Gå till innehåll

NL50 fullring - dåligt spelat bottenset?


Recommended Posts

Har tyvärr ingen HH på denna, det verkar som att man ibland inte får in sista handen när man kopplar ner ett CG utan att göra återköp. Detta var i varje fall vad som hände:

 

- Jag satt i MP1 med 5 of Clubs5 of Diamonds. En löspassiv spelare limpade före mig. Då bordet varit ganska oaggressivt bestämde jag mig för att bara limpa bakom. En limpare till + bb hängde med. Pott $2,25

 

- Floppen kom 8 of Clubs6 of Clubs5 of Hearts (eller nån annan färg, spelar ingen roll). BB och den löspassiva spelaren före mig passade. Jag bestämmer mig för att öppna för $1,50 då det inte känns som en bra idé att slowspela denna bräda i en ohöjd pott.

 

- Den tredje spelaren synar mig. BB tänker lite och höjer sen till $8. BB sitter liksom mig med full stack.

 

- Ursprungslimparen foldar och det är nu jag igen. Jag funderar på vad BB (och i viss mån spelaren i pos. som synade min öppning) kan ha. Jag kommer fram till att BB (som jag inte har några reads på) mest troligt sitter med ett tvåpar eller ett starkt drag som han semibluffar. Det är klart att det kan vara set över set här också, men det är inte så mycket att göra åt. Spelaren i pos. tror jag mest att han har något slags drag eller ett par.

 

- Jag bestämmer mig efter viss stress för att skjuta in hela min stack. Är han på ett drag så vill jag få honom att betala och om han foldar så känns det ändå som att en vinst på över 20bb är helt okej på denna svåra bräda. Har han tvåpar så vill jag inte riskera att det kommer skrämkort som får honom att vika senare gator. Spelaren i pos. räknar jag med att han foldar så gott som alltid med ursprungsreraisaren bakom sig. Har någon av dem ändå en straight så har jag ändå en hygglig möjlighet att dra ut.

 

- pos.spelaren foldar mycket riktigt medan BB snapcallar och visar 9 of Spades7 of Spades för floppad straight. Både turn och river blankar och jag är busto.

 

Borde jag ha spelat på något annat vis? Eller ska degen alltid in här på ena eller andra viset? Finns det nån poäng i att bara höja till sig $20? Känns ändå svårt att lägga sig med de pottodds jag får om han återhöjer eller langar in resterande knappa $30 på nästa gata.

 

Tilläggsfråga: Om jag hade synat så hade jag fått se en 7:a (inte klöver) på turn. Kan jag överväga fold om han bettar? Checkar jag bakom om han också checkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din hand är lite av en nobrainer efter floppen, du floppar set och blir gladeligen omslagen - in med keramiken. Du kan absolut göra en mindre höjning på floppen för att få fi att tro att du inte är bunden till potten, men vad som än sker så ska pengarna in. Brädan är för dragig för att vara kreativ på. Gillar dock inte din överlimp preflop, isolera fisken som limpar istället och ta kommandot i potten! Fall inte in i hans tempo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna lyckas i poker år 2010 måste man kunna folda bottenset, som bäst är det en bluffcatcher så är det bara.

 

Folda bottenset???? Hur fan ska du få bottenset om du foldar alla småpar, som du väl gör om du inte vill ha bottenset!

Jag har foldat AA en gång när jag floppade set. (101% säker på att fi hade

stege)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...