Gå till innehåll

Ditt drömbord


RoleModel

Recommended Posts

Jag vet inte om det funnits något liknande innan, om det gör det får ni gärna hänvisa till detta.

 

Förutsättningarna är följande:

 

Du spelar i ett privat cashgame i en svit på Bellagio. Stakesen är 50-100$ med buy-in tak på 100 000$. Du har en bankrulle på 1 miljon dollar inlåst i ett kassaskåp, öronmärkta för poker och gambling.

 

Spelformen är Texas Hold Em No limit men kan bytas mot Pot Limit Omaha om alla spelare vid bordet önskar detta.

 

Vid bordet finns en plats till dig och ytterliggare åtta lediga platser, du får bjuda in vilka spelare du vill. Vilka spelare väljer du och varför?

 

Jag har slängt ihop ett exempel:

 

Phil Hellmuth - I ett cashgame finns det STOR chans att få se honom explodera, vilket vore sjukt kul.

 

Daniel Negreanu - Verkar vara en skön kille att ha vid bordet, ganska lös också pre-flop så det kan få igång lite spel.

 

Jessica Alba - Något att titta på, kanske kan överraska spelmässigt?

 

Jason Alexander - Sjukt rolig kille, verkar kunna lira Poker också...

 

Phil Ivey - Man måste ha med den bästa.

 

Isildur1 - Vore kul att veta vem han/hon är (Viktor Blom?) samtidigt vore det kul att se hur rastlöst det blir med ett bord med 9! spelare.

 

Barrack Obama - En president vid pokerbordet, varför inte?

 

Magnus Betnér - Vore kul att ha en svensk till vid bordet, han verkar skönt dryg och kan säkert droppa en och annan kommentar, dessutom spelar han poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan komponera ihop många roliga bord men här kommer ett roligt exempel på ett helsvenskt bord ( finns många andra spelare som jag utelämnar som jag tycker är roliga att spela med och nämner detta så att ingen känner sig utelämnad :)

 

utan turordning

 

Patrik "Packi" Tång

Dawoud Ghena

Johan Dunder ( Full och vinnande)

Tomas Alenius ( Full)

Rilleg

Gustav "Gurra" Tägtström

Marcus "Gurkan" Sjöberg

Per Sjögren

Erik "Fridhem" Karlsson

 

game of choice; Pot Limit Omaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan komponera ihop många roliga bord men här kommer ett roligt exempel på ett helsvenskt bord ( finns många andra spelare som jag utelämnar som jag tycker är roliga att spela med och nämner detta så att ingen känner sig utelämnad :)

 

utan turordning

 

Patrik "Packi" Tång

Dawoud Ghena

Johan Dunder ( Full och vinnande)

Tomas Alenius ( Full)

Rilleg

Gustav "Gurra" Tägtström

Marcus "Gurkan" Sjöberg

Per Sjögren

Erik "Fridhem" Karlsson

 

game of choice; Pot Limit Omaha

 

Du glömde "in med degen"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan komponera ihop många roliga bord men här kommer ett roligt exempel på ett helsvenskt bord ( finns många andra spelare som jag utelämnar som jag tycker är roliga att spela med och nämner detta så att ingen känner sig utelämnad :)

 

utan turordning

 

Patrik "Packi" Tång

Dawoud Ghena

Johan Dunder ( Full och vinnande)

Tomas Alenius ( Full)

Rilleg

Gustav "Gurra" Tägtström

Marcus "Gurkan" Sjöberg

Per Sjögren

Erik "Fridhem" Karlsson

 

game of choice; Pot Limit Omaha

 

Jag vill vara med vid de bordet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...