Studsboll Postad 13 Juli , 2010 Rapport Share Postad 13 Juli , 2010 Ser inte direkt värdet i att se till att svaga Ax försvinner och starka kvarstår hos fi, that's just me though Det låter som om du har en väldigt polariserad 3betsrange? Slår standard reg upp button mot vår BB exempelvis så tycker jag att det är en självklar 3bet, vi krossar ju den rangen och blockar en hel del bra händer. Jag kan förstå ditt resonemang dock, om du menar att handen kan bli svårspelad vid 4bet eller syn. ... Dikussionen om A-J ska 3betas eller inte uppkom i en annan tråd men var offtopic så jag startade denna. När det gäller SH 6-Max, vad gäller generellt? Förstår att det beror helt på position osv men ta gärna upp olika exempel. Varför ska jag bara syna en raise med A-J? Varför ska jag 3-beta? Tack för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pold Postad 13 Juli , 2010 Rapport Share Postad 13 Juli , 2010 Beror ju lite på vilken position Fi höjer från, hur ofta han höjer och hur ofta han synar 3-bet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 13 Juli , 2010 Rapport Share Postad 13 Juli , 2010 Beror ju lite på vilken position Fi höjer från, hur ofta han höjer och hur ofta han synar 3-bet. men om vi spelar GTO? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 14 Juli , 2010 Rapport Share Postad 14 Juli , 2010 BB vs Btn tycker jag både syn o 3b funkar. I position gillar jag flat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 14 Juli , 2010 Rapport Share Postad 14 Juli , 2010 men om vi spelar GTO? GTO-argumentet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 14 Juli , 2010 Rapport Share Postad 14 Juli , 2010 BB vs Btn tycker jag både syn o 3b funkar. I position gillar jag flat. ++++ i sb vs btn e 3bet fint med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 14 Juli , 2010 Rapport Share Postad 14 Juli , 2010 tycker definitivt att en 3bet med AJ är motiverat mot en btn/sb std raise Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Studsboll Postad 14 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 Juli , 2010 Okej så en 3bet från BB/SB mot button är ok men varför? Är det för att vi vill ta hem det pree? FI kommer ju knappast syna med en hand som vi dominerar men kanske suited connectors/small pocket pairs? Jag är sjukt nyfiken på hur ni tänker eftersom jag ibland inte vet varför jag gör olika saker... Sen även, om vi får syn, vad är en "bra" bräda att c-beta på? Kanske redan finns en tråd om detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 14 Juli , 2010 Rapport Share Postad 14 Juli , 2010 du trebetar för värde, för balans, för o slippa spela op o för att spela grundare op vid syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts