Gå till innehåll

Blahboken (low-limit turbo-sng & plo!)


devalanteriel

Recommended Posts

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Åsikter? Jag gillar mitt spel hela vägen.

 

Full Tilt Poker Game #19437857909: $55 + $5 Sit & Go (Turbo) (148295808), Table 1 - 100/200 - No Limit Hold'em - 9:52:29 ET - 2010/03/21

Seat 1: railjoe (4,965)

Seat 7: LB3535 (2,920)

Seat 9: cyclepathic (5,615)

railjoe posts the small blind of 100

LB3535 posts the big blind of 200

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to railjoe King of DiamondsKing of Hearts

cyclepathic has 15 seconds left to act

cyclepathic has been disconnected

cyclepathic has timed out

cyclepathic folds

cyclepathic is sitting out

railjoe raises to 500

LB3535 calls 300

*** FLOP *** 2 of Clubs6 of HeartsAce of Spades

railjoe bets 600

LB3535 calls 600

*** TURN *** 2 of Clubs6 of HeartsAce of SpadesAce of Clubs

cyclepathic has reconnected

cyclepathic has returned

railjoe checks

LB3535 checks

*** RIVER *** 2 of Clubs6 of HeartsAce of SpadesAce of Clubs8 of Diamonds

railjoe checks

LB3535 bets 400

railjoe calls 400

*** SHOW DOWN ***

LB3535 shows 6 of ClubsAce of Diamonds a full house, Aces full of Sixes

railjoe mucks

LB3535 wins the pot (3,000) with a full house, Aces full of Sixes

*** SUMMARY ***

Total pot 3,000 | Rake 0

Board: 2 of Clubs6 of HeartsAce of SpadesAce of Clubs8 of Diamonds

Seat 1: railjoe (small blind) mucked King of DiamondsKing of Hearts - two pair, Aces and Kings

Seat 7: LB3535 (big blind) showed 6 of ClubsAce of Diamonds and won (3,000) with a full house, Aces full of Sixes

Seat 9: cyclepathic (button) didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planen i dag är att duscha, diska, fixa mat (lutar åt champinjonsoppa med parmesan- och gräslökscrème. Sedan turneringar hela kvällen.

 

1800	24+2	FTOPS #25, $300k gtd, 6-max megastack knock-out
1900	24+2	$42k gtd, double stack
2000	20+2	FTOPS #26, $40k gtd, double stack hu plo
2000	24+2	$33k gtd, double stack knock-out
2120	20+2	$200k gtd, double stack
2200	50+5	FTOPS #27, $80k gtd, megastack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I AA-handen så har motståndaren limpsynrange, så han är ju väldigt viktad mot underpockets, flurredrag, parad sc och ren luft.

 

Balanseringsmålet skulle ju vara att beta färgdragen indifferenta, och exploitmässigt så vill vi få honom att skyffla in med så många par som möjligt (alternativt att ducka seten, men då är man tråkig). Då är 400 ganska bra kompromiss, givet att man är försiktig mot färgträffen.

 

Eftersom jag utgår från att alla i turneringar är förstagångsspelare som har svårt att skilja på färg och stege så är jag betydligt mer lagd åt exploit i en sån här hand och försöker lägga upp linjen så att Fi får det så lätt som möjligt att tiltskyffla med en 2-outare. Så jag gör ofta något grisigt i stil med att beta 100-200 och sen smälla stort på blank turn.

 

Balansmässigt är det ju bara att skjuta KK alla gator, men det är lite orealistiskt iom att 6x, 77-QQ är så utrensade pga preflop. Realistiskt så är vi allra oftast uppe mot oträffade broadways, randomlillpar och Ax på floppen, så ganska bra läge att lilllillbeta eller checka för att ge motståndaren chans att bluffa eller träffa sämre på turn. Oavsett så blir det svårt att få in stack mot sämre pga slaktad range för fi.

 

Som spelat så gillar jag lillbet på turn (och vik mot push) följt av lillbet på river mot syn och okåkande riverkort. Tanken är basically att pottkontrolla, få lite värde av 6x och randompar samt röka ut Ax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat:

 

plats
8733	1800	24+2	FTOPS #25, $300k gtd, 6-max megastack knock-out
1382	1900	24+2	$42k gtd, double stack
1063	2000	20+2	FTOPS #26, $40k gtd, double stack hu plo
856	2000	24+2	$33k gtd, double stack knock-out
1666	2120	20+2	$200k gtd, double stack
8225	2200	50+5	FTOPS #27, $80k gtd, megastack

 

Enoutad i två av turrarna, inkl finalen i miniftops för stack på 2x avg. Plussade iaf i en privat turre vilket betalade det mesta av inköpen.

 

 

text

 

Du verkar gilla minibets och att låta fi bluffa. :) Men det låter vettigt nu när jag tänkt lite på det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imo antingen klickraise, 2.5 eller shove pre. Flopp föredrar jag att beta lite mindre så han får lite lättare att bluffraise. 1/4-1/3. Alt köra en checkbehind och bluffcatcha lite.

 

Tycker du verkligen 2.5 är okej där hjort 13bb eff hu?

 

Jätteshove pre imo, gillar inte spela raisesyn/raisefold 13bb men kanske funkar om man balanserar bra. Limpar lite grann men A4 är väl en av de sista händerna man vill ha i den rangen 13bb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du verkligen 2.5 är okej där hjort 13bb eff hu?
Förstår inte om du menar att det är för litet eller för mycket. Klar värderaise och pottraise kortar dels ned spelet (snabb effektiv all-in på senare gator) samt belönar standardtendensen att vara för tight i bb. Kör jag inte 2.5bb så kör jag nog 2bb före 3bb.

 

Openshove med 13bb verkar lite onödigt med någon hand imo.

 

Jätteshove pre imo, gillar inte spela raisesyn/raisefold 13bb men kanske funkar om man balanserar bra.
Snappsyn mot shove ju. A4o är ju nöthand här.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte om du menar att det är för litet eller för mycket. Klar värderaise och pottraise kortar dels ned spelet (snabb effektiv all-in på senare gator) samt belönar standardtendensen att vara för tight i bb. Kör jag inte 2.5bb så kör jag nog 2bb före 3bb.

 

Openshove med 13bb verkar lite onödigt med någon hand imo.

 

Snappsyn mot shove ju. A4o är ju nöthand här.

 

Intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte om du menar att det är för litet eller för mycket. Klar värderaise och pottraise kortar dels ned spelet (snabb effektiv all-in på senare gator) samt belönar standardtendensen att vara för tight i bb. Kör jag inte 2.5bb så kör jag nog 2bb före 3bb.

 

Openshove med 13bb verkar lite onödigt med någon hand imo.

 

Snappsyn mot shove ju. A4o är ju nöthand här.

 

du har säkert en del poänger o så till och från men här är du ute o cyklar som aldrig förr.

 

Intressant!

 

oväntat :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...