ClownX Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 Nu blir det fotboll med ett gäng vänner sen blir det high stakes poker och söndags soft för resten..... Har bokat in en dajt med klöver fem ikväll, Blir en bra dag=)
schumme Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 Doyles QQ vik på typ 9 hög flopp utan att blinka e ju epic hahaha
Poker2007 Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 Soffläge och nya high stakes poker står på schemat. Sköna söndag! Var hittar du avsnittet?
Scaniac Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 Får ju säga att mina pokerfria helg har varit dundersoft! skönt att kunna koppla av utan att ha några som helst tankar på det, avbokade till och med en privat liveturnering igår som jag sett fram emot flera månader! Har inte pausat länge men känns redan som motivationen ökar allteftersom! Vilket är ganska sjukt mtp hur jag kände mig bara för några dagar sen..
schumme Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 Var hittar du avsnittet? pokercast.tv
schumme Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 By the way, kan någon tipsa om några hyggliga garantiturneringar för 10-20 dollar på kvällarna på olika nätverk? Söndagsturneringar inkluderade men även återkommande varje kväll. Thanks!
ClownX Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 By the way, kan någon tipsa om några hyggliga garantiturneringar för 10-20 dollar på kvällarna på olika nätverk? Söndagsturneringar inkluderade men även återkommande varje kväll. Thanks! Stars har ju en hygglig 40K gtd för 11$ va dag. Men den tar ju halva natten att klonka.
schumme Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 Stars har ju en hygglig 40K gtd för 11$ va dag. Men den tar ju halva natten att klonka.Under 1000 man hade ju varit att föredra
ClownX Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 Jag har en teori. Faktum är att det är en, för mig, ny teori, som jag tänkt på i typ en vecka. Jag har aldrig läst något liknande förut men självklart tror jag inte att jag är den första som tänkt detta. Jag vet inte om den är korrekt eller ej. Men ju mer jag tänker på det ju troligare verkar det som att jag har rätt. Teorin går ut på att ge sin motståndare så få chanser som möjligt att fatta rätt beslut. Har någon hört eller läst något om detta??? Jag skulle gärna vilja läsa det i så fall. Låt mig förklara mer noggrant hur jag menar. Detta händer mig dagligen. Vi är två personer på floppen och jag floppar hårt. Så hårt att jag är säker på att jag leder. Min motståndare slår ut, jag raisar 3x hans bet, han synar. Turn blankar. Han har ca 60-75 BB kvar i sin stack och potten är typ 30-45 BB jag värde betar 3/4 pott och han foldar. Detta känner ni säkert igen. Det jag funderar över är helt enkelt varför han kan syna floppen men kan lägga turnen varje gång?? Sen en vecka tillbaka har jag slutat raisa 3x min motståndares bet, och istället tryckt på pott knappen (Ibland även mer än så.) För er som inte vet kan jag berätta att det är mer än 3x. Dvs jag har börjar raisa hårdare. Vilket leder till att jag kan pusha turn. Detta med mycket goda resultat. Jag vet inte om det är för att fisken helt plötsligt känner sig commited eller om det beror på "Jamen potten är ju så stor syndrom" men jag får ta mig fan syn nästan var gång. Oftast utav helt efterblivna händer som håldrag eller under pocket. Jag har även gjort en annan förändring. Om jag slår ut först på floppen och fi raisar så kan jag utan tvekan gå för hela stacken med nöten. Tro det eller ej men jag få väldigt ofta syn. Åter igen av väldigt konstiga händer. Klart är det att det är fisken som betalar av. Knappast de bra spelarna. Men nu är det ju så att väldigt många är dåliga på NL20. Känslan är så här. När jag försöker locka in fisken med hygglig bet sizeing känns det som att han lyckas fatta rätt beslut oftare dvs. FOLD Dock inte på första bettet utan på andra eller tredje så som i första exemplet. Det är precis som att varnings klockan ringer först när andra eller tredje beten kommer. Första synar han utan att tänka. Nästan impulsivt. DING DING. Det var här det slog mig. Jag tror att väldigt mycket spelare inte kan vika för första omslaget, jag vet inte varför men det verkar så. Synen kommer så fort ofta att det inte verkar som att de reflekterar över den överhuvudtaget. Sen blir det tufft att vika turn när potten blir stor. Sedan förändringarna i mitt spel har det gått mycket bättre. Det kan ju vara en tillfällighet men jag tror fan inte det. Fråga: Känner ni igen detta?? Har jag rätt??? Finns det skrivna teorier om detta och i så fall vart kan jag hitta dem???
