Gå till innehåll

Recommended Posts

Absolut, det är inte ofta han är ahead där. Det är inte ofta jag är inne och svingar med J6 eller sämre från den positionen (läs aldrig). Det enda han slår där är ju om jag fått spel och kallsynat med QQ/KK/AA pre, och det ska mycket till för att jag ska göra det. På bordet som det såg ut så never in a million hands.

 

Vad satte du mig på? Bättre knekt och fold för Drivets del, eller finns det möjlighet att du skulle spelat för stack? Antar att svaret är nej. Jävla internetspelare. ;)

 

Du reppar för mkt nöt, du är som sagt inte typen som sitter där med ett drag eller 99 (lol) :) när du bettar 2.5k på turn på parad bräda. Till skillnad mot många andra tomtar. Mot många andra spelare så får nog Drivet in det så även jag. Finns dock en möjlighet till att jag skulle fått in det även nu och det är för att livepoker går så satans jävla långsamt så när man väl får en bra hand så e det svårare att släppa än på nätet, men det e isåfall den enda anledningen och det e tristess.

 

Men det e så svårt å sätta dig på något som inte slår Drivet. Checkar du därmed bakom turn så får du Drivets stack, eller en stor portion av den. Drivet går med största sannolikhet för check syn istället för bet för att låta dig bluffa river om du nu e tom. För helt plötsligt när du checkar turn har du en mkt större range och en range som Drivet är ahead.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag som är FI. J7 var slagen långt in i de värmländska skogarna, och anledningarna till att jag slår så hårt på turn är dessa:

 

Jag underskattade dig. 80-90% av folket på CC synar/degar där. Du hade inte visat så många händer (och jag hade nog inte varit så uppmärksam heller tack vare min vän med "Jag vill gå ut-adhd"), så jag hade inte fattat att du var så vass som du är innan jag pratade med er när ni satt och käkade.

 

Du hade druckit en del öl (om man nu kallar Sol för öl :roll: ). Det gjorde att jag tänkte att mina chanser att få syn är större än vad de är annars.

 

Som spelad är det ganska ofta att du sitter på ett färgdrag där (i alla fall om man ser till standardspel på CC). Genom 2500 ger jag dig ju för kassa odds för att dra, men ändå tillräckligt för att en sämre spelare ska göra det (det kan ju komma). Så pass kompetenta är ju standardFI på CC att de kan lägga missat färgdrag på river, så jag vill ändå få in lite pengar i potten. Som sagt, jag underskattade dig. :-D

 

Så här i efterhand vet jag inte hur jag skulle spelat om jag fick uppleva situationen en gång till. Jag är ändå tveksam till att du skulle donka river utan monsterriver (2,6,7,J). Är bet-raise-fold (vad ska du värdebeta och få syn av?77-TT?) en rimlig utgång om vi säger att river är blank (typ 5c) eller är det checkfold/checksynar du? Om jag checkar bakom på turn och ruter kommer på river, vad gör du?

 

Hur som helst, det var en trevlig kväll och en intressant hand. Synd för mig bara att du är bättre än folk i gemen. Hade du inte varit det hade jag varit sex lax rikare.. :-D

 

Ja, var bra surr faktiskt! Skönt när du försökte sälja in 99 också :-D

 

Jag resonerar som följande. Du flattar raise tidigt, och är en kompetent reg som Rickard har sagt är något tajt (oförtjänt? Eller bara i jämförelse med honom) :-)) Sätter dig på 22-99, KJ, KQ, J9s-KJs, A2s-ATs, AT-AJ. tror du 3betar allt ovan och foldar allt under. På en JJ2-flopp kan du i så fall aldrig ha sämre J än mig och på turn när du betar ut "kan" jag typ inte syna eftersom ja gmår jättedåligt av att stacka river. Som jag sa tidigare känns en bluff jättekonstigt då det är en limpad familjepott och färgdrag checkar du nog bakom 99% av gångerna eftersom brädan är parad och du vill inte att jag ska slå om. Alla mellanpar checkar du också av samma anledning och det är en jättedålig hand att bluffa med. (Ja, vet du att jag lägger J7 där är det klockrent, men det gör du inte)

 

Finns säkert en del hål teoretiskt, men men. Såga på!

 

Gillar dock ditt spel vs random CC-lirare som festspelar! Tror du lätt får betalt av mycket skräp samt alla J. Jag har ju triss lixom 8-)

 

Kul bord som sagt! Bra spelat

 

Jag fattar dock ditt spel som jag sa då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du reppar för mkt nöt, du är som sagt inte typen som sitter där med ett drag eller 99 (lol) :) när du bettar 2.5k på turn på parad bräda. Till skillnad mot många andra tomtar. Mot många andra spelare så får nog Drivet in det så även jag. Finns dock en möjlighet till att jag skulle fått in det även nu och det är för att livepoker går så satans jävla långsamt så när man väl får en bra hand så e det svårare att släppa än på nätet, men det e isåfall den enda anledningen och det e tristess.

