Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dags för en liten utmaning. Har fått ett önskemål av en polare om att jag ska spela 7st NLH turbo HU sng, med start på $10 för att sedan efter varje seger(förhoppningsvis) klättra i nivå, ändå upp till $550, vilket kommer vara den sista matchen. Spelet kommer att ske på Full Tilt och förlorar jag en match så är utmaningen förlorad. Jag har hur lång tid jag vill på mig att slutföra uppdraget. Vinner jag så får jag ett extra tillskott i kassan, mer än så vill jag inte säga. Tyckte det var en rolig sak att testa!

Någon som vill ta den första matchen? :-D

Postad

då var första matchen avklarad! min polares pokeroffice verkar inte vilja funka så har ingen aning om hur jag ska posta resultat eller HH... nåt tips? :oops:

nästa match $22!

Vunna matcher - 1

Kvar att spela - 6

Postad
då var första matchen avklarad! min polares pokeroffice verkar inte vilja funka så har ingen aning om hur jag ska posta resultat eller HH... nåt tips? :oops:

nästa match $22!

Vunna matcher - 1

Kvar att spela - 6

Outa nick så kan man följa på sharkscope.

Postad

Tog slut lika snabbt som det började. Andra matchen blev man tvåoutad och treoutad sen var det roliga slut. Mötte en klonknisse som på 1,600 sng låg $4,200 back. Skaffade mig direkt ett stort övertag och han hade endast 420 marker kvar med blinds på 50/100. Hittar JJ från knappen oh ställer honom all in. syn av 77 som träffar turn. Lite senare sitter han på 1200 marker mot mina 1800, hittar då damer och han ställer. Synar självklart och när han visar upp KT och floppen kommer A28 och turn 5 trodde jag det var klart.. men icke! Kung på river och jag lämnades med endast 600 marker som snabbt försvann efter att ha floppat tvåpar som inte räckte långt mot hans stege på turn.:-(

Better luck next time!

Postad
Tog slut lika snabbt som det började. Andra matchen blev man tvåoutad och treoutad sen var det roliga slut. Mötte en klonknisse som på 1,600 sng låg $4,200 back. Skaffade mig direkt ett stort övertag och han hade endast 420 marker kvar med blinds på 50/100. Hittar JJ från knappen oh ställer honom all in. syn av 77 som träffar turn. Lite senare sitter han på 1200 marker mot mina 1800, hittar då damer och han ställer. Synar självklart och när han visar upp KT och floppen kommer A28 och turn 5 trodde jag det var klart.. men icke! Kung på river och jag lämnades med endast 600 marker som snabbt försvann efter att ha floppat tvåpar som inte räckte långt mot hans stege på turn.:-(

Better luck next time!

När är nästa gång?:-D Blev fett sugen jag också8-)

Postad

Btw, jag förstår inte hur du skulle kunna klara dig från $10-$1000 på endast 7 st?

Version pokerstars:

1. 11.5

2. 23

3. 34.5

4. 57.5

5. 115

6. 230

7. 345

Efter 7e matchen kommer du ha $660, plus att du har degat in en massa extra $ för nästan varje nivå.. Antingen så går det inte ihop eller så räknar jag sinnesfel.

Edit: Såg nu att du spelar på FT, men det är typ likadant där.

Postad
sicket rookie misstag. men gg wp.

jo, insåg det ganska snabbt :cry:

När är nästa gång?:-D Blev fett sugen jag också8-)

Ska försöka komma på nån ny utmaning tänkte jag! Någon idé kanske?

Har faktiskt gjort något liknande men med don´s istället. €2.5 -> €1K var tanken men kom bara till €100...

Tror faktiskt dons är enklare än HU-sngs.

Håller med om att dons nog är ganska mycket enklare, kanske blir nästa utmaning 8-)

Jag körde faktiskt en sådan här "utmaning" igår. Jag började på $10, klarade mig upp till $300 där jag valde att avbryta och safea pengarna :) Körde HU SnG fast inte turbo.

haha är man inte high stakes så är man inte!;-)

Postad
Btw, jag förstår inte hur du skulle kunna klara dig från $10-$100 på endast 7 st?

