Gå till innehåll

Storlek på C-Bet osv.


--jw--

Recommended Posts

Hej!

 

Slänger ut en fråga till Er kunniga spelare. Är rädd att jag kanske läcker i mitt c-bettande samt tänker fel ?

 

Hand: JJ

SVS: 1/2sek

Pos: Mellan

 

Pre; Jag höjde till 8sek och fick en syn ( lilla mörken ).

 

Floppen; *K72 utan drag* Lilla mörken checkar o jag bettar pott på 19sek, lilla mörken synar.

 

Turn; *10* Lilla mörken checkar, jag checkar också.

 

River; *J* Lilla mörken bettar pott, jag 3bettar honom. Han steker en stund o synar med AQ för stegen.

 

 

Här kommer lite frågor samt hur jag tänkte o analyserade handen.

 

1. Bör jag c-betta mindre än pott på floppen ? Typ 65-70% ? Vid omslag har jag investerat mindre samt så bör en missad flopp göra att jag plockar upp potten direkt iaf.

 

2. Turnen, bör jag c-betta vidare här då han checkar? När han synade på floppen sätter jag honom på en K alt lägre pockets. Känner samtidigt att jag inte vill bygga för stor pott med min hand i nuläget? Fel tänk här Lr ?

 

3. River, Borde jag synat här bara? I samma läge jag raisar ser jag att en Runnerfärg skulle kunna vara möjlig, missar det helt:oops: Det är förmodligen därför han steker med sin stege!

 

Jag satte honom på på en K på rivern, i bästa fall KJ vilket han troligen skulle betala av med. Nu vek han tyvärr upp AQ vilket gav honom stegen. Hade lite svårt att sätta honom på AQ där, vilket gjorde att min hand känndes som stål?

 

 

Hoppas det inte blev för rörigt detta o att det kommer lite trevliga svar man kan ha nytta av. Fisk, idiot etc. lär väl också dyka upp. Men de får jag ta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Bör jag c-betta mindre än pott på floppen ? Typ 65-70% ? Vid omslag har jag investerat mindre samt så bör en missad flopp göra att jag plockar upp potten direkt iaf.

 

Som du säger och att det inte finns en massa drag som du vill slå ut genom att betta större. Detta gäller både när du har en stark hand en mindre bra träffad hand som cbettar - du kan spela båda typerna av händerna för en mindre bet, svårläst och bra.

 

Edit: Grattis till trådskaparoskulden, btw. Bra start, keep it up. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger och att det inte finns en massa drag som du vill slå ut genom att betta större. Detta gäller både när du har en stark hand en mindre bra träffad hand som cbettar - du kan spela båda typerna av händerna för en mindre bet, svårläst och bra.

 

Edit: Grattis till trådskaparoskulden, btw. Bra start, keep it up. :mrgreen:

 

Hehe, tyty ! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mindre på flop som alla säger och check på turn.

AQ, Q9 eller 98 känns ju orimliga, men om flushen kommer är det nog bättre att bara syna hans potbet ändå. speciellt om ni sitter på 200BB-stackar. tråkigt att raisefolda. tycker du reppar färg ganska bra när du checkar turn och sedan raisar, så frågan är om han synar med tvåparen. det du kan hoppas få syn av är kanske TT, 77?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som vill checka flop och beta turn om checkat istället?

 

låter ok, känns som man har chans att påverka sin image till mer/mindre cbet-benägen. finns ju bara ett överkort och inga drag. men utan stats som donk%, c/r% och fold to cbet så hade jag cbettat.

gillar inte att bara betta sitt stål och sina missar, för jag antar att ni som vill checka hade bettat med typ QJs här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Slänger ut en fråga till Er kunniga spelare. Är rädd att jag kanske läcker i mitt c-bettande samt tänker fel ?

 

Hand: JJ

SVS: 1/2sek

Pos: Mellan

 

Pre; Jag höjde till 8sek och fick en syn ( lilla mörken ).

 

Floppen; *K72 utan drag* Lilla mörken checkar o jag bettar pott på 19sek, lilla mörken synar.

 

Turn; *10* Lilla mörken checkar, jag checkar också.

 

River; *J* Lilla mörken bettar pott, jag 3bettar honom. Han steker en stund o synar med AQ för stegen.

 

 

Här kommer lite frågor samt hur jag tänkte o analyserade handen.

 

1. Bör jag c-betta mindre än pott på floppen ? Typ 65-70% ? Vid omslag har jag investerat mindre samt så bör en missad flopp göra att jag plockar upp potten direkt iaf.

 

2. Turnen, bör jag c-betta vidare här då han checkar? När han synade på floppen sätter jag honom på en K alt lägre pockets. Känner samtidigt att jag inte vill bygga för stor pott med min hand i nuläget? Fel tänk här Lr ?

