JohahH Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 HM fungerar inte som den ska på nya Ipoker klienten så inga stats på motståndarna och får göra en egen HH. Det är NL50 8manna och spelet är ganska actionfyllt för tillfället. Vi sitter ganska djupa: UTG (110$) Höjer till 2 UTG +1 (60$) Synar xxx fold Hero (110$) Ks-Kd höjer till 7.5 xxx fold xxx fold Knappen (120$) synar UTG syn UTG +1 syn Flopp 3h-5h-6d UTG check UTG +1 check Hero satsar 17 knappen höjer till 35 UTG fold UTG +1 synar Hero? Tycker hela handen är märklig. Först kall synar knappen pre. Sen minihöjer han flopp efter att jag 3bettat och CBettat och visat väldig styrka(Jag har varit sparsam med 3bettandet innan också). Sen kall synar UTG+1 och sitter med inte ens 20$ kvar bakom till turn. Trotts dessa konstiga manövrar från mina motspelare, är det nått att fundera på eller ska vi bara dega in och vara glada? Citera
Mahirov Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 Tajt fold. Tilta sönder när du ser sen att ena har 10 10 den andra Q Q. Citera
Soni Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 HH Tycker hela handen är märklig. Först kall synar knappen pre. Sen minihöjer han flopp efter att jag 3bettat och CBettat och visat väldig styrka(Jag har varit sparsam med 3bettandet innan också). Sen kall synar UTG+1 och sitter med inte ens 20$ kvar bakom till turn. Trotts dessa konstiga manövrar från mina motspelare, är det nått att fundera på eller ska vi bara dega in och vara glada? Jo, jag är mer orolig för UTG+1 för hans kalla syn med bara 40 BBs bakom. Han hade pushat om han velat isolera. Knappen kan ha lite vad som 77-QQ, färgdrag, stegdrag känns osannolikt om han inte kallsynat A4s. Men iom att UTG+1 har lite kvar i stacken så kan en vinst mot knappen endast ge tillbaka backet mot UTG+1, och det förutsatt att knappen inte drar ut. Jobbig spot må jag säga. Citera
Orrarah Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 Du är slagen av minst en och har coinflipp som mest mot den andra. Du visar styrka pre och de höjer denna floppen... Vad ska de ha? Citera
JohahH Postad 19 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2010 Jag sätter knappen på en tight syn range här pre J-J+ och AK, men känslan säger AA:roll: . UTG och UTG+1 kan ju ha lite vad som helst pre. På floppen visar jag som sagt extrem styrka och tror inte knappen kommer betfolda för 35 direkt vilket gör att det lutar åt AA, men samtidigt lär jag hitta honom med QQ här en hel del gånger. UTG+1 spelar konstigt tycker jag. Han kan sitta på överpar och spela fiskigt han kan sitta på färgdrag eller sitta och slowspela en lågtriss. Känns alltså som jag är liten underdog mot knappen och liten favorit mot UTG+1. Så då är frågan ,palla lägga KK och sitta med dumstruten och rejäl tilt om det visade sig att jag hade deras händer? Eller göra en tight hjältefold som jag inte brukar göra allt för ofta i dagen poker? Citera
MightyHeatoN Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 Jag hade nog foldat och känt mig lite äcklad ett tag efter. Citera
Teh_MoUsE Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 Höj större pre och folda flop nu Citera
JohahH Postad 19 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2010 Så vad föreslår du för betsize pre? 9? Citera
Nirwanda Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 Verkar dessvärre som du är slagen här, på, på minst en front. Citera
JohahH Postad 19 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2010 Ni som förespråkar fold. Vad är ni mest rädda för; Att knappen sitter med AA eller att UTG+1 hittat ett set? Citera
schumme Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 Jag hade varit mer rädd för set, knappen kan kallsyna med TT, JJ, QQ imo, jag hade dock aldrig foldat Citera
neclas Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 Svår situation. Men att möta set måste vara bättre än att möta AA. Om du nu träffar K, då har han endast en out, medan om han har AA så har två outs. Så man är ju mer rädd över att han har AA, om det var de två det stod mellan. Citera
neclas Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 Oj, läste fel Skulle nog vara mer rädd för settet, känns som det lite mer troligare alternaativet Men AA är farligare för Hero. Citera
SasaOmerbasic Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 Svår situation. Men att möta set måste vara bättre än att möta AA. Om du nu träffar K, då har han endast en out, medan om han har AA så har två outs. Så man är ju mer rädd över att han har AA, om det var de två det stod mellan. good point! Tråkigt läge men vi måste ju folda, sen sitter man och tjurar en stund över sin nittighet. Citera
schumme Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 Skulle AA va farligare än ett set? Varför? Pest eller kolera skulle jag säga. Citera
SasaOmerbasic Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 Skulle AA va farligare än ett set? Varför? Du måste ju ändå träffa någon av dina 2 outs för att dra ut både AA och SET. Grejen med essen är att om du drar ut dem på turn så har han 2 outs att åter-utdraga dig på river. Settet ger bara 1 out för river vid en ev. utdragning. Så det är ju marginellt bättre att vara uppe mot ett set, men ytterst marginellt Citera
SasaOmerbasic Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 Ah men orka haha gäller att ta till vara på varje uns av equity i takt med att spelen blir hårdare Citera
bossbaver Postad 19 Mars , 2010 Rapport Postad 19 Mars , 2010 utg1 sitter som sämst på nötfärgdraget, kanske även stegdraget? och knappen på ett fint överpar. Du ställer och får syn av båda. Showdown: och utg1 sätter sitt drag på river. knappen visar upp QQ Citera
JohahH Postad 19 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2010 utg1 sitter som sämst på nötfärgdraget, kanske även stegdraget? och knappen på ett fint överpar. Du ställer och får syn av båda. Showdown: och utg1 sätter sitt drag på river. knappen visar upp QQ Imponerande read må jag säga, nästan helt rätt:-) Min första känsla sa att knappen satt på AA, men med tanke på hur mycket action det vart på bordet, så luta det ändå åt att syna då knappen mycket väll kunde ha QQ. Va inte speciellt rädd för UTG+1 då jag trodde jag hade han slagen. Det som hände var att Ipokers nya stjärnklient fick mig sit-out och jag fick se mina KK foldas. På turn åker pengarna in för de övriga två och UTG+1 visar Ah-8h och knappen QQ. Känner tilten påväg efter att blivit sit-outad i en 300$ pott, men på river kommer givetvis 3e hjärter. Så förlora nu inget på att jag blev sit-outad iallafall.... Citera
bananuz Postad 21 Mars , 2010 Rapport Postad 21 Mars , 2010 dega och var åtminstone halvglad, ska mkt till för att jag ska hitta explovik i sådana här situationer Citera
Nirwanda Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Det som hände var att Ipokers nya stjärnklient fick mig sit-out och jag fick se mina KK foldas. På turn åker pengarna in för de övriga två och UTG+1 visar Ah-8h och knappen QQ. Känner tilten påväg efter att blivit sit-outad i en 300$ pott, men på river kommer givetvis 3e hjärter. Så förlora nu inget på att jag blev sit-outad iallafall.... Du ska vara missnöjd med det. Spelar ingen roll vilka kort som kommer, it's all about the all-in EV. Citera
greywolf Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 ursäkta levlar hela tråden? dega och var åtminstone halvglad, ska mkt till för att jag ska hitta explovik i sådana här situationer Citera
Recommended Posts