Gå till innehåll

Tittar ni på blindsen fold% när ni höjer first in?


Zyr

Recommended Posts

Om man är tillräckligt duktig för att komma på en bra strategi med en bestämd öppningsrange vs 3b mm. Då bör man väl kunna göra 1-2 lösare versioner som också funkar, även om dom inte är lika perfekt byggda när fi inte foldar så måste ändå värdet av när han foldar väga upp detta. Man kanske kör sin standar i 90% av fallen och resterande mot uppenbart övertighta blinds.

 

Hur gör ni om det sitter en shorstack i bb då? Då är det ju inte så avancerat 3b/4b spel vid omslag, bara köra all-in pot-odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är tillräckligt duktig för att komma på en bra strategi med en bestämd öppningsrange vs 3b mm. Då bör man väl kunna göra 1-2 lösare versioner som också funkar, även om dom inte är lika perfekt byggda när fi inte foldar så måste ändå värdet av när han foldar väga upp detta. Man kanske kör sin standar i 90% av fallen och resterande mot uppenbart övertighta blinds.

 

Hur gör ni om det sitter en shorstack i bb då? Då är det ju inte så avancerat 3b/4b spel vid omslag, bara köra all-in pot-odds.

 

Så skulle man absolut kunna göra.

 

Om det sitter en eller två shortstack i blindsen, så skär vi ner våran öppningsrange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer absolut, men det handlar ju om att komma så nära som möjligt osv. Om vi justerar ranger till höger och vänster beroende på fi, så kommer som sagt våra ranger i senare spots att vara helt annorlunda än vad vi är vana vid. Min uppfattning och tro är att folk (jag själv inkluderad) helt enkelt är för dåliga för att det ska vara bra.

 

Så skulle man absolut kunna göra.

 

Om det sitter en eller två shortstack i blindsen, så skär vi ner våran öppningsrange.

Det är ok att att öppna justera ranger om det sitter en shortie och en 100bb-spelare men inte om det sitter två 100bb-spelare? Måste bli panik i rangerna om 100bb-spelaren synar.

 

Jag brukar använda stats ganska mycket nu. Tittar mest på motståndarens 3b-stats när jag öppnar och jobbar efter riktigt grovhuggna tumregler dragna ur rakt röven som att tajta till när 3-bet för sb+bb överstiger 14 och öka om den ligger under 10. Undviker problemet med att inte veta var jag är i mina ranger genom att inte balansera upp mina explospel öht då jag inte ser logiken i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ok att att öppna justera ranger om det sitter en shortie och en 100bb-spelare men inte om det sitter två 100bb-spelare? Måste bli panik i rangerna om 100bb-spelaren synar.

 

Yes, så tycker jag. Sen får man tolka vad jag menar med "okej" som man vill.

Som det redan har pratats om i nån annan tråd, så måste vi justera våra ranger efter stackdjup. Det kan vi inte göra nånting åt. Att justera efter reads/stats är en annan sak.

Min filosofi är att man antagligen gör bäst i att göra det så enkelt som möjligt för sig själv.

 

Men som sagt, jag förstår obv poängen i att justera. Du (Stålet) är säkert tillräckligt duktig för att hantera dina justeringar på ett bra sätt. Det tycker jag inte att jag är än. Tror iofs inte att jag kommer att göra justeringar i mina preflopranger på väldigt länge, om ens någonsin, om det inte handlar om extrema fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stålet är bara grinig för han förlorade en jävla massa pengar på att försöka göra knappen indifferent fr blindsen :)

 

Han kommer tillbaks till GTO-skolan snart... han är den förlorade sonen som till slut kommer hem :D

Göra knappen indifferent från blindsen? Dra inte in mig i dina teorier nu. :-) Och den enda skolan jag återvänder till konsekvent är din morsas nattöppna. Men där är det jag som delar ut läxorna. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte man ska lägga ner för mkt energi på att försöka spela GTO, måste va sjukt svårt i lite mer avancerade situationer.

 

Man kommer ju ändå hamna där tillsist om man hela tiden hänger med och utvecklar sig i samma takt som alla andra. Iofs. dom som försöker spela GTO redan nu får ju ett försprång. Men känns ändå som man väljer den lite lättare vägen och bara försöker vinna så mkt som möjligt sålänge det går.

 

När alla är tillräckligt bra i framtiden kommer väl ändå raken vinna och pokern dö. På högre nivåer är ju raken lägre, men kommer inga spelare vidare från NL100,200,400 där raken är väldigt högt blir det svårt även för de höga nivåern att få nya spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar dig all lycka i livet och med pokern, Penils, men du har tyvärr inte en enda poäng.

 

Tack, men vaddå ingen poäng? Jag vägrar tro att jag är så bra att era utläggningar låter som barnsagor i mina öron. Är det bara KungKroon som förklarar lite basic-grejor för mindre duktiga spelare? Det kan jag förstå, men annars så blir jag lite mörkrädd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men vaddå ingen poäng? Jag vägrar tro att jag är så bra att era utläggningar låter som barnsagor i mina öron. Är det bara KungKroon som förklarar lite basic-grejor för mindre duktiga spelare? Det kan jag förstå, men annars så blir jag lite mörkrädd.

 

Jag fattar faktiskt inte vad du menar... :S

Förklara gärna vad som är "fel" och varför du blir mörkrädd.

Och vad menar du med att våra utläggningar låter som barnsagor? Menar du att det är så basic att du redan hade stenkoll på det, eller menar du att det är rent struntprat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar faktiskt inte vad du menar... :S

Förklara gärna vad som är "fel" och varför du blir mörkrädd.

Och vad menar du med att våra utläggningar låter som barnsagor? Menar du att det är så basic att du redan hade stenkoll på det, eller menar du att det är rent struntprat?

 

Felet med många utläggningar är att dom är typ 20 rader långa och det viktiga verkar vara fikonspråk snarare än något vettigt. Oftast är inläggen bara blajj, skitsnack och helt uppåt väggarna felaktigt eller så är det såna uppenbara saker som att höja med AA på knappen. Går ni överhuvudtaget plus? Det kan fan inte vara möjligt alltså.

 

Jag tycker inte att jag själv är speciellt bra, och det är därför jag blir mörkrädd när jag läser inläggen i den här tråden.

 

Jag vill påpeka att om ni nu är skitdåliga och helt enkelt försöker lära er spela poker så är ju det helt okej. Jag trodde bara att en del av er var hyfsade spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet med många utläggningar är att dom är typ 20 rader långa och det viktiga verkar vara fikonspråk snarare än något vettigt. Oftast är inläggen bara blajj, skitsnack och helt uppåt väggarna felaktigt eller så är det såna uppenbara saker som att höja med AA på knappen. Går ni överhuvudtaget plus? Det kan fan inte vara möjligt alltså.

 

Jag tycker inte att jag själv är speciellt bra, och det är därför jag blir mörkrädd när jag läser inläggen i den här tråden.

 

Jag vill påpeka att om ni nu är skitdåliga och helt enkelt försöker lära er spela poker så är ju det helt okej. Jag trodde bara att en del av er var hyfsade spelare.

 

Du måste levla..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...