Gå till innehåll

Dags för mig också då...


Kippe1000

Recommended Posts

Så var det dags för mig också att starta en dagbok då.

Nu vet jag ju att ingen tycker det är så kul att läsa om när folk spelar på micronivåer men jag gör det här mest för min egen skull eftersom jag har ett återkommande problem när jag spelar poker...

 

Jag vet hur man bör spela och jag KAN spela vinnande på lägre nivåer, men så fort jag börjar vinna ihop en del så börjar jag slarva och frångår mina egna principer. Så rullen börjar minska och när den börjar närma sig gulning så skärper jag till mig igen och börjar spela vinnande.

Sådär har det hållit på ett bra tag nu och jag börjar tröttna på denna meningslösa karusellen.

 

Så jag tänkte att genom att skriva upp mina resultat och hur jag ligger till så att alla kan se det så kanske jag skärper till mig och inte slarvar sådant.

Jag förmodar att det hör till att man introducerar sig lite så jag börjar väl med det...

 

Är en kille på 31 år som först kom i kontakt med poker i och med boomen för några år sedan. Jag tyckte det redan då såg kul ut och började med att lira lite med kompisarna på helgerna för några tjugolappar.

Nätpokern tog ytterligare ett bra tag innan jag började med, men allt eftersom åren har gått så har det blivit mer och mer.

Är en ganska fattig knegare så spelar inte för några större summor. Just nu är det 1/2 SEK på svenska spel som gäller.

Jag arbetar ständig kväll så jag spelar mest på natten, nu på sistone har det blivit en 3-4 timmar varje natt.

 

Eftersom jag bara är en amatör så har jag knappast någon rulle att tala om. Just nu är den på 500 kr, var uppe på 1500 kr för någon dag sedan, men som jag förklarat ovan så slarvar jag ju bort allting när jag väl får ihop lite grann. Jag satte i och för sig bara in 200 kr så det är ju i alla fall åt rätt håll fortfarande.

 

Så jag tänkte väl att jag mer eller mindre dagligen ska uppdatera den här tråden med min aktuella bankrulle och kanske något intressant från handhistoriken om det har hänt något värt att nämna.

Just nu har jag precis kommit hem från jobbet och satt mig vid bordet så får väl nöta på lite under natten så återkommer jag med resultat.

 

Nuvarande bankrulle : 500 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nickar samma namn som här, alltså kippe1000.

Så till dagens resultat, vilket jag egentligen gärna skulle hoppa över, men jag lovade mig själv att jag skulle vara 100% ärlig med det här.

 

Kvällen var ohyggligt händelsefattig tyckte jag i två timmar. Plockar sedan upp QQ, floppen kommer högsta kort J, turn och river är båda underkort. Motståndaren sitter naturligtvis med JJ och jag är plötsligt 150 kr fattigare.

Hoppar över att lägga ut någon handhistorik för att jag känner inte för att sitta vid datorn en minut längre just nu.

 

Återkommer i morgon då jag ska försöka reparera dagens skada...

 

Resultat : - 138 kr

Nuvarande bankrulle : 362 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt. Jag lider med dig, verkligen.

 

Vad fick dig att tro att FI skulle betala av med <Jx när du inte vart med i action på 2 timmar? Tycker själv det är ganska obv. Sånt spel gör att folk synar med any2 särskilt mycket på Svs, har jag för mig.

 

 

Lycka till i fortsättningen iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu Joeduck, vad som fick mig att tro att QQ skulle hålla i det läget var förmodligen mest ösnketänkande. Ibland blir jag bara sån att jag vägrar tro att min hand är slagen, vilket brukar kunna stå mig ganska dyrt. Det är väl ytterligare en sak jag får försöka jobba bort.

 

Då är man i alla fall hemkommen efter ytterligare en arbetsdag.

Köper in mig för resterande rullen på ett 1/2 SEK FR bord och ska idag tajta till mig ordentligt har jag bestämt.

En timme går utan att något intressant händer och jag bestämmer mig för att byta bord och anmäla mig till en MTT som börjar kl 02.

 

klockan 03.18 konstaterar jag att allting jag tar mig för idag går åt helvete, hoppar nog över pinsam handhistorik idag också och bestämmer mig för att spara mina sista kronor tills i morgon innan tilten blir total.

Kan ju också konstatera att det behövs en hel del arbete med att lära mig slänga bra händer när jag faktist i bakhuvudet inser att handen är slagen. Idag var det KK som blev dyr för mig ett par gånger.

Nästan så man hoppas man gulnar i morgon så man kan lämna det här bakom sig ett tag...

 

Resultat : - 152 kr

Nuvarande bankrulle : 210 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag vaknade jag lite tidigare än vanligt, och i brist på annat att göra så fick det bli lite poker.

Eftersom bankrullen nästan var slut så gick jag ner i nivå till 0.5/1 SEK, och jag kunde inte hitta ett bättre bord om jag så letade i evigheter. Folk såg ut att syna höjningar på i stort sett vad som helst, samtidigt som jag hade rätt bra flyt med mina hålkort.

 

Två timmars spelande räckte för att återställa bankrullen med råge. Ska nog fortsätta på den här nivån ett tag till tills bankrullen är lite mer stabil.

 

Nu blir det att göra matlåda och förbereda sig för arbete.

Uppdaterar inatt igen. Ha en bra dag alla pokerälskare!

 

Resultat : + 473 kr

Nuvarande bankrulle : 683 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kippe, spela inte 1/2 med 500 kr som bankrulle.. den räcker knappt för 0,25/0,50 om du nu inte är bäst i världen. har gjort samma misstag flera gånger och det kommer sluta med gulen förr eller senare. Gå ner i nivå, 680 kr duger ju i krig iaf för lägsta nivån på Svs, vet inte om du spelar Omaha eller Texas men.. gå inte upp i nivå, till 0,50/1 förns du krossar 0,25/0,50... bara bita ihop, eller casha ut 400 kr så du är lite plus och gör lite stryktips/lotto/bomben rader till helgen och lite sådant va. GL ^^,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kippe, spela inte 1/2 med 500 kr som bankrulle.. den räcker knappt för 0,25/0,50 om du nu inte är bäst i världen. har gjort samma misstag flera gånger och det kommer sluta med gulen förr eller senare. Gå ner i nivå, 680 kr duger ju i krig iaf för lägsta nivån på Svs, vet inte om du spelar Omaha eller Texas men.. gå inte upp i nivå, till 0,50/1 förns du krossar 0,25/0,50... bara bita ihop, eller casha ut 400 kr så du är lite plus och gör lite stryktips/lotto/bomben rader till helgen och lite sådant va. GL ^^,

 

Spelar bara Texas NL. Jag är egentligen medveten om att bankrullen är under all kritik. Ska följa ditt råd och inte gå upp till 1/2 försen rullen är bättre, däremot stannar jag nog på 0,5/1 och försöker bygga rullen därifrån.

Stryktips och dylik är fullständigt uteslutet då jag har absolut noll koll på all sport.

Casha ut vill jag ju inte heller göra eftesom jag vill försöka bygga upp rullen lite. Är faktist redan på plus, om än väldigt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare än arbetsdag avklarad och pokerbordet låter inte vänta på sig. Stannar nog kvar på 0,5/1 SEK nivån för ett tag till. Ställer mig på kö till första tillgängliga bord o värmer en pizzabit så länge. Lagom till pizzan är varm får jag

en plats. Perfekt, kvällen börjar bra :)

Den omedelbara fortsättningen var inte fullt lika bra, av någon andledning dog hela bordet efter 10 minuter och jag får ställa mig på kö till ett annat bord.

 

Det var inte fullt så mycket action nu som det var tidigare idag. Tycker folk spelar förvånandsvärt tajt ibland för att vara en micronivå.

Det tajta spelet gör att jag spelar lite lösare själv, backar en tjuga men får sedan upp KK som förbättrar sig till en nötfärg och får nästan en hundring betalt för den. Tack tack.

 

Precis när jag tyckt att det har gått alldeles för lång tid utan att jag fått en spelbar hand plockar jag upp QQ. Bra, nu ska det vinnas pengar tycker jag och vad händer då?

Något mojje innan mig går all in preflopp med nästan 200 BB i en osynad, ohöjd pott. Bara kyssa mina flickor farväl.

Finns det överhuvud taget någon logik i att höja 200 BB preflopp utan att någon annan har agerat ???

Har man AA vill man väl ha lite betalt för det. Nu vann han 1,50 kr på den handen. Och om han inte har AA varför ska man då riskera ett helt inköp? Jag fattar noll...

 

Strax efter det plockar jag upp KTs och floppen kommer 2KK, fin-fint. Bettas på ganska duktigt mellan mig och en till, men vid showdown visar han upp 22 för en kåk och jag är tillbaka där

jag började. SUCK!

 

Lite vemodig över att min timlön har varit sämre än en barnarbetares i Kina bestämmer jag mig för att ge det en halvtimme till.

Blir en händelselös halvtimme och jag bestämmer mig för att lägga mig o se en film istället.

På återseende i morgon.

 

Resultat : + 28 kr

Nuvarande bankrulle : 711 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen kära dagbok. Idag när jag kom hem från arbetet hade min kära kompis som jag delar lägenhet med varit på bolaget och köpt hem lite öl. Knäcker en väl kyld lapinkulta och slår mig ner vid första tillgängliga 0,5/1 SEK bord. Ölen är slut lika snabbt som jag blir tilldelad mina första hålkort.

