Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*

wahlen1

Recommended Posts

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Månaden fortsätter suga. Började bra med 2 inköp upp, för att sen backa 6 inköp rakt ut, AA mot KK 3 handen och förlorar sen börjar helvetet. Har fått in bra volym så är väl typ BE med rbn. Men det är några dagar kvar och 1 helg kvar så då får man försöka vinna tillbaks lite av det man förlorat :=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Focus, tålamod, hjärta och lite tur!!!! Det är det som krävs!!!

Är tiltad för jag har så lite på pokerkontot, tog ut 700$ till datorköp. Men snart kommer rbn då blir det väl bättre :D Jag är alldeles för okoncentrerad bara.

Länk till kommentar

Är tiltad för jag har så lite på pokerkontot, tog ut 700$ till datorköp. Men snart kommer rbn då blir det väl bättre :D Jag är alldeles för okoncentrerad bara.

Nu pratade jag ju inte om ditt spel=) jag pratade om mitt=)

Länk till kommentar

Detta är ett läge jag inte riktigt är säker på om jag spelade rätt??? Detta är i Miniftops ME. Vi är ca 4500 spelare kvar(2800 får pengar) och jag har en stack på ca 24K och avg stacken är typ 35-38K. Blindsen är 700/1400 med en ante på 140.

Jag öppnar från high jack med J9 i spader och får syn från Sb som täcker mig med Ca 2K.

Flopp 10r 8r 4s Jag floppar alltså uppe nere drag med back door flush draw.

Potten är strax större än 7K och jag väljer att beta 5350! Fel eller rätt???

killen shovar och jag känner att jag inte kan lägga mina återstående 15,5K.

Han visar A10 och hans hand får stå. Inget konstigt med det. Men jag undrar om man ska bet siza mindre på den floppen för att om möjligt vika vid omslag???

jag resonerade istället att jag lika gärna kan comitta mig själv, men nu i efterhand är jag osäker på om det är rätt???

Alla seriösa svar tackar jag för.

Länk till kommentar

Detta är ett läge jag inte riktigt är säker på om jag spelade rätt??? Detta är i Miniftops ME. Vi är ca 4500 spelare kvar(2800 får pengar) och jag har en stack på ca 24K och avg stacken är typ 35-38K. Blindsen är 700/1400 med en ante på 140.

Jag öppnar från high jack med J9 i spader och får syn från Sb som täcker mig med Ca 2K.

Flopp 10r 8r 4s Jag floppar alltså uppe nere drag med back door flush draw.

Potten är strax större än 7K och jag väljer att beta 5350! Fel eller rätt???

killen shovar och jag känner att jag inte kan lägga mina återstående 15,5K.

Han visar A10 och hans hand får stå. Inget konstigt med det. Men jag undrar om man ska bet siza mindre på den floppen för att om möjligt vika vid omslag???

jag resonerade istället att jag lika gärna kan comitta mig själv, men nu i efterhand är jag osäker på om det är rätt???

Alla seriösa svar tackar jag för.

Tycker personligen att du bör använda din position till din fördel här och ta gratiskortet, då du har för bra hand för att betta bort dig själv och för dålig hand att få in det med.

Får du en kall turn finns väl inget fel i att försöka ta hem den med en bet där, alternativt om han betar för value vilket ofta sker om du checkar flop, så kan du ta syn till "rätt" pris.

Dvs continuebetta hellre tom än med en hand du faktiskt kan vinna med, såvida handen inte e monster så du inte har problem att stacka av flop med den.

Ur pos hade jag dock continuebettat den, eftersom där i princip aldrig kommer check bakom då, för att försöka bestämma priset själv vilket inte hade gått i detta fallet dock.

Thats my cup of tea, tittar in och lämnar ett seriöst svar for once inte illa va :)

Länk till kommentar

Tycker personligen att du bör använda din position till din fördel här och ta gratiskortet, då du har för bra hand för att betta bort dig själv och för dålig hand att få in det med.

Får du en kall turn finns väl inget fel i att försöka ta hem den med en bet där, alternativt om han betar för value vilket ofta sker om du checkar flop, så kan du ta syn till "rätt" pris.

