Hjulapan Postad 17 Juli , 2010 Rapport Share Postad 17 Juli , 2010 I dagsläget ser vinstplanen för turneringar ungefär ut som den för trisslotter dvs de flesta vinster är "perngarna tillbaka" och ett fåtal längst uppe i toppen (plats 1-3 typ) ger riktigt stora pengar. Jag önskade att man kapade den nedre delen av strukturen och istället införde en trappstegsökande vinstplan utan stora hopp. Låt oss säga i en 1000-manna gav 40 platser pengar med jämt eskalerande priser. Mina argument för detta är dels att ingen bryr sig om "pengarna tillbaka" vinsten, det känns ändå som en förlust att sitta timmar för att få den (om nu inte inköpet är en gigantisk portion av ens bankrulle) Fler spelare hade också fått känna på att vinna förhållandevis mycket pengar vilket jag tror lockat fler spelare. För oss MTT regs så hade det inneburit en jämnare fördelning av vinsterna. PS. Två finalbord i dag på Stars Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 17 Juli , 2010 Rapport Share Postad 17 Juli , 2010 Mina argument för detta är dels att ingen bryr sig om "pengarna tillbaka" vinsten, det känns ändå som en förlust att sitta timmar för att få den Stämmer inte, i så fall skulle det inte finnas lönsamt bubbelspel, vilket det gör, i många fall riktigt lönsamt. Därför tror jag knappast att det skulle locka fisk, utan sänka värdet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjulapan Postad 17 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 17 Juli , 2010 Blir ju en större bubbla med mitt förslag, för att sen övergå till en jämnare struktur. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 18 Juli , 2010 Rapport Share Postad 18 Juli , 2010 Nej Argument: Usch vad tråkigt:-( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thewalla Postad 19 Juli , 2010 Rapport Share Postad 19 Juli , 2010 Håller med Hjulapan. Har haft samma tankar. Grattis till final borden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 19 Juli , 2010 Rapport Share Postad 19 Juli , 2010 E relativt stor chans att vinna inköpet tillbaka lockar satellitfisk. Kan säkert komma på fler argument för och emot, men är bara på genomresa i tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 19 Juli , 2010 Rapport Share Postad 19 Juli , 2010 Snackade om turneringar som fenomen med Doyle (not so hidden) och han sa att turneringar (live) skapades för att dra (utslagna) fiskar till cashgameborden. Satellitturneringarna sabbade det hela lite då många fiskar helt enkelt ägnade sig åt dessa istället för att besviket släntra över till cg't innan/efter större turrar. Kort sagt: Ju plattare prisstruktur desto fler fiskar som försöker tror jag. Det handlar inte bara om pengarna, tror det flesta firrar är nöjda med att bara komma ITM. Därmed inte sagt att prisstrukturen är åt helvete för platt på många sajter/nätverk men top 4% skulle nog effektivt jaga bort fisken då de skulle vinna alltför sällan och därmed sluta försöka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts