Iggan Postad 21 Maj , 2010 Rapport Postad 21 Maj , 2010 Fi spelar 22/15 över 128 händer. C-betar 56% hittils och foldar hälften av gångerna till c-bets. Fold to 3-bet 25% över 4 sample händer. Standard är väl att 3-betta. Vad gör jag på floppen? c/c för att han bettar där ofta eller c-bettar jag själv för att få bort döda pengar. Kanske dum fråga men jag vill lära mig. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.30(BB) Replayer SB ($6.19) Hero ($38.79) UTG ($58.43) CO ($27.18) BTN ($23.75) Dealt to Hero Q:club: Q:heart: UTG raises to $1.05, fold, fold, fold, Hero raises to $3.45, UTG calls $2.40 FLOP ($7.05) 9:diamond: 4:club: A:heart: Hero checks, UTG bets $5.25, Hero ? Citera
Namlleh Postad 21 Maj , 2010 Rapport Postad 21 Maj , 2010 Checksyn flopp, utvärdera turn. ABC är väl att folda turn om han betar igen. Citera
Iggan Postad 21 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 21 Maj , 2010 Checksyn flopp, utvärdera turn. ABC är väl att folda turn om han betar igen. Så checksyn är mycket bättre än b/f? Citera
Namlleh Postad 22 Maj , 2010 Rapport Postad 22 Maj , 2010 Det är såklart inte bra att alltid gå för checksyn med QQ och andra underpar till esset i dessa lägen, då det kan bli ganska exploaterbart. För att balansera upp detta kan du ex mixa in lite stål också, som ex topset/AK då och då. Men, på denna nivån behöver du givetvis inte vara särskilt balanserad, så att spela abc och checksyna en eller 2 gator och sedan ge upp brukar funka bra Betar du floppen låter du inte FI hänga sig själv, då han oftast kommer folda all sin luft och du kommer ändå oftast få ge upp turn... Citera
Recommended Posts