Dvs continuebetta hellre tom än med en hand du faktiskt kan vinna med, såvida handen inte e monster så du inte har problem att stacka av flop med den.

Ur pos hade jag dock continuebettat den, eftersom där i princip aldrig kommer check bakom då, för att försöka bestämma priset själv vilket inte hade gått i detta fallet dock.

Thats my cup of tea, tittar in och lämnar ett seriöst svar for once inte illa va :)

Wow den linen har inte ens slagit mig. Men jag kan hålla med om ditt resonemang. Jag är väl för trigger kåt där helt enkelt. Check låter som ett mycket bättre alternativ. Synd att du inte satt bredvid igår ju=) då hade man kanske Itm:at=)

Länk till kommentar

Wow den linen har inte ens slagit mig. Men jag kan hålla med om ditt resonemang. Jag är väl för trigger kåt där helt enkelt. Check låter som ett mycket bättre alternativ. Synd att du inte satt bredvid igår ju=) då hade man kanske Itm:at=)[/QUO

Hade jag suttit där hade jag förm svarat något annat då jag har sjukt svårt o fokusera på lir när jag e social :)

Länk till kommentar

Vill fan ha 28 grader här med :D

6% upp på min aktiedepå :D synd att det är så små pengar. Ska nog börja lägga in lite varje månad från pokern. Om jag vinner rättar sagt. Denna månaden blir det nog BE med rbn. Om det inte händer något :)

Länk till kommentar

Det här är en spegelbild där jag pratar om mig själv, mina känslor och mina mål. De som vill läsa får absolut göra det och de som inte bryr sig behöver inte heller läsa.

Hej igen, veckan har varit minst sagt underhållningsrik, dvs not, inte mycket har hänt. Förutom en skum grej i söndags natt och att jag snappat upp något skit som dottern plockat hem från dagis. Näsan rinner och halsen brinner, medan dottern hostar och spyr. Ingen av oss har feber dock, så det är skönt.

Få se nu vad som hänt under veckans gång, i torsdags hände ingenting, i fredags hände ingenting, i lördags var väl en Oslo kompis sms om att jag måste komma till en pub i stan för att "han ska slåss" det enda märkvärdiga som hände. I söndags hände ingenting. Men på natten till måndag när jag anlände till Karlskoga runt 03:10 hände det en skum grej på vår parkering utanför byggnaden. Det är en ganska stor parkering, nästan fylld, skulle uppskatta antalet bilar till ca 45 st. Jag var halvvägs igenom när jag hörde någon "viska" väldigt högt. "Hey" sa han, då vände jag blicken åt det hållet och fick se en svartklädd(med huva) person hoppa bort från en bil över små hinder och buskar. Och samtidigt gick en större blond kille långsamt bort från bilen samtidigt som han stirrade på mig. "Du såg ingenting" sa hans blick. Förvirrad och halvt intresserad gick jag runt "min" byggnad och kikade tillbaka runt andra hörnet. Då hade dessa två personer tagit sig till en bil som stod igång vid vägen utanför området, hoppat in i bilen, kört runt första huset och tillbaka in på parkeringen. De stannar på samma ställe som förut och samma svartklädda kille hoppar ut och springer snabbt till bilen han gömde sig bakom tidigare. Nu såg jag att det var fler personer i bilen dom körde, så istället för att riskera min hälsa gick jag in, skyndade mig upp och tittade ut genom fönstret, men då var dom borta. Egentligen skiter jag fullständigt i vad dom höll på med, så länge dom inte skadar mig eller min familj på något sätt. Men lite nyfiken blir man ju.

