Gå till innehåll

Betting 101


stevebc

Recommended Posts

Startar upp en bettingdagbok då jag tror mig ha hittat ett vinnande system i betting. Har spelat 202 spel sedan jag började och närapå dubblat min rulle från 6000 till till 11600, exklusive en bonus på 800 kr. Spelbar rulle är alltså 12400. Hittar spel på två sätt:

 

1. Värde

 

Räknar ut sannolikheten för olika utfall genom att känna till de genomsnittliga oddsen och ta utbetalningskvoten i beaktning. Spelar de gånger då EV-värdet är positivt. Av tusentalet matcher innebär det ofta 0-3 spel. Spelar bara om sannolikheten är över 10% och EV-värdet över 1,3 för säkerhets skull.

 

Metoden här är att hitta misstag där en bookie i ett försök att höja sin utbetalningskvot överkompenserar för ett utfall, ofta med låg sannolikhet. Pinnacle gör detta väldigt ofta, och det är den bookie som gett mig bäst betalt också. Har nästan 7-dubblat min rulle där.

 

2. Rygg

 

Ryggar för tillfället basket från Maddux och Killer Sports Live samt Iceeman i övriga sporter. I det senare fallet ryggar jag inte rakt av utan väljer ett fåtal spel.

 

 

Förutom resultatupdates kommer jag skriva vilka mina egna värdefynd är, hur mycket jag satsade och vad det resulterade i så det blir mer intressant.

 

För tillfället använder jag följande bookies, rangordnade efter aktivitet: Pinnacle, Bet365, Bwin, Unibet, Expekt. De känns stabila. Just de tre första dyker ofta upp som de som har bäst värde i mina högoddsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...