Gå till innehåll

Poker via mobilt bredband ?


protte

Recommended Posts

Undrar om någon spelar poker med mobilt bredband och tycker det fungerar bra utan lagg osv ?.

Lite sugen på telenors flatrate tjänst.

Eftersom jag är gammal och efterbliven så vore det extra mycket pluss i kanten om ni som använder det kan förklara om man kan använda samma abbonemang i mobilem och till datorn om ni förstår :x-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Comviq 3G kontantkortsmodem, funkar utmärkt. Aldrig strul numera, sitter iofs inte uppe på nätterna så ofta längre.

 

Modemet (Huawei E1550) är gratis att låsa upp så det går att sätta in ett 3G kort man känner för att använda. Kostar 99:- för ett modem +kontantkort här. 199:- på Clas Ohlson. Sen får man en veckas gratis surf om man reggar sig på comviq.se om jag fattat saken rätt. Är redan reggad själv men såg det på hemsidan för någon dag sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Comviq 3G kontantkortsmodem, funkar utmärkt. Aldrig strul numera, sitter iofs inte uppe på nätterna så ofta längre.

 

Dito. Samma på nätterna de gånger jag provat.

 

Edit: Inte kontankort, men Tele2 trådlösa, tror det är samma täckning och prestanda på dem iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en billig router som klarar 3g modem. Efter det har inte mitt internet legat nere någon gång på 2 månader. Jag har min dator på 24/7 och tankar filmer när jag inte spelar och det har aldrig legat nere.

 

Hade lite problem när jag hade usb stickan i datorn fick starta om nästan 1 gång varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...