Funderar en smula på om jag ska knäcka en till på en gång men väntar nog lite, min erfarenhet säger att poker och alkohol är en ganska dålig kombination.

 

Tror att det kan bli en bra kväll, efter fem minuter floppar jag jag en triss som förbättrar sig till en nötkåk och jag plockar någon stackare på 50 spänn.

Slänger på lite schysst musik och ölsuget blir nu alldeles för stort, knäcker en till och det känns fanimej som fredag.

 

Öl nummer två är slut i samma veva som jag får in ytterligare en nötkåk, snubben som är mot mig hade dessvärre bara 30 spänn kvar, men plockar han på det han har i alla fall. Känns som allting går min väg just nu, får hoppas att det håller i sig en

stund.

 

Ytterligare 10 minuter senare och 130 kr plus försvinner halva bordet spårlöst, blir ett bordsbyte och en öl till.

Det nya bordet var ju inte fullt så vinstgivande som det förra, plusat en 50-lapp på 40 minuter. Dessvärre får jag upp AA efter en stund men åker dit på ett floppat två par. Tillbaka där man började på det här bordet, får väl vara glad att det inte blev

dyrare antar jag.

 

4 öl nu och jag känner att alkoholen börjar funka så jag gör det enda smarta och lämnar cashgame innan jag spelar bort hela inköpet på grund av fylla.

Är däremot fortfarande pokersugen så köper in mig på en 20 kr SH SNG istället, inte hela världen om jag skulle bli av med en 20-lapp. 2 spelare är utslagna på mindre än 5 minuter och jag är på bubblan utan att spela en enda hand. Tyvärr har ju dom andra

två som är kvar slagit ut varsin spelare så jag är ordentligt shortstackad.

Plockar upp 88 och går all in med mindre än 15 BB kvar men åker dit mot en 99.

Bestämmer mig för att nöja mig med en dryg hundring plus för kvällen och loggar ut.

 

Resultat : + 121 kr

Nuvarande bankrulle : 892 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det lite tidigare hemgång från jobbet, har bestämt med en kompis att vi skulle träffas på lite bärs o snacka lite skit. Lyckligtvis är han nästan lika mycket pokertorsk som mig själv, så Vi bestämde oss för att sätta oss vid varsin dator och spela lite pokerturneringar hela kvällen och drick öl.

 

Vi började pokerkvällen med att regga oss till en MTT som börjar klockan 22:30. Det var ingen vidare bra idé, jag åkte ut efter 40 minuter och blev därmed 55 kronor fattigare. Får bli en

vanlig 50 kr SNG nu. Egentligen tillåter inte min bankrulle det här men har pluggat SNG strategi hela kvällen på jobbet idag så hur skulle jag kunna förlora... :P

 

En halvtimme senare insåg jag att det var inte så svårt att förlora som jag trodde, funkade inte alls med mina nyinlärda strategier. Ytterligare 55 kronor fattigare. Det här bådar verkligen inte gott. Tar en allvarlig funderare på vad det ska bli härnäst. Bestämmer mig för ett kortare cashgame pass för att försöka få tillbaka mina förlorade insatser.

 

Med öl nummer två avklarad börjar jag misstänka att den här fredagen blir som dom tidigare tre, har ganska stadigt ökat bankrullen under vardagarna för att sedan kraftigt reducera den på fredagen. Om det har med den ständiga ölkonsumtionen att göra varje fredag eller det faktum att jag alltid ska ge mig på turneringar på fredagarna får jag låta vara osagt.

 

Cashgame gick ju helt klart bättre. Med en TT som förbättrar sig till en triss så vinner jag tillbaka insatsen för en av turneringarna.

Inte ett dugg roligt händer under en de nästa 40 minuterna och jag tröttnar på all icke-action och byter till ett SH bord istället.

En stund innan klockan 01 floppar jag ett toppar som förbättrar sig till ett två par och vinner en dryg hundring mot en spelare som vägrar släppa QQ.

 

Med en bit plus för kvällen köper jag in mig på ytterligare en 50 kr MTT som börjar kl 01. Förmodligen en dålig idé men jag skyller mina dåliga beslut på 5 st öl.

En timme in i turnering blir det paus och jag ligger ganska exakt på snittstack. 15 platser betalda och 35 spelare kvar. Kanske man för en gång skull kan hamna i pengarna.

Med 17 spelare kvar och inte ens en BB kvar blir jag auto all in när stora mörken hamnar hos mig men överlever genom ett mirakel och får sikta in mig på att klara mig till pengarna.

 

Ett par minuter senare åker två spelare till ut och jag hamnar på prisplats :)

Åker ut strax efter och får nöja mig med 55 kr plus och 7 uppdruckna öl.

Loggar ut för kvällen. På återseende i morgon.

 

Resultat : + 105 kr

Nuvarande bankrulle : 997 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...