Version pokerstars:

1. 11.5

2. 23

3. 34.5

4. 57.5

5. 115

6. 230

7. 345

Efter 7e matchen kommer du ha $660, plus att du har degat in en massa extra $ för nästan varje nivå.. Antingen så går det inte ihop eller så räknar jag sinnesfel.

Edit: Såg nu att du spelar på FT, men det är typ likadant där.

Uppmärksamt av dig!

Märkte nu att de $44 hu sng som fanns på FT var SUPER turbos. Så där hade jag precis som du säger fått spela en $33 istället vilket skulle skapa ett extra steg. Grundlurad av polaren! :shock: Tur att man inte hann komma så långt då :lol:

Postad
Uppmärksamt av dig!

Märkte nu att de $44 hu sng som fanns på FT var SUPER turbos. Så där hade jag precis som du säger fått spela en $33 istället vilket skulle skapa ett extra steg. Grundlurad av polaren! :shock: Tur att man inte hann komma så långt då :lol:

Om vi börjar på $22, då går det:-D

Postad

Blev inspirerad. Funderar på att testa D o N. Borde vara lite lättare. Kul att se hur långt man kommer :-D. Ska vilka nivåer det finns och se hur många steg man ska sikta på :-D.

Ensam ikväll/natt så det blir poker typ direkt efter jobbet och fram tills man stupar i säng. :-D.

Postad
Blev inspirerad. Funderar på att testa D o N. Borde vara lite lättare. Kul att se hur långt man kommer :-D. Ska vilka nivåer det finns och se hur många steg man ska sikta på :-D.

Ensam ikväll/natt så det blir poker typ direkt efter jobbet och fram tills man stupar i säng. :-D.

Precis, börjar man på 22-23 nivån, så behöver man bara klara 7 irad 1 gång av 43 för att gå med vinst. Kan säga 1 av 40 pga alla små$ man måste punga extra här och där. Sannolikheten för att klara det 1 av 40 är väl ändå tillräckligt hög för +EV?

Postad
Precis, börjar man på 22-23 nivån, så behöver man bara klara 7 irad 1 gång av 43 för att gå med vinst. Kan säga 1 av 40 pga alla små$ man måste punga extra här och där. Sannolikheten för att klara det 1 av 40 är väl ändå tillräckligt hög för +EV?

om detta är rätt räknat så låter det som sjukt bra EV+

DoN är som sagt lättare än HU sng och man klarar ju utan problem att ta 7 raka minst en gång av 40...8-)

Ska vi inte ta och göra något liknande försök? Kul att se vem det går bäst för, stars som gäller isf eller?

Postad

Man kan väll lira på den sajt man gillar...

jag kommer prova på FT.

Börjar på $10 och kör tills det rasar, eller jag blir girig..

Game on ikväll.. Postar resultatet i natt..

Postad
Man kan väll lira på den sajt man gillar...

jag kommer prova på FT.

Börjar på $10 och kör tills det rasar, eller jag blir girig..

Game on ikväll.. Postar resultatet i natt..

GL!:-)

Postad

The hunt has started..

Jag började lira Hu SnG på Ft i går.

Jag började på $10 nivån med en Razz.

$11 Klonk ( 10-Mar-10 18:45 FL Razz $11 1/2 $10.50 )

$33 Klonk ( 10-Mar-10 19:29 NL Holdem $33 1/2 $31.50 )

$50 Klonk ( 10-Mar-10 20:19 NL Holdem $50 1/2 $47.50 )

Då kör vi $100 i kväll..

Hur går det för er andra ?

Postad
The hunt has started..

Jag började lira Hu SnG på Ft i går.

Jag började på $10 nivån med en Razz.

$11 Klonk ( 10-Mar-10 18:45 FL Razz $11 1/2 $10.50 )

$33 Klonk ( 10-Mar-10 19:29 NL Holdem $33 1/2 $31.50 )

$50 Klonk ( 10-Mar-10 20:19 NL Holdem $50 1/2 $47.50 )

Då kör vi $100 i kväll..

Hur går det för er andra ?

Hoppas du klår de sista 4 nivåerna, GL!