Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

du anar inte hur sjukt kul jag hade, det var i slutet av en misär session jag hade tappat hoppet om BE, jag open limpade 74o och sånt skräp ifrån knappen sen betta 1bb 3 gator :mrgreen: jag garva så hårt när folk verkligen syna till river sen folda mot 1bb bet igen :mrgreen:

jag limp pusha AA ifrån sb fast fick ingen syn :(

• Svars 372
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
du anar inte hur sjukt kul jag hade, det var i slutet av en misär session jag hade tappat hoppet om BE, jag open limpade 74o och sånt skräp ifrån knappen sen betta 1bb 3 gator :mrgreen: jag garva så hårt när folk verkligen syna till river sen folda mot 1bb bet igen :mrgreen:

jag limp pusha AA ifrån sb fast fick ingen syn :(

haha, later som en rolig dag. Spela nagot i helgen? Lar vara superv'a'rde!

Postad

ska försöka grinda så mkt som möjligt dock ska jag jobba natt idag och på lördag, nästa vecka är jag ledig då har jag ett litet projek jag ska testa mer om det på söndag ;)

själv då?

Postad
ska försöka grinda så mkt som möjligt dock ska jag jobba natt idag och på lördag, nästa vecka är jag ledig då har jag ett litet projek jag ska testa mer om det på söndag ;)

själv då?

suger att jobba natt :( ar sjalv pa baten jag jobbar pa sa ikv blir det nog inget lir eftesom vi ar ute pa havet och linan suger da, imorgon kanske det blir nagot K hander.

Highstakes omaha pa stake? :-)

Postad

hehe näää rolig dag rekord back som så klart ska va mkt mer än rekord plus dagen fml osv svs suger whine whine whine

rolig hand ifrån idag dock :mrgreen:

snubben klonk friskt så jag trodde honom inte sen hade jag otur i turen på river hääähäääääää :evil:

Party Poker No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP ($172.20)

Hero (Button) ($122.20)

SB ($225.41)

BB ($99.94)

UTG ($61.45)

Preflop: Hero is Button with 3diamond.gif, 3heart.gif

2 folds, Hero bets $3.50, SB calls $3, 1 fold

Flop: ($8) Jheart.gif, 2diamond.gif, Jspade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $6, SB raises $12, Hero raises $22, SB calls $16

Turn: ($64) 3club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $48, SB raises $96, Hero calls $42.70 (All-In)

River: ($245.40) Qclub.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $245.40

Results:

Hero had 3diamond.gif, 3heart.gif (full house, threes over Jacks).

SB had Jclub.gif, Qheart.gif (full house, Jacks over Queens).

Outcome: SB won $244.57

till jobbet nu där kan jag iaf inte torska pengar :D

Postad

running good sas 8-)

Party Poker No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($199.54)

Hero (BB) ($145.97)

UTG ($135.19)

Button ($169.89)

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Aheart.gif

2 folds, SB bets $2.50, Hero raises $14, SB raises $42, Hero raises to $145.97 (All-In), SB calls $100.97

Flop: ($291.94) 5spade.gif, 6spade.gif, Kheart.gif(2 players, 1 all-in)

Turn: ($291.94) Aspade.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($291.94) 4spade.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $291.94

Results:

SB had Kspade.gif, Kdiamond.gif (flush, Ace high).

Hero had Aclub.gif, Aheart.gif (three of a kind, Aces).

Outcome: SB won $284.65

sha lalala la la la

mr jones strikes up a conversation~

fin dans 0:41 hahaah nyström på krogen obvv

Postad

kommer man någonsin ifrån denna?

en outar misär grinden fortsätter 8-)

Party Poker No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($237.07)

BB ($158.64)

Hero (UTG) ($207.02)

Button ($204.24)

Preflop: Hero is UTG with Aheart.gif, Kspade.gif

Hero bets $3.50, 1 fold, SB raises $9, 1 fold, Hero calls $6

Flop: ($20) Qspade.gif, Kclub.gif, Kheart.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

Turn: ($20) Aclub.gif(2 players)

SB bets $10, Hero calls $10

River: ($40) 9diamond.gif(2 players)

SB raises to $217.57 (All-In), Hero calls $187.52 (All-In)

Total pot: $415.04

Results:

SB had Adiamond.gif, Aspade.gif (full house, Aces over Kings).

Hero had Aheart.gif, Kspade.gif (full house, Kings over Aces).

