Gå till innehåll

NLT - 5handat, 1-2SvS - JJ problematik


Recommended Posts

Hamnade i en knasig situation. Hur bör jag spela handen? Funderar verkligen över ett annorlunda turnspel. Förklara gärna hur ni skulle gjort och Varför :-)

 

Har ingen HUD just nu men FI är en tänkande spelare som i alla fall har koll.

 

BossMedia Game #1349551664: Table Britta 84 - kr1.00/kr2.00 - No Limit Hold'em

Seat 1: FI (kr230.68)

Seat 5: Hero (kr285.80)

Seat 2: Mupp1 (kr872.85)

Seat 4: Mupp2 (kr382.00)

FI posts the big blind of kr2.00

Hero posts the small blind of kr1.00

Mupp2 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Jack of SpadesJack of Diamonds

Mupp1 folds

Mupp2 folds

Hero raises kr6.00

FI calls kr6.00

*** FLOP *** 2 of Diamonds9 of Spades6 of Clubs

Hero bets kr8.80

FI raises kr21.60

Hero calls kr21.60

*** TURN *** 2 of Diamonds9 of Spades6 of ClubsJack of Hearts

Hero checks

FI checks

*** RIVER *** 2 of Diamonds9 of Spades6 of ClubsJack of Hearts5 of Diamonds

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin syn på flopp, han höjde antagligen i tron om en tom c-bet från dig.

Turn beror ju på, hade du vetat mer om spelaren dvs om han har hög vpip%, bet 60-70% pott, eller checka och låta honom betta vidare om han har hög aggfaktor. Men som sagt, det vet du ju inte, skulle nog spelat likadant i detta fallet.

 

Valuebet på river i detta fallet, eftersom han antagligen checkar bakom efter ett misstänkt spel från dig, och hoppas på att han höjer:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snubben hade tidigare reraisat drag på flop mot mina cbets. När han checkar bakom turn och 5an rullar in blir jag nojig direkt. Jag betar ut en värdebet på 44,2kr = 80% av potten. Han ställer tillbaka 203,08kr. Jag sätter honom på 78 redan innan river trillar in och när han shovar tillbaka på river känns det ännu mer så. Jag timebankade alldeles för länge och synade för att se hans 7r8r.

 

Är det så att man måste syna hans shove här alla dagar i veckan Även om man har denna känslan? Vilka andra händer skulle han kunna reraisa flop, checka turn och ställa tillbaka med på river? Finns det överhuvudtaget att lägga topset här? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du sätter han på 78 redan innan rivern trillar in, och vet att han slår om drag och är allmänt spewwig och fiskig. Varför inte försöka få ut mer value då?

 

Jag är ganska LAG men hade nog slagit om på floppen, och bettat 60-75% turn om jag hade haft dom readsen. :)

 

Hade nog check/synat rivern som spelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar alla svar. Ingen tycker dock som den andra. ;-)

 

3beta flop please :'(

 

Checkar du turn måste du checka river

 

Detta är nog ett misstag jag gör, 3bettar för sällan på flop. Det känns dock som att jag bara får syn av händer som slår mig om jag 3bettar denna floppen? Förklara gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar alla svar. Ingen tycker dock som den andra. ;-)

 

 

 

Detta är nog ett misstag jag gör, 3bettar för sällan på flop. Det känns dock som att jag bara får syn av händer som slår mig om jag 3bettar denna floppen? Förklara gärna!

 

Du cb:ar light, han höjer light, varför skulle du aldrig någonsin 3beta light som bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...