schumme Postad 31 Mars , 2010 Rapport Postad 31 Mars , 2010 Hej, jag har nyligen installerat win 7 och det funkar fint förutom en funktion som jag stör mig enormt på. Det är det här previewfönstret nere i aktivitetslisten om man håller musen där. Kan man få bort det på nåt vis? Jag har googlat ihjäl mig och de två lösningar jag hittar (gpedit.msc och nån registerfix) funkar inte. Vet nån? Citera
AccessGranted Postad 31 Mars , 2010 Rapport Postad 31 Mars , 2010 Högerklicka taskbar, och mickla runt bland inställningarna. Är 90% säker på att jag har sett nån inställning där någonstans för att stänga av previewfönstrena. Edit: 10% vann. Finns ingen enkel inställning där (tänkte på den där "Aero Peak" inställningen). Citera
schumme Postad 31 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2010 Högerklicka taskbar, och mickla runt bland inställningarna. Är 90% säker på att jag har sett nån inställning där någonstans för att stänga av previewfönstrena. Edit: 10% vann. Finns ingen enkel inställning där (tänkte på den där "Aero Peak" inställningen). Jepp, jag har kollat där också Citera
AccessGranted Postad 31 Mars , 2010 Rapport Postad 31 Mars , 2010 http://www.thewindowsclub.com/taskbar-thumbnail-tweaker-resizer-for-windows-7-released Det här funkar. Citera
Pada11 Postad 31 Mars , 2010 Rapport Postad 31 Mars , 2010 Låter konstigt att behöva pilla i policys för att stänga av det, vad var det för inställning de ville att du skulle ändra där? Har ingen Win7 PC tillgänglig just nu så kan tyvärr inte titta efter själv. Citera
schumme Postad 31 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2010 Låter konstigt att behöva pilla i policys för att stänga av det, vad var det för inställning de ville att du skulle ändra där? Har ingen Win7 PC tillgänglig just nu så kan tyvärr inte titta efter själv. Det var under user configuration nånstans, kollade inte så noga eftersom jag inte ens fick upp det. Citera
Gaston116 Postad 31 Mars , 2010 Rapport Postad 31 Mars , 2010 Ändra färgschema till "Windows 7 Basic" Citera
schumme Postad 1 April , 2010 Författare Rapport Postad 1 April , 2010 http://www.thewindowsclub.com/taskbar-thumbnail-tweaker-resizer-for-windows-7-released Det här funkar. Du e min hjälte, tack som fan! Citera
schumme Postad 1 April , 2010 Författare Rapport Postad 1 April , 2010 Ändra färgschema till "Windows 7 Basic" Funka inte, det kommer fortfarande upp en ruta med text. Citera
Recommended Posts