Gå till innehåll

Klocka


Nstradamus

Recommended Posts

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

har ju tänkt skaffa en fiskmås. inte haft någon klocka senaste 10åren, tänkte bara fråga er som skaffat mekanisk klocka hur mycket man tiltar på att ställa om tiden konstant?

 

Att ställa om tiden lite då och då är inget man tiltar över skulle tilta mer av att veta att jag har ett batteri på handledan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ju tänkt skaffa en fiskmås. inte haft någon klocka senaste 10åren, tänkte bara fråga er som skaffat mekanisk klocka hur mycket man tiltar på att ställa om tiden konstant?

 

Jag behöver nästan aldrig ställa om klockan. Det är bara om man inte har använt klockan på några dagar som man måste ställa om den, och har man en winder är ju inte det heller något problem. De flesta bra klockorna går ju max ett par minuter fel per månad, vilket jag inte ser som ett så allvarligt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har du kanske rätt i. I så fall skulle jag rekommendera IWC Portuguese eller en begagnad Patek Philliphe.

 

I mitt första inlägg här i tråden tipsar jag mistern om just IWC Portuguese. Gillar den väldigt mycket. PP är fantastiska de med.

 

Vad gäller frågan om att behöva ställa om automat-klockorna är det endast något jag finner rätt charmigt, man vill ju gärna pyssla lite med sin klocka.

 

Kaplans, har klockauktion snart. Har inte riktigt koll på hur utbudet ser ut men de brukar ha fina klockor i sin klock-shop såväl som på auktionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glashutte var jäkligt snygg!! vad kostar den? IWC är med fantastiskt snygg men den hör inte ihop med mig.. =) Har inte nog sofistikerad stil för övrigt så det skulle bara se fel ut att slänga på sig en sådan klocka då.. Måste ju tänka på helheten så att jag faktiskt kommer kunna bära upp den med..

För tillfället är det nog Oris, Hamilton, Glashutte och ett par till som ligger i topp.. denna med http://www.uret.se/iwc-portuguese-chronograph-black-dial-p-2870.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glashutte var jäkligt snygg!! vad kostar den? IWC är med fantastiskt snygg men den hör inte ihop med mig.. =) Har inte nog sofistikerad stil för övrigt så det skulle bara se fel ut att slänga på sig en sådan klocka då.. Måste ju tänka på helheten så att jag faktiskt kommer kunna bära upp den med..

För tillfället är det nog Oris, Hamilton, Glashutte och ett par till som ligger i topp.. denna med http://www.uret.se/iwc-portuguese-chronograph-black-dial-p-2870.html

 

Den kostar runt 90 000 kr i Sverige med läderband och runt 110 000 kr eller mer med stållänk, men jag köpte min för euro 6600 i Schweiz och "smugglade" in den till Sverige. Då ingick stållänk, ett svart band och ett mörkblått som matchar visarna och natthimlen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar till Macaou på onsdag tror du det går lika bra där? Dock fick jag betala 7200 norska för min biljett så känner mig lite lurad.. =) Nej men alvarligt talat har jag fått det jag var ute efter så ber så hemskt om ursäkt för den stress som det orsakat vissa för denna felpostning..

 

Det kostar nog lite mer till Macau, du får förmodligen åka via Hong Kong.

Men klockorna är av bättre kvalitet i Hong Kong.

PS. Du tar alltså båten från Hong Kong till Macau

PPS. Lycka till om du ska spela poker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi som är microspelare har lite andra klockor i sikte, teasa med rolex är ju lite overkill .. alla kan väl inte ha guldbyxor här på forumet?

 

http://www.blocket.se/halland/Casio_G_Shock_26504748.htm?ca=5&w=3

 

kolla resultattråden så ser du att alla (oavsett nivå) drar in minst en diamantrolex i månaden. annars kan man ju kopa vintage. kolla kaplans.se tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi som är microspelare har lite andra klockor i sikte, teasa med rolex är ju lite overkill .. alla kan väl inte ha guldbyxor här på forumet?

 

Jag teasa med Rolex men ska sanningen fram så köpte jag två klockor i Thailand senast för 200:- st, och det är dom enda klockor jag någonsin köpt...

 

Tyckte dock dom var klart snyggare än övriga skräpet som postats här :-D

Och OP ville ju punga 40-50k på en klocka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kostar nog lite mer till Macau, du får förmodligen åka via Hong Kong.

Men klockorna är av bättre kvalitet i Hong Kong.

PS. Du tar alltså båten från Hong Kong till Macau

PPS. Lycka till om du ska spela poker!

 

jo jag skojade bara.. jag ska tii shanghai först och sen till sanya en vecka och avsluta i hongkong och macau sista dagarna.. Har damen med så kan inte sätta mig vid pokerborden/roulett hela resan.. tackar ändå för lyckönskningarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag teasa med Rolex men ska sanningen fram så köpte jag två klockor i Thailand senast för 200:- st, och det är dom enda klockor jag någonsin köpt...

 

Tyckte dock dom var klart snyggare än övriga skräpet som postats här :-D

Och OP ville ju punga 40-50k på en klocka.

 

10-50 skrev jag.. bryr mig inte om att den kostar 10 bara det är en klocka jag kan definiera mig med och trivas med,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kostar nog lite mer till Macau, du får förmodligen åka via Hong Kong.

Men klockorna är av bättre kvalitet i Hong Kong.

PS. Du tar alltså båten från Hong Kong till Macau

PPS. Lycka till om du ska spela poker!

 

När jag bodde i Bangkok på 90-talet hade jag en kompis som åkte till Macau och vann $35K på BJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag slog till på m199 nu.

 

I am sorry to info you that M199s is currently out of stock. Your purchase if fully refunded.

:(

 

denna klockan har fått bra reviews:

http://www.amazon.com/Zenith-Tourbillon-Titanium-Chronograph-96-0529-4035/product-reviews/B001K3IXW8/ref=cm_cr_pr_link_1?ie=UTF8&showViewpoints=0&sortBy=bySubmissionDateDescending

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...