Iinkan Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 By the way, kan någon tipsa om några hyggliga garantiturneringar för 10-20 dollar på kvällarna på olika nätverk? Söndagsturneringar inkluderade men även återkommande varje kväll. Thanks! Ongame startar sin version av ftops/wcoop... De kallar den för gsop och varje dag spelas även gsop mini med modesta inköp. Så har du inte rulle att lira $200-turren idag så går det en $20 med $40k gtd som jag tror kan vara ganska trevlig. glgl
schumme Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 Ongame startar sin version av ftops/wcoop... De kallar den för gsop och varje dag spelas även gsop mini med modesta inköp. Så har du inte rulle att lira $200-turren idag så går det en $20 med $40k gtd som jag tror kan vara ganska trevlig. glgl Ah nice får kolla det
schumme Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 Var hittar jag info om gsop? det enda jag hittar på europokers hemsida är gsop live. Edit: Hittade det!
ClownX Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Har precis sett första avsnittet av High stakes poker. Grymt besviken. Dynamiken vid bordet är sjukt dålig. Det är så klart miljardärernas fel att set blir så. Alla proffsen vill bara spela mot dom och undviker varandra till Max. Hoppas verkligen att det blir bättre i kommande avsnitt. Vissa kanske tycker det är kul att se en massa all in Potter men själv tycker jag det är fruktansvärt tråkigt. Det blir för lite tänk i potterna, inga bra spel eller snygga moves utan bara ABC! Vad i hela friden brunson gör med sin QQ är bortom min värld. Jisses största mongot över betar flopp o han instant viker????? Fler proffs o genier mindre donkeys tack!!!
Hejjzan Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 haha jag trodde jag skulle bli först med att skriva en sådan inlägg som du skrev. ang QQ handen så var det helt sjukt tycker jag med. Fan va tiltande bet size den där gubben hade hela tiden. Föresten finns det några här som spelar micro stakes plo?
Anteee Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Vafan månaden är ju redan slut?!?! Det betyder att jag kommer missa mitt månads mål. Jag jobbar fram till 9 ikväll och känner att det inte kommer vara läge för att pressa in 2k nävar där efter ett 30h arbetspass... Fuck. Får kompensera med att trycka in 30k+ nästa månad helt enkelt, måste ju vara det enda logiska
schumme Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Vafan månaden är ju redan slut?!?!Det betyder att jag kommer missa mitt månads mål. Jag jobbar fram till 9 ikväll och känner att det inte kommer vara läge för att pressa in 2k nävar där efter ett 30h arbetspass... Fuck. Får kompensera med att trycka in 30k+ nästa månad helt enkelt, måste ju vara det enda logiska Det är ju första gången februari bara har 28 dagar...
ClownX Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 haha jag trodde jag skulle bli först med att skriva en sådan inlägg som du skrev.ang QQ handen så var det helt sjukt tycker jag med. Fan va tiltande bet size den där gubben hade hela tiden. Föresten finns det några här som spelar micro stakes plo? Spelar inte mycket omaha eftersom det krävs för mycket hjärnprocess:-) Det är tacksammare med Texas då eftersom det är lättare att "tok grinda". Men om du vill snacka lite händer och diskutera strategi så får du gärna starta en diskussion. Jag filosoferar gärna! Har väl iaf 200-300K händer under bältet. På micro nivå obv.
