Gå till innehåll

Ökat antal disconnects hos 3!


aim4vegas

Recommended Posts

Jag har moblilt bredband med 3 sen 1-2 år tillbaka, funkat suveränt men sista 3månaderna har det vart mkt mer disconnects, så pass att man verkligen blivit störd av det. Boende i sthlm. Är det fler än jag som märkt av det. Frågan är om man måste byta leverantör nu.

 

Tips på annat mobilt bredband som vart stabilt i sthlm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har moblilt bredband med 3 sen 1-2 år tillbaka, funkat suveränt men sista 3månaderna har det vart mkt mer disconnects, så pass att man verkligen blivit störd av det. Boende i sthlm. Är det fler än jag som märkt av det. Frågan är om man måste byta leverantör nu.

 

Tips på annat mobilt bredband som vart stabilt i sthlm?

 

Kan vara din dongel, prova o byt till den senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt bråkar rätt ofta med, det händer ofta att själva 3connect-klienten fryser så man blir tvungen att restarta skiten. Eller så tappar man uppkopplingen hipp som happ och i klienten står det "Klicka för att ansluta" och när man trycker på anslut så funkar det inte = måste koppla ur och in modemet igen samt starta klienten. Där rök 3-4 minuter vilket kan betyda mkt stålar, så det är fan inte att rekommendera att spela pro på den här skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har moblilt bredband med 3 sen 1-2 år tillbaka, funkat suveränt men sista 3månaderna har det vart mkt mer disconnects, så pass att man verkligen blivit störd av det. Boende i sthlm. Är det fler än jag som märkt av det. Frågan är om man måste byta leverantör nu.

 

Tips på annat mobilt bredband som vart stabilt i sthlm?

 

Inte bara mobila bredbandet dom fuckar, hela jävla 3 fittar sig i helvetes stund. I månader har mottagningen till min 3telefon sugit kuk rent ut sagt. Kan inte ens ringa när jag är i lägenheten och måste försöka flera gånger för att få iväg ett rövsms. Tror fan jag fick med alla svordomar i samma post, grattis tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bara mobila bredbandet dom fuckar, hela jävla 3 fittar sig i helvetes stund. I månader har mottagningen till min 3telefon sugit kuk rent ut sagt. Kan inte ens ringa när jag är i lägenheten och måste försöka flera gånger för att få iväg ett rövsms. Tror fan jag fick med alla svordomar i samma post, grattis tack.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt Tre's mobila bredband i snart två år och förutom lite småstrul med felaktiga ip-ranger så har det funkat kalasbra även för mig. 5 Mbit/s och stabilt som fan. I princip aldrig haft en disconnect vid något pokerbord.

 

Även jag (boende i sthlmsförort) har märkt att disconnecterna har ökat vid pokerborden dom senaste två-tre månaderna. Jag har dock väldigt bra förutsättningar eftersom jag har en telemast på mitt hustak så det kan vara därför jag inte anser det vara något jätteproblem för mig.

 

Men som sagt, helt klart har stabiliteten gått ner på sista tiden.

 

Jag har dock inte haft några problem med 3Connect utan för mig har det snarare handlat om nerkopplingar på max ett par sekunder åt gången.

 

När det gäller vilken av konkurrenterna som är att föredra så verkar det bero väldigt mycket på lokala förutsättningar. Dock kan jag passa på att berätta att jag har en vän som är tekniker på Tele2 och han har faktiskt avrått mig från att byta från Tre till Tele2. Enligt honom är deras nät fortfarande relativt ostadigt/buggigt.

 

Jag har hört mycket positivt om Telenor som dessutom är ensamma om att inte ha någon trafikmängdsgräns.

 

The Phonehouse har öppet köp på mobilt bredband, d.v.s. säga att man kan ta hem och hårdtesta ett par dagar och lämna tillbaka/säga upp om det inte håller måttet. Riktigt bra eftersom man på så sätt kan testa alla operatörer innan man bestämmer sig för vilken man vill behålla.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...