Gå till innehåll

Turneringsproblem 4 spelare kvar


escrima

Recommended Posts

Hej

 

Undrar lite hur andra människor tänker i en situaton jag nyss var i. Spelade en VIP turnering på entraction med ett emop paket i potten.

 

Med 4 spelare hade jag ca 140k i marker. de 3 andra spelarna hade ca 30-35 tusen marker var. Jag hade alltså mer marker än de andra tillsammans. Hur går era tankegångar här? efteråt kan jag tänka att jag kanske skulle ha lugnat ner mig lite istället för att fortsatt gasa. jag skulle säkert utan problem kunnat spela premium o foldat mig till HU o ändå vara chipleader.

 

spelarna som vara kvar var helt kändes helt ok. de hade mellan 10-15 bb var.

 

Självklart åket jag ut som 4:a som den sopa jag är...:oops:

 

hoppas ni har några tankar om mitt problem( eller vad man nu kan kalla det)

 

mvh Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väll på hur agressivt du körde, tycker du ska pressa de andra, men inte ställa på allt liksom.

 

Sno blinds och försök hålla din stack lite +-0, de andra sätter dig till sist på en större range och de resulterar i att du kommer vara underdog i de flesta all-ins.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju helt på hur dina motstånadare spelade, men med tanke på bara ett pris och deras stcka size, så borde de vara beredda att pusha ganska brett mot dina blind steals. Om motståndarna hela tiden ställer in mot dina höjningar, så lungna ner det lite, vänta in hyfsad hand och slå ut dem....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...