Soni Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Det är ju första gången februari bara har 28 dagar... Hahahahahahahaha
ClownX Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Angående High stakes poker, så måste jag åter igen framföra hur besviken jag var. Anser inte att nattens "gnäll" inlägg räcker, så här kommer en skopa skit till. Tanken med att ha rika affärsmän vid bordet är i grunden ok så klart. Det är tacksamt för proffsen och det kan bli rätt underhållande när någon helt plötsligt donkar av ett inköp med nästintill ingenting. Det har funkat mycket bra tidigare med spelare som Jerry Bus eller Guy Laliberte. Även doktorn i säsong ett var ok. Framför allt för att dom kunde lite poker. Dom var inte helt chanslösa. Men de packet dom släpat in i år har jag inte mycket till övers för. Det är pinsamt. När Kara Scott frågar den ene varför han är där svarar han rätt ut "Jag vill vara i tv" som ett jävla barn. Inser han inte att han kommer bli så totalt as förnedrad att han aldrig kommer kunna visa sitt nylle någonstans igen??? Hygglig kille annars, skänker stora pengar till välgörenhet och så det måste man respektera, men ärligt så borde dom väll iaf ta in killar som kan spelet. Den andra killen, han som överbetar hela tiden, verkar ju inte ha en satans aning om vart han är eller vad han gör där. Han vet inte när det är hans tur och han ser duktigt förvirrad ut hela tiden. Är det jag?? Dealern "Yes". Mongot "20 000" LOL!!! Ska man ta in rika affärs män så tycker jag iaf dom ska kunna spelets regler och ha någon form av strategisk förmåga. I Poker after dark har dom med en kille Allan Meltzer tror jag han heter. Ett ypperligt exempel på det jag menar. Han är amatör men inte värdelös. Han bluffar på tok för mycket men han gör det alltid med eftertanke och med hyggliga bets. Mycket underhållande att se proffsen rynka pannan och sätta sig själv i problem. Han tillför något till showen iaf. Han är dessutom inte inne i varje hand. Det är nästa stora problem med årets HSP. Åsnorna är inne i alla potter. Detta gör att proffsen inte behöver spela mot varandra. De kommer istället att isolera och dissekera. Vilket är mycket tråkigt att titta på. Det finns ett mycket fint exempel i första avsnittet. Doyel spelar TT för 13200 in i Viffers struddle. Flopp typ K88 Check check, Check bet fold. Detta är inte en normal line för viffer. Hade det inte varit för att värdet på bordet var så bra har jag mycket svårt att tänka mig att denna handen hade varit slut här. Och istället hade handen blivit jätte intressant. Hade Doyel synat ett omslag där, eller hade Viffer bara synat för att sen leda ut på rivern??? Mycket mer tänk och levlin. Norm Mcdonald var väl ok men inte ens i närheten av samma klass som Gabe Kaplan tyvärr. Men honom lär man säkert vänja sig vid. Varför har man klämt in tre MONGON????? Räcker det inte med en eller två??? Tre mongon och en turnerings spelare som är all in så fort hon får chansen. Nääää håller inte alltså. Visst är det så att om vi sätter ett proffs i stolen där setet finns så kommer handen att spelas annorlunda. Kanske inte Selbst går bust då? Men förmodligen gör hon det ändå. Sista punkten. Man har valt att göra spelat större 200K buy in i år. Helt ok! Men sen har man höjt blindsen..... Från att spela 150K djupa på 300/600 Spelar dom nu 200 på 400/800 detta gillar jag inte. Ok att dom vill spela 200K inköp för att hålla intresset vid liv men när dom dessutom höjer blindsen och anten blir det sämre struktur i spelet och det gynnar inte situationen precis. Jag tänker förutspå lite saker här sen får vi se om det stämmer. Jag tror ingen av amatörerna kommer att gå plus från bordet. Jag tror inte heller Vanessa kommer göra det. (Inte svårt att gissa när hon redan är stuck men ändå). Jag tror inte att vi kommer att få se en ända bluff från ett proffs mot "mister överbet" istället tror jag det kommer check synas en hel del på honom. Jag tror inte heller att vi kommer se en ända "riktig" tok bluff från han mannen som skänker till välgörenhet, Bill tror jag han heter. Han kommer istället att hitta topp par och gå bust ända tills han inte vill köpa in mer.
schumme Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Hahahahahahahaha Var tvungen, upplagt för smash
schumme Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 By the way så måste jag berätta om en kul grej häromdan. Flickvännen gick sjöng med i Lonely Islands låt "I just had sex" som gick på radion. Raden "It felt so good when I did it with my penis" lät väl inte helt hundra när den kom ut hahaha
Scaniac Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 Flickvännen gick sjöng med i Lonely Islands låt "I just had sex" som gick på radion. Raden "It felt so good when I did it with my penis" lät väl inte helt hundra när den kom ut hahaha
Scaniac Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 fan jag är redan sugen på att göra comeback! Va tycker ni?
schumme Postad 28 Februari , 2011 Rapport Postad 28 Februari , 2011 fan jag är redan sugen på att göra comeback! Va tycker ni? Do it!
Recommended Posts