Gå till innehåll

9 eller 6 bord cash game?


crille123

Recommended Posts

Hel alla rounders!

 

Spelar på FTP och ska snart försöka spela på allvar för att se hur det går. (BR management, nyktert spel, Poker tracker o så..):roll:

 

Så vilket är bäst att lira på? 9 eller 6 bords?

Det känns som att när man lirar på 9 bords så är det många tajta där som har flera bord öppna och bara väntar på en bra hand. På 6 bords måste man verkligen utnyttja sina spelkunskaper. Och jag känner att 6 bords är riktigt nice.

 

Så vilka bord spelar ni på?

Är det en idé att hålla sig till ett slags bord och bli van vid det?

 

Jag är inne på nybörjarfrågor tråden va? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lirat mycket 6bords så är det bara att tuta o köra. Det som är roligast är givetvis lämpligt o köra.

 

Går det risigt, och du kommer från 9bords, gå tillbaka dit en sväng till du åter fått förtoende för ditt spel/lagad rulle el gå ner i nivå.

 

Ta det shill med antal bord samtidigt.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du för många händer på 9bords så kanske du är mer lämpad för 6bords, kanske även headsup?, Beror helt på hur du spelar och vad du tycker är roligast och mest lämpligt för just dig. Och givetvis ska du väl spela där du vinner mest:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en blixt från klar himmel slår Soni´s inlägg ned i mig. Didn´t see that one coming :-D .

 

"Om man spelar för många händer på 9 manna kanske man är mer lämpad för 6 manna."

 

Fan jag är nog en av de lösaste 9 manna spelarna. Har aldrig testat 6 manna, vet ej varför. Men att veva på 9 manna är oftast lönsamt då de foldar så snällt :roll::-D. Jag menar, de spelar nästan bara med nöten och hur ofta har de igentligen nötterna? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en blixt från klar himmel slår Soni´s inlägg ned i mig. Didn´t see that one coming :-D .

 

"Om man spelar för många händer på 9 manna kanske man är mer lämpad för 6 manna."

 

Fan jag är nog en av de lösaste 9 manna spelarna. Har aldrig testat 6 manna, vet ej varför. Men att veva på 9 manna är oftast lönsamt då de foldar så snällt :roll::-D. Jag menar, de spelar nästan bara med nöten och hur ofta har de igentligen nötterna? 8-)

 

Är hemma hela dagen och har nada att göra, så vad förväntar du dig?:-D

 

Javisst, inte vill vi ha fler LAGs till 9borden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag fick upp ögnonen för 6 manna är för man sett proffsen spela på det.. måste ju börja förbereda mig redan nu hehe..

Det gick i alla fall bra och jag kommer enbart köra 6 manna hädanefter. :mrgreen:

 

Är det vanligt att amatör spelare (wannabe rounder, spelat online ca 40k händer) kan gå från minsta insättning 10$ och förvandla dom till 1200$ på 5 dagar?

- Min kompis hävdar att han gjort det under en skolvecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är det vanligt att amatör spelare (wannabe rounder, spelat online ca 40k händer) kan gå från minsta insättning 10$ och förvandla dom till 1200$ på 5 dagar?

- Min kompis hävdar att han gjort det under en skolvecka.

 

Nej, inte ens ett "proffs" gör det utan att springa väldigt väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu är nybörjare tycker jag absolut att du ska hålla dig till 6manna bord då det är betydligt lättare att hålla reda på spelarna där och få en ganska så bra uppfattning om hur folk speler, då på ett 9manna bord kan vara lite svårare för en nybörjare att hålla koll på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu är nybörjare tycker jag absolut att du ska hålla dig till 6manna bord då det är betydligt lättare att hålla reda på spelarna där och få en ganska så bra uppfattning om hur folk speler, då på ett 9manna bord kan vara lite svårare för en nybörjare att hålla koll på allt.
Med den logiken borde således heads up vara den lämpligaste spelformen för en nybörjare?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...