Gå till innehåll

Hästens sängar och sängar i allmänhet.


KallOödmjukDiva

Recommended Posts

Sanningen är att jag aldrig köpt en säng öht, och tänkt nu köpa ngt bra/skönt/flashigt. Små sökt lite på internet, och självklart så känns hästen som ett bra märke. Bra rykte, välkänt osv. Gillar även mkt formen på denna nedan. Ska resercha senare om va de kostar att få den att rotera al la Austin Powers.

 

http://www.hastens.com/sv/Sangar/Kontinentala-sangar/Excelsior-Round/

 

Är obv inte fast på att ha just en rund säng, utan kan tänka mig std formen, eller vilken form som helst tbh. Är inte intresserad av att ha lift i sängen.

 

Kom gärna med tips och erfarenheter om sängar.

 

 

Tänker klistra in ett youtube klipp av Austin Powers säng här, men e retarded och hittar inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min brorsa köpte en rund säng på ikea. Ingen hit så här i efterhand, kändes lite soft till en början men typ nattduksbord lampor och allmänt ha ett sovrum som funkar bra är rätt svårt med en rund säng. Lakan är rätt pain. Sen att den är rätt oskön gör ju iofs att man hittar mer fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En rund säng känns ju fel för dom flesta hem. Men bor man i ett slott och har massa rum och pengar över så kanske man ställa den i ett rum bara för att ha en.

 

Det viktigaste när du skall köpa säng är att prova ordentligt så du hittar en SKÖN säng som passar din kropp.

 

Åk till en välsorterad sängförsäljare som säljer Hästens och även fler märken och prova dig fam med en försäljare.

 

Ungefär så gjorde jag och valde ut 4 som var bättre än dom andra. Sen frågade jag vad dom kostade. Valde snabbt bort två, sen tänkte jag en vecka och kom tillbaka och valde en av dom. Blev en Jensen som jag köpte. Hade en Hästen och en Jensen att välja på men då fick priset avgöra då det skillde ganska lite mellan sängarna i skönhet och mycket i pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lectus funkar också bra. Som alla andra säger... testa!

 

Jag har en Lectus Europa, en continentalsäng som jag köpte för 2 år sedan och måste säga att jag sover som en gud sen dess och kan inte tänka mig att byta. När man åker bort och sover nånstans känns det nästan lite obehagligt då man är van med en ballersäng. Priset ligger nog runt 35-45K tror jag, väl värt pengarna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

imo inte värt pengarna. i tester får de ofta dåligt betyg, ikea får bättre betyg. finns några andra märken som vinner, minns inte vad de heter dock.

 

Jag har en 140-säng från SULTAN IKEA. Sjukt jävla skön, sover riktigt bra gör man också. Kostade väl runt 8k med bäddmadrass osv.

IKEA har som heltok sa fått mycket bättre resultat i tester än hästens.

 

Duxiana gör väl rätt bra sängar också har jag hört.

Annars tycker jag väl det mer är en smaksak. Pröva dig fram Imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var mycket nära att köpa en Hästens för nåt år sedan men så hittade man denna text.

 

 

 

"Vet inte om detta är helt sant o riktigt, men jag va på en föreläsning om marknadsföring för några år sedan, följande påstod föreläsaren om Hästens:

 

Hästens sängar höll på att gå i konkurs för en mängd år sedan (typ 10-15).

 

Då tog man ett beslut om att öka priserna med 200% och lansera samma sängar som extrem lyx.

 

Efter det så har företaget gått bättre och bättre.

 

Vidare så har dom aldrig rea, utan deras "pitch" är alltid, skynda er att köpa hästenssäng innan kommande prishöjning.

 

Rätt skön marknadsföring/strategi, finns liknande typ på golfklubbor. Finns olika märken som är samma klubba men med minimal skillnad i formgivning. Där den ena ligger i prisklassen 4000/set och den andra 8-9000 /set. Bara för att

att ha 2 prissegment, trots att det är samma klubba. (brorsan driver golfbutik)"

 

 

Vet inte om det är sant men det lät troligt då och även nu.

 

 

 

IKEA är hovleverantör. Så om man vill sova som en royal så blir det billigt.

 

Världens enda 7stjärniga hotel (Burj Al Arab) har DUX. Så det blev DUX för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm marknadsföring handlar om att sälja en bra produkt inte att ha en bra produkt. jag tycker det bästa är en madrass på golvet thaistyle. annars av det lilla jag läst så verkar medelhårda madrasser (material/märke mindre noga) vara det optimala för folk. så utgå från hårdhet på madrass och sedan ta det som är skönt/ha fått bra betyg i test/rätt märke IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
imo inte värt pengarna. i tester får de ofta dåligt betyg, ikea får bättre betyg. finns några andra märken som vinner, minns inte vad de heter dock.

 

Detta.

 

Däremot skulle jag ändå undvika ikea. Köpte själv på sova för 21k och är hur nöjd som helst, valde runt i ett par timmar utan att fråga om priser o sen när jag sa vilken jag ville ha så var det den billigaste av de jag provat. Hade ikeasäng förut och det är sjukt vilken skillnad det är, lugnt värt att investera i en bra säng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...