Somnade runt 04:00 och vaknar kl 08:30, dags att ta ansvar för det man gjorde utan kondom mao. Vädret har varit stormigt sedan jag kom hem, så vi har inte kunnat gå ut och leka, det suger. Dock är vi ju sjuka nu ändå så det spelar väl ingen roll egentligen. Har ni testat dricka whiskey med halsont? Då menar jag halsont och inte "uuuh det gör ont när jag sväljer". Tisdag och idag har inte bjudit på mycket heller. Förutom att en ny mamma har "börjat" på dagis. Hennes dotter är i min dotters ålder och hon och jag verkar också vara lika gamla, fy fan vilken tjej! Eller inte tjej, utan kvinna! Eller inte kvinna heller, hon är en riktig gudinna. Lite lite för lång för min smak, men fortfarande en bit kortare än mig så det är helt ok, och wow vilken rumpa hon har, hon har alltid tighta jeans på sig, varför det? Och hon ler alltid så jävla irriterande när hon hälsar. Typ "Take a real good look, cause you'll never get a woman like me". Och visst det stämmer ju, men vem vet. Gissar att hon är ensamstående för jag har inte sett skymten av pappan, så får hoppas att han inte finns:-) En av dagisfröknarna som är runt 28-30 gissar jag, brukar numera fråga mig hela tiden hur det är och hur det är att jobba i Oslo osv. Hon säger en massa saker om min dotter som jag inte ens frågar om osv. Tror hon gillar mig. Och hon är söt, så varför inte. Och alla gymnasieelever som praktiserar också, vilket bara är tjejer, kul att titta på. Vilket jävla paradis egentligen nu när jag läser vad jag skriver:-)

Snart är det 1a juni och då kommer jag nog inte låta lika glad i mina inlägg längre. Kommer vara seg, hungrig och väldigt trött hela dagarna. Kommer bli fint8-)

Clown, jag tycker inte att du ska betta den floppen öht om du inte är redo att syna omslag.

Hörs!

Länk till kommentar

För ett ögonblick trodde jag att jag skulle missa Champions League-finalen, men jänkarna levererar fan! De direktsänder den på FOX. Visserligen kl 14:00 min tid på lördag och det är 35 grader ute, men det skiter jag blankt i. Ska sitta inne med AC:n på max och bara njuta när röd-djävlarna leker hem det mot Barca.

Kanske jag festar till det med en Bud Light...

Länk till kommentar

Idag har jag skådat ett par av dom underligaste spelen ever!!

I ett tidigt skede av en turnering har jag redan mer än dubblat upp och hittar QQ på knappen. Två limpar in och jag slår 4.5 BB, andra limparen hittar syn.

Flopp: 679 regnbåge och han donk-betar hela stacken, typ 15x potten??? Jag steker ett tag och undrar om det kan vara ett set eller stege men hittar synen efter ett tag. Han visar J5 off..... Limmar så klart hålet på rivern och jag åker ut=(

I en annan turnering har vi precis kommit in i pengarna. En short stack klickar in från mitten på bordet och sparar 3 bb. Jag har AQs och trycker in 23bb´s från SB. BB blixt synar med 55??? Är inte det konstigt???? Killen har 25BB och har spelat ganska tight tidigare men släpper inte 55 i en pott som garanterat kommer bli 3-vägs?? Vist sido potten blir ju viktigare men har inte jag reppat en hand tillräckligt stor för att han ska kunna släppa här???

Sista är helt sjuk enligt mig och om någon kan förklara hur i helvete denna stackaren tänker är jag tacksam. vi är typ 150 spelare kvar i en turre där 650 fick pengar. Jag har 50-55 BB och är BB. En kille på bordet som täcker mig och han öppnar för 3 BB. Jag har 1010 och ökar till 8BB. Floppen är A107 med två hjärter och jag C-Betar ca 3/5 av potten. Han blixt klickar. Jag skickar in hela såsen och han blixtar igen med K5 i Hjärter för nöt färgdrag! Limmar så klart rivern och jag åker ut! Finns det en tanke med att bet syna en hand som K5s i pos när man är 60BB???? Jag kan inte fatta det! Och varför i helvete klickar han på floppen???? Vill han ha in degen här????? Varför??

Att jag förlorar all ins är inte konstigt, det fattar jag att alla gör men jag förstår inte hur man tänker när man limp synar in J5o ur pos för att sen skicka 200BB när man floppar ett håldrag?

Ännu mindre att man bet synar K5. Är det vettigt att göra sådana spel för att vara svår läst eller är det bara idioti???

Länk till kommentar

• Skapa nytt...