Gå till innehåll

KK in weird spot


Recommended Posts

HM fungerar inte som den ska på nya Ipoker klienten så inga stats på motståndarna och får göra en egen HH.

 

Det är NL50 8manna och spelet är ganska actionfyllt för tillfället. Vi sitter ganska djupa:

 

UTG (110$) Höjer till 2

UTG +1 (60$) Synar

xxx fold

Hero (110$) Ks-Kd höjer till 7.5

xxx fold

xxx fold

Knappen (120$) synar

UTG syn

UTG +1 syn

 

Flopp 3h-5h-6d

 

UTG check

UTG +1 check

Hero satsar 17

knappen höjer till 35

UTG fold

UTG +1 synar

Hero?

 

Tycker hela handen är märklig. Först kall synar knappen pre. Sen minihöjer han flopp efter att jag 3bettat och CBettat och visat väldig styrka(Jag har varit sparsam med 3bettandet innan också). Sen kall synar UTG+1 och sitter med inte ens 20$ kvar bakom till turn.

 

Trotts dessa konstiga manövrar från mina motspelare, är det nått att fundera på eller ska vi bara dega in och vara glada?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH

 

Tycker hela handen är märklig. Först kall synar knappen pre. Sen minihöjer han flopp efter att jag 3bettat och CBettat och visat väldig styrka(Jag har varit sparsam med 3bettandet innan också). Sen kall synar UTG+1 och sitter med inte ens 20$ kvar bakom till turn.

 

Trotts dessa konstiga manövrar från mina motspelare, är det nått att fundera på eller ska vi bara dega in och vara glada?

 

 

Jo, jag är mer orolig för UTG+1 för hans kalla syn med bara 40 BBs bakom. Han hade pushat om han velat isolera. Knappen kan ha lite vad som 77-QQ, färgdrag, stegdrag känns osannolikt om han inte kallsynat A4s. Men iom att UTG+1 har lite kvar i stacken så kan en vinst mot knappen endast ge tillbaka backet mot UTG+1, och det förutsatt att knappen inte drar ut. Jobbig spot må jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sätter knappen på en tight syn range här pre J-J+ och AK, men känslan säger AA:roll: . UTG och UTG+1 kan ju ha lite vad som helst pre.

 

På floppen visar jag som sagt extrem styrka och tror inte knappen kommer betfolda för 35 direkt vilket gör att det lutar åt AA, men samtidigt lär jag hitta honom med QQ här en hel del gånger. UTG+1 spelar konstigt tycker jag. Han kan sitta på överpar och spela fiskigt han kan sitta på färgdrag eller sitta och slowspela en lågtriss. Känns alltså som jag är liten underdog mot knappen och liten favorit mot UTG+1. Så då är frågan ,palla lägga KK och sitta med dumstruten och rejäl tilt om det visade sig att jag hade deras händer? Eller göra en tight hjältefold som jag inte brukar göra allt för ofta i dagen poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår situation. Men att möta set måste vara bättre än att möta AA. Om du nu träffar K, då har han endast en out, medan om han har AA så har två outs. Så man är ju mer rädd över att han har AA, om det var de två det stod mellan.

 

good point! :-D

 

Tråkigt läge men vi måste ju folda, sen sitter man och tjurar en stund över sin nittighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle AA va farligare än ett set? Varför?

 

Du måste ju ändå träffa någon av dina 2 outs för att dra ut både AA och SET. Grejen med essen är att om du drar ut dem på turn så har han 2 outs att åter-utdraga dig på river. Settet ger bara 1 out för river vid en ev. utdragning.

Så det är ju marginellt bättre att vara uppe mot ett set, men ytterst marginellt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utg1 sitter som sämst på nötfärgdraget, kanske även stegdraget?

 

och knappen på ett fint överpar.

 

Du ställer och får syn av båda.

 

Showdown:

och utg1 sätter sitt drag på river.

knappen visar upp QQ

 

Imponerande read må jag säga, nästan helt rätt:-)

 

Min första känsla sa att knappen satt på AA, men med tanke på hur mycket action det vart

på bordet, så luta det ändå åt att syna då knappen mycket väll kunde ha QQ. Va inte speciellt rädd för UTG+1 då jag trodde jag hade han slagen.

 

Det som hände var att Ipokers nya stjärnklient fick mig sit-out och jag fick se mina KK foldas. På turn åker pengarna in för de övriga två och UTG+1 visar Ah-8h och knappen QQ. Känner tilten påväg efter att blivit sit-outad i en 300$ pott, men på river kommer givetvis 3e hjärter. Så förlora nu inget på att jag blev sit-outad iallafall....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som hände var att Ipokers nya stjärnklient fick mig sit-out och jag fick se mina KK foldas. På turn åker pengarna in för de övriga två och UTG+1 visar Ah-8h och knappen QQ. Känner tilten påväg efter att blivit sit-outad i en 300$ pott, men på river kommer givetvis 3e hjärter. Så förlora nu inget på att jag blev sit-outad iallafall....

 

Du ska vara missnöjd med det. Spelar ingen roll vilka kort som kommer, it's all about the all-in EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...