wahlen1 Postad 28 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2011 fan jag är redan sugen på att göra comeback! Va tycker ni? Tog du paus för du torksat 20 inköp eller varför tog du paus från första början?
Soni Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Tog du paus för du torksat 20 inköp eller varför tog du paus från första början? Ska du sluta för du har förlorat lite eller för att du är trött på det? Du har redan fått svar från första början dante:ola:
Soni Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 fan jag är redan sugen på att göra comeback! Va tycker ni? Är du sugen så är du!! Fast du får nog ändra din signatur då jag tror det är den som jinxar ditt spel. Eller så stör jag mig bara på den, är inte säker:-)
Scaniac Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Är du sugen så är du!! Fast du får nog ändra din signatur då jag tror det är den som jinxar ditt spel. Eller så stör jag mig bara på den, är inte säker:-) fixat
Soni Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Någon mer som spelar stars exklusiva poker.se turnering på onsdag?
ClownX Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Min mage kurrar det är inte så vanligt.
schumme Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Konstigt det där hur man kan spela som en kung ena dan och spewa värre än fan andra dan...
Anteee Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Konstigt det där hur man kan spela som en kung ena dan och spewa värre än fan andra dan... Känns som att det alltid finns en överhängde risk att få ett stort bakslag efter en riktig run good session. Man går väll in med inställningen att man ska krossa och gör lite för optimistiska spel kanske
schumme Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Känns som att det alltid finns en överhängde risk att få ett stort bakslag efter en riktig run good session. Man går väll in med inställningen att man ska krossa och gör lite för optimistiska spel kanske Jepp, men uppe ur hålet så bara att kötta nu...
Soni Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Känns som att det alltid finns en överhängde risk att få ett stort bakslag efter en riktig run good session. Man går väll in med inställningen att man ska krossa och gör lite för optimistiska spel kanske Precis, vad ska dom ha liksom?
schumme Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Jag har en lite förkärlek för suited ess, hur fan spelar man dom? Jag raisar nog in dom flesta, men vad gör jag med ett efter en raise och jag ska agera? Jag spelar 5-handed
schumme Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Jag har en teori. Faktum är att det är en, för mig, ny teori, som jag tänkt på i typ en vecka. Jag har aldrig läst något liknande förut men självklart tror jag inte att jag är den första som tänkt detta. Jag vet inte om den är korrekt eller ej. Men ju mer jag tänker på det ju troligare verkar det som att jag har rätt. Teorin går ut på att ge sin motståndare så få chanser som möjligt att fatta rätt beslut. Har någon hört eller läst något om detta??? Jag skulle gärna vilja läsa det i så fall. Låt mig förklara mer noggrant hur jag menar. Detta händer mig dagligen. Vi är två personer på floppen och jag floppar hårt. Så hårt att jag är säker på att jag leder. Min motståndare slår ut, jag raisar 3x hans bet, han synar. Turn blankar. Han har ca 60-75 BB kvar i sin stack och potten är typ 30-45 BB jag värde betar 3/4 pott och han foldar. Detta känner ni säkert igen. Det jag funderar över är helt enkelt varför han kan syna floppen men kan lägga turnen varje gång?? Sen en vecka tillbaka har jag slutat raisa 3x min motståndares bet, och istället tryckt på pott knappen (Ibland även mer än så.) För er som inte vet kan jag berätta att det är mer än 3x. Dvs jag har börjar raisa hårdare. Vilket leder till att jag kan pusha turn. Detta med mycket goda resultat. Jag vet inte om det är för att fisken helt plötsligt känner sig commited eller om det beror på "Jamen potten är ju så stor syndrom" men jag får ta mig fan syn nästan var gång. Oftast utav helt efterblivna händer som håldrag eller under pocket. Jag har även gjort en annan förändring. Om jag slår ut först på floppen och fi raisar så kan jag utan tvekan gå för hela stacken med nöten. Tro det eller ej men jag få väldigt ofta syn. Åter igen av väldigt konstiga händer. Klart är det att det är fisken som betalar av. Knappast de bra spelarna. Men nu är det ju så att väldigt många är dåliga på NL20. Känslan är så här. När jag försöker locka in fisken med hygglig bet sizeing känns det som att han lyckas fatta rätt beslut oftare dvs. FOLD Dock inte på första bettet utan på andra eller tredje så som i första exemplet. Det är precis som att varnings klockan ringer först när andra eller tredje beten kommer. Första synar han utan att tänka. Nästan impulsivt. DING DING. Det var här det slog mig. Jag tror att väldigt mycket spelare inte kan vika för första omslaget, jag vet inte varför men det verkar så. Synen kommer så fort ofta att det inte verkar som att de reflekterar över den överhuvudtaget. Sen blir det tufft att vika turn när potten blir stor. Sedan förändringarna i mitt spel har det gått mycket bättre. Det kan ju vara en tillfällighet men jag tror fan inte det. Fråga: Känner ni igen detta?? Har jag rätt??? Finns det skrivna teorier om detta och i så fall vart kan jag hitta dem??? Så här menar du? TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, R5-123422335-1346 played at "Pinehurst" for USD RM from 2011-02-28 15:13 until 2011-02-28 15:14 Seat 2: sopitiu35 ($38.12 in chips) Seat 7: ClownBoy X ($19.50 in chips) Seat 8: HERO ($47.75 in chips) Seat 9: vitalik19 ($19.80 in chips) Seat 10: osakis1 ($19.17 in chips) ANTES/BLINDS vitalik19 posts small blind ($0.10), osakis1 posts big blind ($0.20), PRE-FLOP sopitiu35 folds, ClownBoy X folds, HERO raises to $0.60, vitalik19 folds, osakis1 calls $0.60. FLOP [board cards: ,, ] osakis1 checks, HERO bets $1, osakis1 raises to $2, HERO raises to $47.15 and is all-in, osakis1 calls $18.57 and is all-in. TURN [board cards: ,,, ] RIVER [board cards: ,,,, ] SHOWDOWN HERO shows [ , ] osakis1 shows [ , ] HERO wins $36.94. SUMMARY Dealer: HERO Pot: $38.44, (including rake: $1.50) sopitiu35, loses $0 ClownBoy X, loses $0 HERO, bets $19.17, collects $36.94, net $17.77 vitalik19, loses $0.10 osakis1, loses $19.17
wahlen1 Postad 1 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2011 Månadsrapport: 45k händer. 150$- i spelet ca +400$ rb Så typ 250$ + Spelade alldeles för mycket i början och det tog ut på resultatet, var nere 500$ i början men jobba upp mig. Så det är skönt Kanske blir nl30 när rbn kommer. Ska köra mest 6 bord nu istället för 8. Blir bättre spel då. Kanske blir 8 bord ändå om jag känner att det går tillräckligt bra.
wahlen1 Postad 1 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2011 den här satt fint nu när nya månaden är här! Var nästan säker på att han hade samma hand, menmen skönt! Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.30(BB) On Game SB ($31.38) BB ($13.19) UTG ($47.25) Hero ($56.22) BTN ($45.84) Dealt to Hero A:heart: Q:diamond: fold, Hero raises to $1.20, BTN calls $1.20, fold, fold FLOP ($2.85) J:club: 7:heart: 9:club: Hero checks, BTN checks TURN ($2.85) J:club: 7:heart: 9:club: K:diamond: Hero checks, BTN bets $0.30, Hero calls $0.30 RIVER ($3.45) J:club: 7:heart: 9:club: K:diamond: T:spade: Hero bets $2.55, BTN raises to $5.10, Hero raises to $54.72 (AI), BTN calls $39.24 (AI) Hero shows A:heart: Q:diamond: Hero wins $90.63
schumme Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 Månadsresultat för februari för min del är bra. Jag hade 40 dollar siste januari och nu har jag över 1000, så det är bara att grinda på, känns skönt att ha lite rulle. Ny rakebackdeal från idag också så jag ska förhoppningvis få in lite där också. Bankrullekrav för nivån är 50 inköp för tillfället och jag går ner när jag har 40.
