Gå till innehåll

Sour cream cheese chips (Estrella)?


Macroman

Recommended Posts

Detta är mina favoritchips och har länge varit mycket svåra att få tag på. De senaste åren har de bara gått att få tag på CityGross (Bromma) och Matpressen (VI) i Marieberg av de butiker (i Stockholm) jag frekventerar.

 

Men nu har de försvunnit helt!

 

Efter lite mailkorrespondens med CityGross så är det tydligen så att de utgått ur Estrellas sortiment sedan v.14.

 

Är det möjligt att uppbåda lite intresse för att påkalla Estrellas uppmärksamhet och få dom att återuppta produktionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, dom försvann från Coop (de största butikerna) för ett par år sedan och då blev de mycket svåra att få tag på. För ungefär 10 år sedan fanns de i princip i varenda butik även 7-11. I Stockholm har de, vad jag vet, bara funnits i två butiker de senaste åren och då kollar jag rent rutinmässigt varje gång jag är inne i en mataffär.

 

Skicka ett meddelande till Estrella att ni saknar dessa chips. Har själv skickat iväg ett par de senaste dagarna.

 

http://estrella.se/kontakt.html

 

Annars blir det till att importera förlagan dvs. Ruffels "Cheddar & sour cream". Extremt god! Har ni testat den?

 

http://www.fritolay.com/our-snacks/ruffles-cheddar-sour-cream.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sour cream cheese är ju både nytt påfund och inte särskilt gott. Smakade sura gamla sockor om jag minns rätt.

 

Det är ju värre med förlusten av barbecue-chipsen som fanns på 90-talet. Smakade kemikalier och salt och oavsett hur elegant man försökte äta dem så kunde man kallt räkna med det röda färgpulvret kladdade som napalm. Där kan vi snacka om kulinarisk förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sour cream cheese är ju både nytt påfund och inte särskilt gott. Smakade sura gamla sockor om jag minns rätt.

 

Det är ju värre med förlusten av barbecue-chipsen som fanns på 90-talet. Smakade kemikalier och salt och oavsett hur elegant man försökte äta dem så kunde man kallt räkna med det röda färgpulvret kladdade som napalm. Där kan vi snacka om kulinarisk förlust.

 

Nytt påfund?

 

Har ju funnits i minst 12 år iaf. Stötte på dem i USA i mitten på 90-talet och har sedan dess varit förlorad. Kort därefter kom de till Sverige och min lycka var gjord fram tills nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

människor , chips är dålig skit. förutom salt och vinäger +pommes/chips

tillsammans med worstersås det enda bra som brittiska öarna exporterar i matväg.

mat-nirvana om man vill vara lite dekadent är maltvinäger + tunna lättsaltade chips och öl att dricka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med Ranch? Har för mig att de hette så iaf.

 

De försvann väl för rätt länge sen men visst, de var rätt nice vill jag minnas.

Estrellas Cheese Chips är också saknade, liksom OLWs Fresh Tzatziki.

Nu för tiden kommer det ju mer eller mindre enbart olika varianter på sourcream, dvs med dill, sweet chili, pepper, bearnaise osv. Troligen därför OLW kände de behövde hjälp med inspiration och idéer från http://www.olw.se/mysmatchen/ :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De försvann väl för rätt länge sen men visst, de var rätt nice vill jag minnas.

Estrellas Cheese Chips är också saknade, liksom OLWs Fresh Tzatziki.

Nu för tiden kommer det ju mer eller mindre enbart olika varianter på sourcream, dvs med dill, sweet chili, pepper, bearnaise osv. Troligen därför OLW kände de behövde hjälp med inspiration och idéer från http://www.olw.se/mysmatchen/ :-)

 

Har för mig att min syster skickade in nåt bidrag med senap och bajs. Hoppas hon vinner :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag till text i meddelandet till Estrella:

 

 

"Hej!

 

Till min fasa har jag fått höra att ni har slutat tillverka de absolut godaste och faktiskt de enda snacks jag äter, ”Sour creame cheese chips”. Har svårt att förstå beslutet men antar att det på något sätt är affärsmässigt. Det låter dock konstigt eftersom OLWs version finns i nästan alla affärer.

 

Jag ska dock helt kort beskriva hur svårt det varit att få tag på dessa chips de senaste åren. Så vitt jag vet är det bara 2 butiker i hela Stockholm som har haft dessa chips och varje gång jag haft vägarna förbi dessa så har köpt 6-7 påsar för att ständigt ha ett ”säkerhetslager” hemma. Det är ju ganska svårt att få volymförsäljning med så lite utbud.

 

Hursomhelst hoppas jag att ni funderar en gång till och åter börjar producera dessa fantastiska chips.

 

 

Hälsningar

 

xx"

 

 

Här är mailadressen till Estrella:

 

konsumenttjanst@estrella.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...