 

Men det e så svårt å sätta dig på något som inte slår Drivet. Checkar du därmed bakom turn så får du Drivets stack, eller en stor portion av den. Drivet går med största sannolikhet för check syn istället för bet för att låta dig bluffa river om du nu e tom. För helt plötsligt när du checkar turn har du en mkt större range och en range som Drivet är ahead.

 

+1 på fetmarkerade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du reppar för mkt nöt, du är som sagt inte typen som sitter där med ett drag eller 99 (lol) :) när du bettar 2.5k på turn på parad bräda. Till skillnad mot många andra tomtar. Mot många andra spelare så får nog Drivet in det så även jag. Finns dock en möjlighet till att jag skulle fått in det även nu och det är för att livepoker går så satans jävla långsamt så när man väl får en bra hand så e det svårare att släppa än på nätet, men det e isåfall den enda anledningen och det e tristess.

 

Men det e så svårt å sätta dig på något som inte slår Drivet. Checkar du därmed bakom turn så får du Drivets stack, eller en stor portion av den. Drivet går med största sannolikhet för check syn istället för bet för att låta dig bluffa river om du nu e tom. För helt plötsligt när du checkar turn har du en mkt större range och en range som Drivet är ahead.

 

Mycket sant.

 

Skönt att typ alla (förutom John och kanske kanske min fyllevän) köpte att jag hade 99. Brukar kasta ur mig sånt, brukar ge ganska bra info om folk. Självklart har jag inte underpar.

 

Att det är livepoker är självklart en anledning till att jag spelar hårdare. Det är inte många som orkar sitta i ett antal timmar, floppa triss och sen folda. Tyvärr spelar väl ni för mycket poker för att inte lägga den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar dem som skriver typ raisa turn, utan motivering eller "du har ju triss". Limpad familjepott där fi har flattat tidigt med vad? Sen ska han vilja slänga in en massa pengar tom i vår familjepott...

 

Jag antar alltid, utan undantag, att folk försöker levla när de säger så. Det är ju så man gör här på PF..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, var bra surr faktiskt! Skönt när du försökte sälja in 99 också :-D

 

Jag resonerar som följande. Du flattar raise tidigt, och är en kompetent reg som Rickard har sagt är något tajt (oförtjänt? Eller bara i jämförelse med honom) :-)) Sätter dig på 22-99, KJ, KQ, J9s-KJs, A2s-ATs, AT-AJ. tror du 3betar allt ovan och foldar allt under. På en JJ2-flopp kan du i så fall aldrig ha sämre J än mig och på turn när du betar ut "kan" jag typ inte syna eftersom jag mår jättedåligt av att stacka river. Som jag sa tidigare känns en bluff jättekonstigt då det är en limpad familjepott och färgdrag checkar du nog bakom 99% av gångerna eftersom brädan är parad och du vill inte att jag ska slå om. Alla mellanpar checkar du också av samma anledning och det är en jättedålig hand att bluffa med. (Ja, vet du att jag lägger J7 där är det klockrent, men det gör du inte)

 

Finns säkert en del hål teoretiskt, men men. Såga på!

 

Gillar dock ditt spel vs random CC-lirare som festspelar! Tror du lätt får betalt av mycket skräp samt alla J. Jag har ju triss lixom 8-)

 

Kul bord som sagt! Bra spelat

 

Jag fattar dock ditt spel som jag sa då

 

Du resonerar ju helt riktigt utan hål, även om min range kanske är liiite vidare än så pre. Finns en del SC jag skulle kunna flatta med, men du är inte långt ifrån. Å andra sidan är ju de borta när jag väl synar flop. Ska jag in och veva så mycket mot en storstack har jag inte 67s. 8-)

 

Självklart sätter jag dig inte på en knekt som du ska folda, i så fall vore det ju katastrofalt betat av mig. Sätter dig på en halvstark knekt som du betalar av med. :mrgreen: Du kunde ju sagt att Rickard sa att jag var tajt, i såna fall är ju turnchecken given (vilket det kanske skulle varit ändå). Sanningshalten i det han sa stämmer väl ganska bra, jag är som John säger inte den som spewar allt för mycket (även om jag gör en del katastrofala prelopspel av ren tristess ibland).

 

Random CC-ölare stackar av 25 dagar i veckan som sagt, därför tycker jag inte mitt spel är så illa med tanke på min misread på dig (är det det här som kallas bortförklaring? :roll: ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...