Gå till innehåll

Nl100 JJ möter 3bet från blinds


Recommended Posts

BB spelar 21/20/13 efter 125 händer. Standard att vika turn utan reads?

 

 

Betfair Poker, $0.50/1 No Limit Hold'em Cash Games, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

SB: $123.52

BB: $100

UTG: $98.50

UTG+1: $109.85

CO: $45.45

Button: $298.25

 

Dealt to UTG+1 J:spade: J:heart:

 

Pre-flop:

(1 folds), UTG+1 raises to $3.50, CO calls $3.50, (2 folds), BB raises to $14.50, UTG+1 calls $11, (1 folds)

 

Flop: ($34) T:club: 6:club: 5:diamond: (2 Players)

BB bets $24, UTG+1 calls $24

 

Turn: ($82) Q:heart: (2 Players)

BB all-in, BB bets $61.50, ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som standard att folda här utan read här ja. Tror inte allt för många spelare barrlar här tom på på NL200, vilket är det enda rimliga du slår. Om han nu barrlat tom har han väl också ofta typ A,K(klöver oxo) o då har han även outs. Med historia mot en aggresiv FI som 3bettar mkt som ser Q som ett bra bluffkort kan man väl hitta syn ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

Att bara syna en stor squeeze av en aggressiv spelare med JJ när du dessutom har en spelare bakom, gör att du kommer hamna i situationer postflop där du lägger bäst hand för ofta. Jag 4betar också pre. Floppspelet är helt ok. Jag synar nog turn hälften av gångerna ungefär mot denna spelartypen. Du underreppar din hand kraftigt+ att FI får bland de bästa barrellkorten i leken... JJ är dessutom mer eller mindre toppen av din range du kommer till turn med, om vi förutsätter att du inte flattar högre pps i detta läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att FI har en 3bet på 6% istället. Gillar ni mitt spel här bättre då, med fold på turn?

 

Ja jag gillar nog 4bet med tanke på FIs 13% 3bet range, iofs liten sample. Vilken size tycker ni mitt 4bet ska vara på? Borde de vara mindre på typ $35 så han känner att han kan pusha över med FE?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definitivt bra att ha med JJ i raiserangen på floppen. Höjer/synar nog 50-50 där mot okänd spelare. Mot en så stor squeeze kan man inte 4b sizea, då en minraise gör att vi investerar nästan 1/3 av vår stack o därför aldrig kan folda. Pusha hela din range du tänkter spela vidare rakt av istället. Vissa fiskar på dessa nivåer gillar att syna 4b med i princip any2 för att de tycker att de investerat så mkt och att man bara i princip minraisar. Kan bli ganska jobbiga lägen postflop då med händer som ex JJ när floppen är AQ9 o fi donkar in degen rakt av:)... Enda fördelen med att inte pusha är väl att vissa idioter på dessa explonivåer ibland hjältefoldar händer dom aldrig ska lägga i detta läget, ex AQ,TT, då din 4b ser så stark ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...