Outcome: SB won $434.72

Postad

hitta en yxel fold även :mrgreen:

Party Poker No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($109.53)

BB ($144.66)

UTG ($128.32)

MP ($142.11)

Hero (Button) ($199.50)

Preflop: Hero is Button with Adiamond.gif, Qheart.gif

2 folds, Hero bets $3.50, 1 fold, BB calls $2.50

Flop: ($7.50) 9club.gif, 9spade.gif, Qspade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $5.62, BB calls $5.62

Turn: ($18.74) 3diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero checks

River: ($18.74) 7club.gif(2 players)

BB bets $14.05, Hero folds

Total pot: $18.74

Results:

BB didn't show

Outcome: BB won $32.33

han visa T9 sen

Postad

drog nyss min längsta session ever 6 timmar och 3150 händer (5 bord svs), jag var back KONSTANT hela sessionen och kriga på vägrade sluta innan jag var BE så till slut hittade jag lilplusset på 68kr kändes galet skönt, var back runt 800 som max

här vad gör vi? vi sitter 250 bb djupa.

vad är bästa linjen och förklara gärna varför

note folk släpper SÄLLAN överpar på denna nivån om dom har 3 bettat

BB ($244.07)

UTG ($372.67)

Button ($156.04)

Hero (SB) ($333.52)

Preflop: Hero is SB with 6club.gif, 7club.gif

2 folds, Hero bets $2.50, BB raises $13, Hero calls $11

Flop: ($28) 4club.gif, 7spade.gif, Jclub.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $21 Hero ???

här också, tankar?

Button ($222.36)

Hero (SB) ($193.85)

BB ($83)

UTG ($43.16)

MP ($126.37)

Preflop: Hero is SB with 2club.gif, 2diamond.gif

2 folds, Button calls $1, Hero bets $3.50, 1 fold, Button calls $3

Flop: ($9) Aspade.gif, 2heart.gif, Jheart.gif(2 players)

Hero bets $6.75, Button calls $6.75

Turn: ($22.50) 3heart.gif(2 players)

Hero ???

Postad
drog nyss min längsta session ever 6 timmar och 3150 händer (5 bord svs), jag var back KONSTANT hela sessionen och kriga på vägrade sluta innan jag var BE så till slut hittade jag lilplusset på 68kr kändes galet skönt, var back runt 800 som max

You gotta be kidding me! 6h längsta session nånsin? :mrgreen: styr upp lite 12h lockisar osv.

Hand 1 får jag nog in det på 0.5/1, vill få in det mot överpar och ta en coin här, tycker att du inte ska syna pre med 67s om du inte försöker få in det på flop! Hand 2 fortsätter jag skjuta turn, för det finns ju så många händer som vi kan fortsätta ta värde ifrån där som han bara kommer checka bakom med. Betfoldar nog sedan river om han synar och det blankar av.

Postad

är van med 100 bb spel nu så jag checkade med trissen för jag vill inte åka på en raise här, dock är nog bäst spel att bomba som du säger och sen syna omslag och folda om den inte parar sig, eller bet folda river som sagt.

Han checka bakom sen para sig brädan på river och fjärde färgkortet kom så jag betta och han syna endast

andra handen är ganska kall tycker jag pre faktiskt borde nog inte syna pre ur position

BB ($244.07)

UTG ($372.67)

Button ($156.04)

Hero (SB) ($333.52)

Preflop: Hero is SB with 6club.gif, 7club.gif

2 folds, Hero bets $2.50, BB raises $13, Hero calls $11

Flop: ($28) 4club.gif, 7spade.gif, Jclub.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $21, Hero calls $21

Turn: ($70) 8club.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $49, Hero raises to $298.52 (All-In), BB calls $160.07 (All-In)

River: ($488.14) 3diamond.gif(2 players, 2 all-in)

Total pot: $488.14

Results:

Hero had 6club.gif, 7club.gif (flush, Jack high).

BB didn't show

Outcome: Hero won $565.39

som sagt när man springer väldigt kallt så tar man gärna ett till kort innan man check raisar all in, med 100 bb hade jag skeppar floppen men när vi väl siter 250 bb djupt så tog jag gärna ett billigt turn kort mot nån som har väääldigt svårt att släppa överpar....NIT SAS

You gotta be kidding me! 6h längsta session nånsin? :mrgreen: styr upp lite 12h lockisar osv.

jag va fan pissnödig halva session och för lat för att pissa och för snål för att posta blinds igen....det va fan inte kul :S:S

Postad

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFML dygnat ska klippa mig om 2 timmar så kan inte gå och lägga mig..........skulle sova men fastna på viasat history , fyfan för att ha tv i sovrummet :ola:

gabe är ju bara för skön i hsp, när han sitter sig ner shortstackad och byter in 1k dullz till 1 dollars sedlar så han också kan sitta och flashaa :mrgreen:

Postad

FML

man bestämmer sig för att man INTE tänker gå till ett drop in ställe igen i sitt liv MEN man hittar endast det och är för lat för att fortsätta leta.....sen får man ALLTID en invandrare som kan taskig svenska OCH NU SER MAN UT SOM JUSTIN BIEBER I HÅRET FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFMLLLLL

Postad
FML

man bestämmer sig för att man INTE tänker gå till ett drop in ställe igen i sitt liv MEN man hittar endast det och är för lat för att fortsätta leta.....sen får man ALLTID en invandrare som kan taskig svenska OCH NU SER MAN UT SOM JUSTIN BIEBER I HÅRET FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFMLLLLL

HAHAHAHA ul

Postad
FML

Har som regel att aldrig sätta mig ner innan jag sett ett gesällbrev sen är det ju alltid en fördel om man kan förstå varandra.

