Gå till innehåll

3-bet A-J pree?


Studsboll

Recommended Posts

Ser inte direkt värdet i att se till att svaga Ax försvinner och starka kvarstår hos fi, that's just me though

 

Det låter som om du har en väldigt polariserad 3betsrange?

 

Slår standard reg upp button mot vår BB exempelvis så tycker jag att det är en självklar 3bet, vi krossar ju den rangen och blockar en hel del bra händer.

 

Jag kan förstå ditt resonemang dock, om du menar att handen kan bli svårspelad vid 4bet eller syn.

 

...

 

Dikussionen om A-J ska 3betas eller inte uppkom i en annan tråd men var offtopic så jag startade denna. När det gäller SH 6-Max, vad gäller generellt? Förstår att det beror helt på position osv men ta gärna upp olika exempel.

 

Varför ska jag bara syna en raise med A-J? Varför ska jag 3-beta?

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej så en 3bet från BB/SB mot button är ok men varför? Är det för att vi vill ta hem det pree? FI kommer ju knappast syna med en hand som vi dominerar men kanske suited connectors/small pocket pairs?

Jag är sjukt nyfiken på hur ni tänker eftersom jag ibland inte vet varför jag gör olika saker...

 

Sen även, om vi får syn, vad är en "bra" bräda att c-beta på? Kanske redan finns en tråd om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...