Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi spelar 63/21 över 25 händer. Vet inte hur aggressiv han är.

Pre är väl standard.

Flopp är väl också standard att bara syna, raisa är dumt och folda är nono.

Turn samma sak typ som på flopp.

På river, vafan gör jag där? Är det en instafold när man inte vet om fi's tedenser.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) Replayer

SB ($14.12)

Hero ($29.55)

UTG ($74.52)

CO ($33.44)

BTN ($2.01)

Dealt to Hero T:diamond: Q:heart:

fold, fold, fold, SB raises to $0.90, Hero calls $0.60

FLOP ($1.80) Q:diamond: 8:spade: 6:heart:

SB bets $1.20, Hero calls $1.20

TURN ($4.20) Q:diamond: 8:spade: 6:heart: 5:club:

SB bets $2.10, Hero calls $2.10

RIVER ($8.40) Q:diamond: 8:spade: 6:heart: 5:club: 9:spade:

SB bets $4.20, Hero ?

Postad

Preflop standard att defenda QT i bb mot sb, gillar mixa upp med att 3beta och syna i det läget mot de flesta, men mot en sådan fisk så vill jag inte bygga upp potten med en sådan hand, så syn klart bäst. Flopp och turnspelet klart bra, finns inget annat sätt att spela, om man inte heter NorthQ vill säga... På river har vi ingen aning om vilka händer FI betar för värde, men jag kan nog tänka mig at syna av för att om inte annat få lite info om FI, samt att vi såklart kommer vinna potten då och då :)

Postad
Preflop standard att defenda QT i bb mot sb, gillar mixa upp med att 3beta och syna i det läget mot de flesta, men mot en sådan fisk så vill jag inte bygga upp potten med en sådan hand, så syn klart bäst. Flopp och turnspelet klart bra, finns inget annat sätt att spela, om man inte heter NorthQ vill säga... På river har vi ingen aning om vilka händer FI betar för värde, men jag kan nog tänka mig at syna av för att om inte annat få lite info om FI, samt att vi såklart kommer vinna potten då och då :)

Typ så tänkte jag på river.

Postad

fast problemet är att det känns som att 9an hjälper flera av fi:s tänkbara händer som tagit den här linjen och inte redan har oss slagna. Vi förlorar ju t ex nu mot alla Q-händer utom Q4-Q2. Även händer som 87,76 eller 98 som man kan tänka sig ta denna linje genom handen slår oss nu.

Förutom rena bluffar som skjuter tre gator är de enda händer vi slår jag kan tänka mig på allvar göra så här möjligen JJ, TT och T9. Är inte säker på att infovärdet man får uppväger de dåliga odds vi antagligen har att vinna potten. Är jag dum om jag känner mig som en riktig synfisk om jag tittar på hans kort här?