ditt spel. Tänkt såhär, om du bettar pott varje gång, antingen om du bluffar eller har något så kommer du gå mer minus än om du bettar 2/3 av potten. De gångerna du bettar pottbett med inget och du får omslag så foldar du. Men om du istället skulle betta 2/3 pott och får omslag så har du ju inte gått lika mycket minus där. Visst kommer du vinna mer om han foldar men jag tycker själv 2/3 pottbett är bäst. + att jag har kollat några vids och läst artiklar med proffs som blivit intervjuade. Dem säger själv att 2/3 pott är en rimlig size. Så nästan allt talar ju emot att du ska betta pott varje gång du bluffar eller har nå.

Postad

Nu körde jag mindre bet och det gick hem :D

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

SB ($202)

BB ($153)

CO ($199)

Hero ($99.50)

Dealt to Hero A:club: 5:club:

fold, Hero raises to $3, fold, BB calls $2

FLOP ($6.50) 7:spade: 9:club: 8:club:

BB checks, Hero bets $3.25, BB calls $3.25

TURN ($13) 7:spade: 9:club: 8:club: Q:club:

BB checks, Hero bets $9.75, BB calls $9.75

RIVER ($32.50) 7:spade: 9:club: 8:club: Q:club: 3:spade:

BB bets $17, Hero raises to $65, BB raises to $137 (AI), Hero calls $18.50 (AI)

Hero shows A:club: 5:club:

(Pre 57%, Flop 32.8%, Turn 97.7%)

BB shows J:club: T:heart:

(Pre 43%, Flop 67.2%, Turn 2.3%)

Hero wins $194

Postad

hihi inte ens sett handen men linjen att sizea 1/2 pott pott är inte superkass även om man kan size lite mindre än pott :)

Postad

Borde fått in degen tidigare.

Kul att han har 2% efter floppen att vinna :P

NL Holdem $1(BB) Replayer

BB ($100)

Hero ($170)

UTG ($134)

CO ($186)

BB posts (SB) $0.50

Dealt to Hero 3:heart: 3:spade:

UTG calls $1, CO calls $1, fold, Hero checks

FLOP ($3.50) 3:club: 7:heart: Q:spade:

Hero bets $2, UTG folds, CO calls $2

TURN ($7.50) 3:club: 7:heart: Q:spade: T:heart:

Hero bets $6, CO raises to $15, Hero raises to $34, CO calls $19

RIVER ($75.50) 3:club: 7:heart: Q:spade: T:heart: Q:heart:

Hero checks, CO bets $149 (AI), Hero calls $133 (AI)

Hero shows 3:heart: 3:spade:

(Pre 52%, Flop 98.1%, Turn 90.9%)

CO shows T:diamond: Q:club:

(Pre 48%, Flop 1.9%, Turn 9.1%)

CO wins $334

Postad

BB ($100)

Hero ($170)

UTG ($134)

CO ($186)

BB posts (SB) $0.50

CO wins $334

Wp, men på turn måste du 3beta honom större! Jättedragig bräda och du ger honom fina odds. Jag hade gjort det 45-52 typ. Gillar checken på river.

Postad

BB ($100)

Hero ($170)

UTG ($134)

CO ($186)

BB posts (SB) $0.50

CO wins $334

om nån re raisar dig där 3 betta pot istället

Postad
Att pottbeta är inte bra, att först beta halva potten och sen potta turn o river är verkligen inte bra
helt ok imo

Du får gärna motivera dig där. För mig tycker jag det luktar "Jag vill inte skrämma ut honom med förstort bett här i början så jag tar halva potten. Oj han syna, då måste han ha något. Nu ska jag ta betalt hårt, jag höjer hela potten igen... Oj, han synade igen. Han måste ha något bra, och jag har ju en jätte bra hand, nu tar vi pott igen"

Right?

Postad
Du får gärna motivera dig där. För mig tycker jag det luktar "Jag vill inte skrämma ut honom med förstort bett här i början så jag tar halva potten. Oj han syna, då måste han ha något. Nu ska jag ta betalt hårt, jag höjer hela potten igen... Oj, han synade igen. Han måste ha något bra, och jag har ju en jätte bra hand, nu tar vi pott igen"

Right?

tror du överskattar motståndet lite Ante, detta är ju micros..