wahlen1 Postad 1 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2011 Är inte 40 inköp lite overkill? 50 är väl fint att ha men om man backar är inte 10 inköp mycket direkt. Kör 50 innan du går upp och 30 när du ska gå ner.
schumme Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 Är inte 40 inköp lite overkill? 50 är väl fint att ha men om man backar är inte 10 inköp mycket direkt. Kör 50 innan du går upp och 30 när du ska gå ner. I do it my way and you your way
Anteee Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 Jag har en lite förkärlek för suited ess, hur fan spelar man dom? Jag raisar nog in dom flesta, men vad gör jag med ett efter en raise och jag ska agera? Jag spelar 5-handed A2-A5 spelar jag oavsett position, gärna multiway. A6-A9 huttar jag i tidig pos som standard. Men allt beror givetvis på bordet. A10+ spelar jag hela dan varje dag. Orkar inte motivera mig just nu, men förhoppningsvis kan du dra dina egna slutsatser tills ork finnes. Openlimp suger givetvis...
schumme Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 A2-A5 spelar jag oavsett position, gärna multiway. A6-A9 huttar jag i tidig pos som standard. Men allt beror givetvis på bordet. A10+ spelar jag hela dan varje dag. Orkar inte motivera mig just nu, men förhoppningsvis kan du dra dina egna slutsatser tills ork finnes. Openlimp suger givetvis... Limpar inte en hand klart. Konstigt att du lirar A2-A5 men inte A6-A9. Sällan man sätter en stege där känns det som.
Anteee Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 Limpar inte en hand klart. Konstigt att du lirar A2-A5 men inte A6-A9. Sällan man sätter en stege där känns det som. Tycker inte det är något konstigt öht. Kommer inte gå busto med en träff på A med en så låg kicker. Vinner en stor pott eller losar en liten helt enkelt. Med A och mellan kicker spelar du för att klonka ett toppar som med stor sannolikhet är dominerat av alla andra A.
schumme Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 Tycker inte det är något konstigt öht. Kommer inte gå busto med en träff på A med en så låg kicker. Vinner en stor pott eller losar en liten helt enkelt. Med A och mellan kicker spelar du för att klonka ett toppar som med stor sannolikhet är dominerat av alla andra A. Intressant resonemang, men för mig så spelar jag A med mellan kicker (6-9) likadant. Lär inte gå busto med den heller. Det var suited A jag pratade om men resonemanget är kanske detsamma.
Anteee Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 Intressant resonemang, men för mig så spelar jag A med mellan kicker (6-9) likadant. Lär inte gå busto med den heller. Det var suited A jag pratade om men resonemanget är kanske detsamma. Jag snackar också suited A. A2-A5o åker i mucken illa kvickt. Jag pratar om tidig pos kanske jag ska pointera. AXs spelar jag alltid från sen pos t ex... Ser inget värde i att spela A med mellan kicker ur tidig pos helt enkelt. Du ska dra ni ett två par med Aet för att känna dig säker. Färgen då också givetvis. Men att dra in ett färgdrag på turn eller river ur pos. till en rimlig peng och dessutom få bra betalt för det när den sitter är ganska svårt som du säkert vet.
schumme Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 Jag snackar också suited A. A2-A5o åker i mucken illa kvickt. Jag pratar om tidig pos kanske jag ska pointera. AXs spelar jag alltid från sen pos t ex... Ser inget värde i att spela A med mellan kicker ur tidig pos helt enkelt. Du ska dra ni ett två par med Aet för att känna dig säker. Färgen då också givetvis. Men att dra in ett färgdrag på turn eller river ur pos. till en rimlig peng och dessutom få bra betalt för det när den sitter är ganska svårt som du säkert vet. Givetvis
Recommended Posts