Gå till innehåll

UTG 3betsrange?


dearling

Recommended Posts

Halloj har förstått att det är många/vissa som förespråkar att man inte har en 3betsrange vs en utgraise över huvud taget då den tenderar att bli så viktad mot stålhänderna...hur hanterar ni detta när det blivit så jäkla populärt med att miniraisa utg med en väldigt väldigt bred range...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på microstejks som jag lirar så 3betar jag typ KK+ och flattar resten cuz why not, orka vara balanserad. Balans är typ mitt nr. 1 whine. Typ nån reg exploitar mig och jag whinar i chatten om att han är obalanserad. Orka vara balanserad mao. Fan snackar jag om gonatt lal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt beroende på stackstorlek, payoutstruktur och reads, I suppose. I början av en deepstackturre mot en okänd fi så spelar du rätt likt cashgamestrategi. Trebetta/squeeza med lite SC också, så är du ganska balanserad. Openminraisar han från UTG med en bred range så mår du ganska bra i det läget.

 

I senare skeden, med mindre stackar och mer påverkan av payoutstrukturen, så blir det väldigt olika beroende på hur landet ligger..

 

Bah, inte mkt till svar. Men iaf. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...