Omren Postad 15 April , 2010 Rapport Postad 15 April , 2010 Hej jag är ny i pokersvängen och märker av ett stort problem i mitt spel, disciplinen... Det går bra ett tag och jag känner att jag har koll men sen vet jag inte vad det är men jag "driftar" bort från spelet och känner mig ofokuserad. Speciellt när det blir stiltje i korten ett tag eller när jag har medvind... Sen så "tiltar" jag rätt ofta, har börjat få koll på det på sistone men vill ha full koll. Så tips på hur man skaffar sig den bästa disciplinen och hur man behåller fokus skulle uppskattas. Citera
asfalten Postad 15 April , 2010 Rapport Postad 15 April , 2010 Hej jag är ny i pokersvängen och märker av ett stort problem i mitt spel, disciplinen... Det går bra ett tag och jag känner att jag har koll men sen vet jag inte vad det är men jag "driftar" bort från spelet och känner mig ofokuserad. Speciellt när det blir stiltje i korten ett tag eller när jag har medvind... Sen så "tiltar" jag rätt ofta, har börjat få koll på det på sistone men vill ha full koll. Så tips på hur man skaffar sig den bästa disciplinen och hur man behåller fokus skulle uppskattas. låter som du blir uttråkad... testa spela fler bord samtidigt. du blir mindre uttråkad och tiltar mindre, på bekostnad av lite uppmärksamhet visserligen. Men du verkar ju ha svårt att hålla fokus ändå, så det är nog ingen större förlust. Annars kan du ju ta en paus och göra nåt annat när du känner att du blir ofokuserad. Citera
Mr.Lajban Postad 15 April , 2010 Rapport Postad 15 April , 2010 Kortare sessioner (ta pauser), spela fler bord. Spela precis så många som du hinner med utan att det kör ihop sig. Känner du att du blir förbannad, lämna datorn. Citera
kingfour Postad 15 April , 2010 Rapport Postad 15 April , 2010 Pauser är guld värt. Om du håller på att jobba tillbaka några utdragningar och bad beats eller inte vill lämna ett bord för att värdet är otroligt bra kan jag rekommendera att då och då ta en promenad ett varv i bostaden, hämta en dricka eller äta en frukt bara föra att få 30-60 sekunder helt utan poker. Citera
Omren Postad 15 April , 2010 Författare Rapport Postad 15 April , 2010 Ja jag har lätt för att bli uttråkad, så för att summera era bra rekommendationer så kan jag spela flera bord samtidigt och ta pauser lite oftare. Blir bara lite frustrerad när jag läser om folk som sitter i flera timmar i rad på flera bord. Det gäller väl också att ha disciplinen att kunna resa på sig och gå därifrån. Får jobba på det. Men som sagt, är ju nybörjare. Citera
Recommended Posts