Gå till innehåll

FLT - Korrekt fold med TPTK?


eyedol

Recommended Posts

Texas Hold'em 0,5/1 FL @ Party

Bordsstämning - Vet ej

Fullring 10-manna

 

Träffar högsta par med högsta kicker, borde kanske höja men synar bara. Synar en höjning men blir sen höjd igen, jag synar återigen.

Sen fortsätter det med höjningar på turn och jag väljer o lägga mig, antar någon sitter med tvåpar eller en triss. Det visar sig att jag hade vunnit potten.

 

 

***** Hand History for Game 2168923215 *****

$0.5/$1 Hold'em - Tuesday, June 07, 06:13:50 EDT 2005

Table Table 11392 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 3: Ger_Brockie ( $27.17 )

Seat 4: eyedol ( $71.1 )

Seat 5: HectordogIII ( $36.5 )

Seat 7: DC135 ( $20.5 )

Seat 2: bobby71081 ( $10.68 )

Seat 10: bublArt ( $21.88 )

Seat 9: bizna ( $12.75 )

Seat 6: fast67fbody ( $9.5 )

Seat 1: Jorgetamayo ( $33.5 )

Seat 8: mxlaser ( $25 )

 

OpeningBetRound

bublArt posts small blind [$0.25].

Jorgetamayo posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to eyedol [ Kc Ad ]

bobby71081 calls [$0.5].

Ger_Brockie folds.

eyedol raises [$1].

HectordogIII folds.

fast67fbody calls [$1].

DC135 folds.

bizna calls [$1].

bublArt folds.

Jorgetamayo folds.

bobby71081 calls [$0.5].

 

** Dealing Flop ** [ Ah, 7s, 6c ]

bobby71081 bets [$0.5].

eyedol calls [$0.5].

fast67fbody folds.

bizna raises [$1].

bobby71081 raises [$1].

eyedol calls [$1].

bizna raises [$1].

bobby71081 calls [$0.5].

eyedol calls [$0.5].

 

** Dealing Turn ** [ Tc ]

bobby71081 bets [$1].

eyedol calls [$1].

bizna raises [$2].

bobby71081 raises [$2].

eyedol folds.

bizna calls [$1].

 

** Dealing River ** [ Jh ]

bobby71081 bets [$1].

bizna calls [$1].

bobby71081 shows [ Kh, 7c ] a pair of sevens.

bizna shows [ Qc, As ] a pair of aces.

bizna wins $19 from the main pot with a pair of aces.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att folden är rätt i det läget men jag tycker inte att du ska hamna i det läget. Du har ingen aning om vad de andra håller och tvingas därför slänga, vad som visade sig vara, den bästa handen.

En höjning på floppen tycker jag är ett måste för att få reda på hur du ligger till. Om det efter du raisat re-raisas eller t.o.m. cappas ser din hand inte så stark ut MEN jag tycker ändå att en raise på turn (eller check-raise om det blir HU) är på sin plats (kanske inte helt rätt efter cap på floppen men i värsta fall ger du ett(en?) BB extra till vinnaren av handen och det kan du nog leva med), blir du därefter re-raisad får du helt enkelt anta att du nog inte har den bästa handen och folda eller syna och hoppas att nån tyckte att AQ,AJ,Ax såg bra ut.

Det är ju lätt att vara klok när man sett resultatet men jag tror att om du spelat handen på det viset så hade bobby foldat och du hade vunnit handen efter att ha synats ner av/synat ner bizna.

Jag är absolut ingen expert men tycker att TPTK på en sån flop efter höjning bör spelas aggressivt.

 

Hoppas något lät förståndigt och hjälpte dig :D

/Tjorven

 

ps. åsikter om mitt sätt att spela handen är mycket välkommna ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med tjorven. Hade du suttit på AA och träffat triss (eller 77 för den delen) hade jag nog spelat floppen precis som du. Om det är fel eller ej har jag svårt att uttala mig om, eftersom du får sån action så hade det väl funkat, men TP på denna nivån står sig inte så ofta som man skulle vilja, så den ska spelas så agro som det bara går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktiga är hur stor potten är. På turn när du ska syna två kallt ligger det $16 i potten.

Det kostar två dollar för en syn med risk för ytterligare en höjning bakom dig. Och så måste du kalkylera in syn och eventuella höjningar på rivern.

 

Du spelade fel på floppen, och du borde i vilket fall ha höjt bobbys första turnbet, men i den situation du befinner dig i när du lägger dig tycker jag att en fold är rätt. Med den action som du får tycker jag det är rimligt att tro att du högst har fem outs, mer troligt bara tre och i vissa fall inga alls.

 

det förutsätter förstås att du inte har sett någon av dem få sådana här psykbryt i tidigare händer.

 

PS. När du vet resultatet kanske du skulle kolla på några andra händer då de här två är inblandade. det luktar nästan lite skumt. dom råkar inte komma från Bergen? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla kommentarer. Håller med om det mesta.

Faktumet att jag inte var aggresiv på flop, vilket jag alltid brukar vara med endast ett par, gör att diskussionen blir lite förvrängd. Saken är den att jag tror dom varit lika aggresiva på turn även om de fått mothugg på flop.

 

Så att syna ner då som vissa förespråkar kan jag inte riktigt hålla med, då får man ha en read på dom som maniaqs. Ska man sitta o syna ner varenda pot med TP när man får massa action då går man nog minus rätt bra i sista änden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...