Gå till innehåll

Hur anpassa spelet till 5handed


autokossan

Recommended Posts

Någon som har några generella tips för lowstakes "nl25 nl50 USD" 5handed NL HE

om man jämför med 6handed?

 

Ett av problemen jag har är att jag får för mig att 3betta kanske för ofta med händer som tex 76s och 97s och sen hamnar i tråkiga situationer.

tex om jag 3bettar ur pos och sen följer upp med 3/4 av potten. sen synar FI

då är man helt lost sen och blir oftast check/fold?

 

hur ofta ska man reraisa med sånna händer och hur bör man anpassa spelet, jag har sällan några speciella reads på spelare mer än att det förekommer ganska mycket fiskar som vekrar syna med vadsomhelst pre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c-bet 100% om man 3-bettar SC & liknande, försök 3betta i pos istället för ur om det inte är sb/bb 3bet mot cutoff knappen vid syn på c-bet utvärdera bordet/turnkortet och avgör om det är värt att skjuta igen eller om det är dags att ge upp. kör du med HUD kan det vara en idé att lägga till fold to 3-bet i HUDen så du inte ger dig på folk som är överkåta på att syna 3-bets och floata/fiska efter floppen. Du behöver dock rätt stort sample för att de siffrorna ska bli pålitliga.

 

Hoppas något där hjälpte.

Hyllinge buss, pusspuss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om knapp öppnar och du undrar hur mycket du ska 3beta från BB, så spelar det ingen roll om det är 5-max, 6-max eller 38-handat. Steget från 6max till 5-max bör mao inte ställa till några problem alls. Om det hjälper kan du ju bara tänka att UTG (i ett hypotetiskt 6-maxgame) viker varje hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver egentligen inte 3betta mycket mer i 5handat än i 6handat. Men om du vill 3betta SC:s så tycker jag du ska göra det mer mot folk med generellt högre "fold to 3bet".

I 5handat så blir 3betten mycket mer ur position, tycker det är helt okej att 3betta mycket ur position. Jag tycker inte man behöver, eller skall, CBa 100% som aggressor, jag gillar hellre att köra mycket check-fold (som aggressor) eller check-raise som aggressor (som bluff-vik och som värde-syn). Nu skall dock sägas att jag kör detta spel med relativt hög 3bet (10%+) och att jag kör mer merged range än polariserad range med 3bets, dels inte så mycket SC med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c-bet 100% om man 3-bettar SC & liknande, försök 3betta i pos istället för ur om det inte är sb/bb 3bet mot cutoff knappen vid syn på c-bet utvärdera bordet/turnkortet och avgör om det är värt att skjuta igen eller om det är dags att ge upp. kör du med HUD kan det vara en idé att lägga till fold to 3-bet i HUDen så du inte ger dig på folk som är överkåta på att syna 3-bets och floata/fiska efter floppen. Du behöver dock rätt stort sample för att de siffrorna ska bli pålitliga.

 

+1

 

coachar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...