Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vanligt PLO$100 på Cryptologic. Spelarna gillar att syna, dubblade upp mot en kille som valde att syna ett preflopraise med 8893ss för att träffa underset mot mina äss.

------------------------------------------------------

Spelet

Omaha High, 0.5/1

Players:

Seat 1: Fannis ($94.12 in chips)

Seat 2: Malc013 ($76.37 in chips)

Seat 3: HERO ($221.01 in chips)

Seat 4: perry ($105.86 in chips)

Seat 5: JoePlague ($103.75 in chips)

Seat 7: TheSkill ($78.08 in chips)

Seat 8: unskilled ($80 in chips)

Seat 9: kad97 ($40.50 in chips)

Seat 10: paddylad ($94 in chips)

paddylad: posts small blind $0.50

Fannis: posts big blind $1

Dealt to HERO [ 3c :club: Kc :club: 7d :diamond: K :diamond: ]

En hand som jag gillar att raisa med, delvis pga kungarna men även för att eventuellt få bort A-färgdrag i klöver och ruter.

Malc013: calls $1

HERO: raises to $4.50

perry: folds

JoePlague: folds

TheSkill: calls $4.50

kad97: calls $4.50

paddylad: calls $4

Fannis: folds

Malc013: calls $3.50

POT:$23.50

Betar pott preflop och får fem syn.

----- FLOP ----- [5 :spade: 3 :spade: K :heart: ]

paddylad: checks

Malc013: checks

HERO: bets $23.50

TheSkill: calls $23.50

kad97: calls $23.50

paddylad: folds

Malc013: folds

POT:$94

Träffar topptrissen på flopen och betar pott, får två syn. Sätter minst en av dem på flushdrag, kan vara en som synar med kunghögt flushdrag medan den andra har ässhögt, men vad vet jag.

----- TURN ----- [5 :spade: 3 :spade: K :heart: ][Q :spade: ]

Där satt färgen för åtminstone en av dem. En har $50 kvar att spela för medan den andre har $12 kvar. Vad är mitt drag först ut att prata? Om jag checkar och han med $50 ställer in och han med $12 synar? Om jag checkar han med $50 checkar och han med $12 ställer in?

Postad

Bästa vore ju om du checkar och han med 12 betar ut och du får se rivern för 12, betar du ut ditt allt direkt så finns ju inte ens möjligheten att du får se rivern billigare än hela stacken.

Så jag skulle checkat, orkar inte räkna odds, men förmodligen gör du nog rätt i o syna sen...

Postad

Jag skulle checkat. Med två andra spelare med så måste någon dragit för färgen så du är nog definitivt slagen på turn. Vad du gör sedan beror lite på hur de agerar. Du har, som jag kan se det, 9 outs (2 treor, 3 sjuor, 1 kung och 3 damer). Du känner till 8 kort (4 från din hand och 4 från brädet) och utgår man från att någon har färgen (utan spader kung) så vet du om ytterligare 2 kort. 9 kort av de resterande 42 kort ger dig den bästa handen (nu utesluter jag att de andra sitter med set eller nåt sånt). Så länge du inte behöver investera mer än 9/42 av potten, dvs ungefär 20%, så callar jag.

Så om 50$-killen all-inar och 12$ synar så foldar jag nog där, oddsen är inte tillräckligt bra och du har ju inga implicita odds att räkna med.

Men pot limit omaha är inte mitt spel och man kanske ska räkna sitt topset som bästa hand i det läget eller nåt. Anyway, bara en nybörjares åsikt, jag gissar att de andra på forumet har mycket smartare synpunkter att komma med.

Postad
Menar du att du skulle check-calla allt eller bara det mesta? ;)

Vore intressant att höra vilka scenarion du inte skulle calla (om det nu finns något sådant)...

Det enda som skulle begränsa mina syner hade varit någon read på honom. Satsnings-intervallen eller tidigare erfarenheter av fi.

Men annars skulle jag nog check-calla alla gånger.

Iofs är ju potten av tveksam storlek i just detta fall, så jag kanske inte ens skulle syna en all-in, haha :)

Själva poängen är iaf att jag skulle räkna in lite bluff-equity från fi's sida. Det stora problemet här är ju dock att vi har 2 Charlie's...