Gå till innehåll

Sajter med Bad Beat och Royal Jackpot?


Bateman

Recommended Posts

Bad beats är t.ex. om 4tal får stryk av en Royal Flush eller annat 4tal

 

 

 

7sultanspoker vet jag har bad beat även 25h poker tror jag har det.

 

 

Jackpotten brukar bli större och större hela tiden eftersom detta sker väligt sällan och jag vet att senast vann någon 6 000$ på 24h.

 

Dock sköter olika sidor detta på olika sätt, så du får får kolla på den akutella.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En high-hand jackpott ges antingen till en hand av en viss minsta storlek eller till den största handen under en viss tidsperiod. Vanligast på nätet är störst hand under ett dygn såsom de exempelvis gör på Ladbrokes och Primanätet. Vidare så är högstahandjackpotts i regel mycket mindre än badbeat-diton, exempelvis så brukar det bli runt $150 för en royal på Ladbrokes eftersom det är så många som delar på den.

 

 

En badbeatjackpott brukar vara mycket större för ett tag sedan låg den på $24000 på 24h (nu ligger den på $7000). Det finns en viss tröskelhand man måste få slagen, vanligtvis ett fyrtal. Sedan fördelas pengarna lite olika beroende på site, jag tror att 50% brukar gå till killen som blev slagen 30% till den som slog honom och resten till övriga spelare på bordet. Jag är dock lite osäker på detaljerna, kolla relevant site för de exakta villkoren.

 

Generellt gäller att åtminstone du måste använda båda dina hålkort för att kvalificera för någondera typen av jackpott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag satt och spelade på PartyPoker och såg att badbeat jackpotten var uppe på $20 000, så jag tänkte den ska jag ha :D jag satte mig ner på fyra stycken 0.5/1 fixed (spelar bara NL annars) "badbeat jackpott bord" efter ca 1-1.5 timme så poppar en ruta upp att jag vunnit $557 pga att en kille på ett av mina bord blev badbeatad :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24hpokers BBJ betalar ut: 40% till den som förlorar; 20% till den som vann; 20% delas till alla som fått kort på bordet; 20% stannar kvar i potten. Så den som förlorade och den som vann får mer än de 40% resp. 20% eftersom de även får del av de 20% till de som får kort (blir ju ganska mycket om man bara är 2 vid bordet).

 

Och utbetalningen sker omedelbart automatiskt när handen är slut.

 

Så här såg senaste BBJ ut där:

Game # 009,410,491 - 5-Card Draw Pot Limit $ 2/4 - Table "Algiers"

Game ended Saturday 2004-Jul-31 6:57:35 PM GMT

 

Players:

pokaboy ($16.00 in seat 1)

krissi ($95.00 in seat 3)

chocolada ($93.25 in seat 4)

Gudfader ($367.75 in seat 5)

 

Dealer: pokaboy

Small Blind: krissi ($2)

Big Blind: chocolada ($4)

 

 

Gudfader Raise ($8)

pokaboy Fold

krissi Call ($6)

chocolada Call ($4)

 

krissi changed 3 cards

chocolada changed 3 cards

Gudfader changed 3 cards

 

krissi Check

chocolada Bet ($24)

Gudfader Fold

krissi All-In ($87)

chocolada All-In ($61.25)

krissi Payback ($1.75)

 

krissi shows: 4s - 9d - 9c - 9h - 9s (four of a kind, nines)

chocolada shows: Ad - Ah - 3d - Ac - As (four of a kind, aces)

 

chocolada wins: $191.50 (with four of a kind, aces)

 

Bad Beat Jackpot ($4,069.25) won by krissi

Bad Beat Jackpot ($2,260.75) won by chocolada

Bad Beat Jackpot ($452.25) won by Gudfader

Bad Beat Jackpot ($452.00) won by pokaboy

Rake: $3.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Appropå att man måste använda båda sina hålkort...

 

Tänk dig följande:

 

Du sitter på Jd 9d och brädan ser ut Ad Kd Qd Td 5c

 

Dvs, du har satt en royal med ett av dina hålkort, men om du använder båda dina hålkort kan du sätta en 9-Q färgstege, men då antar jag att klienten inte "låter en" välja den färgstegen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den på partypoker är nu på 235300.89$ Den skulle sitta fint.

 

brukar inte lägga mig i andra rums grejer men om jag inte missminner mig så måste man spela vid speciella bord för att den ska gälla och då läggs - förutom vanlig rake - även $0.25på tror jag. Sen tar de nog en procentsats av denna rake till huset i provision. Spela i en $5 pott och betala $0.50 i "rake" se rjag som rätt saftigt även om jaghåller med om att det skulle vara kul att dra in ett par hundra lakan dollars.

 

mvh Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brukar inte lägga mig i andra rums grejer men om jag inte missminner mig så måste man spela vid speciella bord för att den ska gälla och då läggs - förutom vanlig rake - även $0.25på tror jag. Sen tar de nog en procentsats av denna rake till huset i provision. Spela i en $5 pott och betala $0.50 i "rake" se rjag som rätt saftigt även om jaghåller med om att det skulle vara kul att dra in ett par hundra lakan dollars.

Ja det är ju inte direkt för spelarnas skull som den jackpotten finns. Vad jag förstått så är det typ aldrig +EV att spela på ett sånt bord jämfört med att spela mot samma motståndare på ett bord utan jackpott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brukar inte lägga mig i andra rums grejer men om jag inte missminner mig så måste man spela vid speciella bord för att den ska gälla och då läggs - förutom vanlig rake - även $0.25på tror jag. Sen tar de nog en procentsats av denna rake till huset i provision. Spela i en $5 pott och betala $0.50 i "rake" se rjag som rätt saftigt även om jaghåller med om att det skulle vara kul att dra in ett par hundra lakan dollars.

Ja det är ju inte direkt för spelarnas skull som den jackpotten finns. Vad jag förstått så är det typ aldrig +EV att spela på ett sånt bord jämfört med att spela mot samma motståndare på ett bord utan jackpott.

Nä, inte om de lägger till ovanpå för jacken. Vår BBJ ligger inkluderad i raken och då blir det ju naturligtvis bättre att spela på 24h jämfört med en annan site cet. par.

 

/stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...