Postad
Har som regel att aldrig sätta mig ner innan jag sett ett gesällbrev sen är det ju alltid en fördel om man kan förstå varandra.

har en riktigt bra frisör som jag normalt går ditt nu var det lite akut och hon har väntetid på ungefär 2 veckor så jag chansa :// dock blev det inte så jätte illa ser hyffsat ut jag lyckades rädda det på slutet

Nytt avsnitt eller gammalt? Vilket?

säsong 3, han spelar 2 avsnitt

http://www.pokercast.tv/963-high-stakes-poker-s03-e02

och

http://www.pokercast.tv/964-high-stakes-poker-s03-e03

denna var fin :mrgreen: mobba mig jag ska förklara exakt hur jag tänkte lite senare

SB ($199.71)

BB ($81.47)

UTG ($124.22)

Hero (MP) ($231.29)

Button ($93.14)

Preflop: Hero is MP with 6heart.gif, 7heart.gif

UTG calls $1, Hero bets $4.50, 1 fold, SB raises $15.50, 2 folds, Hero calls $11.50

Flop: ($34) 7diamond.gif, 10spade.gif, 8heart.gif(2 players)

SB bets $21, Hero calls $21

Turn: ($76) 5diamond.gif(2 players)

SB bets $42, Hero calls $42

River: ($160) 6club.gif(2 players)

SB checks, Hero raises to $152.29 (All-In), 1 fold

Total pot: $160

Results:

Hero had 6heart.gif, 7heart.gif (two pair, sevens and sixes).

Outcome: Hero won $308.30

Postad

wp sas 8-)

SB ($123.01)

Hero (BB) ($277.27)

UTG ($94.59)

Button ($98.26)

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Qspade.gif

UTG bets $4, 2 folds, Hero calls $3

Flop: ($8.50) Jdiamond.gif, 2spade.gif, Aheart.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $7, Hero calls $7

Turn: ($22.50) 2diamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $14, Hero raises $51.87, UTG calls $37.87

River: ($126.24) 7club.gif(2 players)

Hero bets $63.12, UTG calls $31.72 (All-In)

Total pot: $189.68

Results:

Hero had Adiamond.gif, Qspade.gif (two pair, Aces and twos).

UTG didn't show

Outcome: Hero won $216.34

Postad

månaden slutade 36 100 bb inköp upp på svs 0.5/1, första månaden efter jag började bygga rulle ifrån början igen så helt ok, nu blir det 1/2 med 100 bb där kommer jag stanna tills jag har rulle för 200 bb inköp på 2/4

svss.jpg

Postad

blev ett BE pass på 1/2 svängde rejält, då jag endast har 20 st inköp på nivån väljer jag att inte gå upp än utan vänta tills jag har MINST 30 iaf, nivån var aggressivare iaf, annars ingen större skillnad det gillar vi :-)

nuts är inte min starka sida att spela för maximal värde, tankar?

Party Poker No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button ($128.05)

SB ($201.91)

Hero (BB) ($284.90)

UTG ($306.64)

MP ($441.83)

Preflop: Hero is BB with 2heart.gif, Kheart.gif

3 folds, SB bets $5, Hero calls $4

Flop: ($12) 10diamond.gif, 7heart.gif, Aheart.gif(2 players)

SB bets $9, Hero calls $9

Turn: ($30) 6heart.gif(2 players)

SB bets $22.50, Hero ???

Postad
blev ett BE pass på 1/2 svängde rejält, då jag endast har 20 st inköp på nivån väljer jag att inte gå upp än utan vänta tills jag har MINST 30 iaf, nivån var aggressivare iaf, annars ingen större skillnad det gillar vi :-)

nuts är inte min starka sida att spela för maximal värde, tankar?

Beror helt på motståndaren skulle jag vilja säga, jag skulle kunna tänka mig att bara syna den här mot random NL200 lirare, men hade det varit på NL100 hade jag gjort ett litet omslag, detta för att NL200 är så jävla dumaggro.

Folk pepprar i potter dom inte har att göra i.. (mer kukmätning än poker!)

Lycka till, som du säger är det lite mer aggro men bara man anpassar sig lite så är fan nivån lättare än NL100 :-)!

Postad
Beror helt på motståndaren skulle jag vilja säga, jag skulle kunna tänka mig att bara syna den här mot random NL200 lirare, men hade det varit på NL100 hade jag gjort ett litet omslag, detta för att NL200 är så jävla dumaggro.

Folk pepprar i potter dom inte har att göra i.. (mer kukmätning än poker!)

Lycka till, som du säger är det lite mer aggro men bara man anpassar sig lite så är fan nivån lättare än NL100 :-)!

jag spelar på svs om du inte visste det (så det inte blir nått missförstånd)

men tack för input iaf :)