 

3. River, Borde jag synat här bara? I samma läge jag raisar ser jag att en Runnerfärg skulle kunna vara möjlig, missar det helt:oops: Det är förmodligen därför han steker med sin stege!

 

Jag satte honom på på en K på rivern, i bästa fall KJ vilket han troligen skulle betala av med. Nu vek han tyvärr upp AQ vilket gav honom stegen. Hade lite svårt att sätta honom på AQ där, vilket gjorde att min hand känndes som stål?

 

 

Hoppas det inte blev för rörigt detta o att det kommer lite trevliga svar man kan ha nytta av. Fisk, idiot etc. lär väl också dyka upp. Men de får jag ta.

 

Är det bara jag som vill checka flop och beta turn om checkat istället?

 

Först och främst: Jag utgår från att vi spelar mot en helt ok spelare. Ingen fisk alltså. Då dör mitt resonemang helt nämligen.

 

1. Vilken pos sitter du i? Varför höjer du 4bb?

När sb synar, vad sätter du honom på för range då? Standard är väl typ AQ, AJs, KQ, ATs (kanske) och en del par, JTs å likn. Inte många av dom händerna som träffar den floppen = c-bet med JJ för både stor möjlighet att kamma hem potten direkt samt skydda din hand. (Är han duktig så gör vi det ibland för värde också eftersom han vet att du kommer c-betta den torra floppen med 100% av din range och du därför oftast missat och att hans hans han därmed leder.)

 

C-betta pott är iskallt. Eftersom du kommer c-betta med hela din range på den brädan och att du ju oftast missat själv så är det väl dumt att investera mer pengar än nödvändigt? Kommer få samma svar av din motståndare även om du bettar 75% som 100%. Mycket pengar att spara på ett år. Eftersom du missat oftare än du träffat den brädan så är det ju därmed ev+ att c-betta mindre. (Vet du om att han vet att du c-bettar med hela din range här så skulle jag skjuta turn här med luft för att få bort hans händer som inte är K eller bättre, vilket är många).

 

2. När han synat den floppen skulle jag checka turn här för pottkontroll med min nuvarande hand. (Fördelen med att sitta i pos.) Du skulle hata att bli checkraisad här ju och har han K är du slagen och har han lägre pocket har han inte många chanser att förbättra mot din hand. Därför checkar vi nu. (som sagt, är han duktig så skjuter vi turn här med luft. Är han riktigt duktig så vet han om det och kan därför förstå att du nu sitter med en hand som du vill gå till showdown med för en billig peng och kommer därmed kunna spela sin hand perfekt. Men det är nog inte så troligt på 1/2 kr.)

 

3. Rivern ser bättre ut än vad den är. Frågan är om han någonsin skulle betta pott här med en sämre hand än din? 22,77, KQ, nåt 2-par... knappast ofta va. Han gör det med stege, färg eller luft. Luften får vi ju ändå inget värde av när vi slår om igen och resten förlorar vi mot så jag skulle bara synat.

 

Hade det inte landat en färg på river så hade jag däremot slagit om för värde.

Han kommer betta pott på river med sina set och två par mkt oftare nu.

KK har han ju aldrig (skulle han 3-bettat pre från sb) så du sitter med en

riktigt stark han mot hans range.

Denna gång, när han slår om igen så spyr vi rak ut.. Då finns det inte mkt annat han kan ha en stege. Då borde vi folda.

 

I det stora hela blir vårt omslag dock lönsamt eftersom han kommer syna med lägre set, ett par två-par och kanske t.o.m någon ensam K oftare än han slår om med sin AQ.

 

Överlag så antar jag att de flesta på nivån är fiskar så det behövs nog inte så mycket teorikunskaper = Jag har levlat mig själv och delat med mig av något du ändå inte har nytta av... :-)

 

Gl med liret! /Nelson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C-betta pott är iskallt. Eftersom du kommer c-betta med hela din range på den brädan och att du ju oftast missat själv så är det väl dumt att investera mer pengar än nödvändigt? Kommer få samma svar av din motståndare även om du bettar 75% som 100%. Mycket pengar att spara på ett år. Eftersom du missat oftare än du träffat den brädan så är det ju därmed ev+ att c-betta mindre. (Vet du om att han vet att du c-bettar med hela din range här så skulle jag skjuta turn här med luft för att få bort hans händer som inte är K eller bättre, vilket är många).

 

+1

 

Själv blir jag alltid väldigt misstänksam mot pottsize c-bets på en K72r typ av bräda och floatar dom alltid (vid 100bb+ stacks)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Är det en dum idé att betta på turn efter han checkat för att representera en K? Då han (förhoppningsvis) berättade att han inte träffade kungen eller att han har en halvdan kicker eller drag genom att checka.

 

Om man får honom att folda här så kan man undvika överkort eller att han träffar något drag på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...