Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena alla grabbar och tjejer? (Finns det tjejer här?).

Jag är en adrenalinsökande jävel som alltid måste hitta på nya roliga saker. Jag har utövat nästan alla idrotter man kan tänka sig, spelat de flesta spel som går att spela, Backgammon, Schack, poker, yatzy, you name it. Jag älskar att gambla och bettar på nästan allt som går att betta på. Älskar fotboll och sportsbetting i alla dess former och gör det mer än gärna, dock med varierande resultat.

Jag har varit inne och nosat lite på pokern men det har aldrig blivit något seriöst av det. Nu har jag dock varit sjuk i 2 veckor och legat hemma och plöjt igenom alla High Stakes poker avsnitt som går att få tag på och suget efter att börja lira poker har aldrig varit större.

Min tanke är att sätta in 10.000 till att börja med och se lite hur det går men då jag är ganska seriös med mitt spelande (vad det än gäller) tänker jag inte sätta mig ner och lira och bara ge bort mina pengar. Tanken var att kanske läsa någon "low stakes cash game short handed"-bok eller något innan jag börjar spela "ordentligt" och sen ta hjälp av en dagbok här på forumet (hoppas att man kan få lite tips och hjälp här i alla fall ;-) ) Så jag i alla fall har lite kött på benen innan jag drar igång.

Så första frågan till folket. Finns det någon bra bok ni kan rekommendera om man skulle vilja köra lite short handed cash games o börja typ på NL50 kanske?

Jag önskar mig själv lycka till, välkomnar mig till forumet och hoppas att det finns några vänliga själar där ute i pokerrymden som kan komma med tips och hjälp i min strävan efter ännu en guldåder? :mrgreen:

• 1 year later...
  • 1 year later...