JohahH Postad 17 Februari , 2010 Rapport Postad 17 Februari , 2010 Inte orkat starta HM, så inga stats på motståndarna. Men bordet har varit relativt tight och tråkigt hittills. NL50 UTG (29) syn xxx fold fi (55) syn cutoff syn knappen fold SB fold Hero (60) höjer till 3$ UTG syn fi syn cutoff fold Flopp (9,75$) 6s-8c-Js Hero bet 8 UTG syn fi höjer till 22 Hero? Citera
RogerRabbit Postad 17 Februari , 2010 Rapport Postad 17 Februari , 2010 Lite OT hehehe, men tänkte om det är några som vill hjälpa mig i Betsafes nya tävling, the recruiter! Antar att många redan har pokerkonto där redan, men om man inte har de och vill skaffa de så skulle ni kunna göra det genom den här länken så får ni 50kr (WoW)^^ men ändå.... https://recruiter.betsafe.com/welcome/?recruiter_id=T42NWs87f9O2p-CIx338Qg== Har ni redan konto så kan ni också bli recruiters genom den här länken: https://recruiter.betsafe.com/join-me/?recruiter_id=T42NWs87f9O2p-CIx338Qg== Ni kan läsa om tävlingen där också så får ni lite haj om vad det är! Thx! Citera
JohahH Postad 17 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2010 Ja skeppa är ju standard och en enkel utväg och jag gör väll ofta det i sånna här situationer. Dock känns det jätte troligt att fi sitter på trissen här tycker jag. Hans Betsize på flopp skiriker triss i mina ögon. Aldrig att han gör en sådan bett med något drag och då återstår 8-8 och 6-6 och några fåtal gånger eventuell AJ. Men sätter han verkligen på 8-8/6-6 här som spelat. Så känns som jag borde folda, man har ju svårt att släppa AA bara på en dragig bäda:-) Citera
diazo Postad 17 Februari , 2010 Rapport Postad 17 Februari , 2010 Finns ju 10 000 kombodrag ute, ställer alla dagar i veckan. Citera
JohahH Postad 17 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2010 Visst gör det det. Men tycker inte hans betsize säger drag. Höjer man 14 in i en 34 pott om man spelar ett drag? Hans fe på en sådan höjning är ju princip 0. Känns snarare som han sätter mig på överpar och vill att jag ska ställa in på hans min raise.... Citera
Sunkii Postad 17 Februari , 2010 Rapport Postad 17 Februari , 2010 JohahH säger: Hans fe på en sådan höjning är ju princip 0 Du vill ju folda AA? Citera
Teh_MoUsE Postad 17 Februari , 2010 Rapport Postad 17 Februari , 2010 JohahH säger: Visst gör det det. Men tycker inte hans betsize säger drag. Höjer man 14 in i en 34 pott om man spelar ett drag? Hans fe på en sådan höjning är ju princip 0. Känns snarare som han sätter mig på överpar och vill att jag ska ställa in på hans min raise.... Hej Dan Glimne Citera
JohahH Postad 18 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2010 Sunkii säger: Du vill ju folda AA? Jag fundera på det ja. Frågan är hur många andra som gör det:roll: Hans mini raise lär ha väldigt dålig fe mot average player vilket han borde veta. Därav tror jag inte han mini höjer med ett drag.... Viker som sagt normalt inte AA här, men känner att det kan va läge för en hjälte fold även om det är jävligt ovanligt att jag gör dessa i dagen poker. Kanske inget +EV att folda AA här generellt då, även om man lirar mot abc nits, men har man stark känsla för att killen sitter med trips så får man väll helt enklet gå på den känslan antar jag.... Citera
nakenchock Postad 18 Februari , 2010 Rapport Postad 18 Februari , 2010 vettefan, generellt sett ligger du nog rätt dåligt till här mot en snubbe som limp/synat sig in pre och sen höjer på den där floppen mot två personer, han träffar ju stor del av sin limprange och mot alla kombos är det en flipp. jag hade dock nog inte orkat folda heller utan shovat och mött 86 som alltid får stå Citera
bossbaver Postad 18 Februari , 2010 Rapport Postad 18 Februari , 2010 I min lilla bubbla har FI väldigt ofta en triss här med 66 eller 88. Men lik för bannat kan man ju inte folda AA på floppen vs en minirejs, Ship Ship nu är det Goliat! Citera
JohahH Postad 18 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2010 Finns iallafall några som inte säger given push då Det jag va mest ute efter i denna tråden var om det kunde vara +EV att vika AA här mot random halvnit. Eller om man helt enkelt ska skeppa trotts att man känner sig slagen till 90% lita på klonkskillz... Citera
JohahH Postad 18 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2010 Jag la den. Fi visade 6-6 och shortstack visade KK:roll: Tyvärr blev det lite taskig belöning i form av A på turn. Citera
Namlleh Postad 18 Februari , 2010 Rapport Postad 18 Februari , 2010 För att ge dig ett tips så tycker jag inte du ska gå allt för mkt på FIs betsize på floppen, utan snarare fundera över vad du har för odds mot hans troliga range. Sitter man 100 bb djup spelar det dessutom ingen roll om han höjer till 20 eller 30 etc i det läget, då han ändå comittar sig till potten... Citera
JohahH Postad 19 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2010 Namlleh säger: För att ge dig ett tips så tycker jag inte du ska gå allt för mkt på FIs betsize på floppen, utan snarare fundera över vad du har för odds mot hans troliga range. Sitter man 100 bb djup spelar det dessutom ingen roll om han höjer till 20 eller 30 etc i det läget, då han ändå comittar sig till potten... Sant. Men tror ändå random fi inte gör en miniraise med drag här oftast(även om han nu commitar sig hur som helst). Sen tycker jag det är svårt att spela mot hans range här. Den kan givetvis innehålla drag och då skulle det vara instant push från min sida. Dock sätter jag han på tripps till nästan 90%, som spelat, och då ska jag hitta folden.... Sen om han mot all förmodan skulle visa upp ett drag här, så får man väll sitta där med dumstruten på! Citera
Namlleh Postad 19 Februari , 2010 Rapport Postad 19 Februari , 2010 Glöm inte att det finns tonvis av värdehänder som du slår också, som AJ, KJ osv som han i princip måste spela likadant i detta läget. Citera
JohahH Postad 19 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2010 Namlleh säger: Glöm inte att det finns tonvis av värdehänder som du slår också, som AJ, KJ osv som han i princip måste spela likadant i detta läget. Ja fast en hyfsad nit, limpar i princip aldrig KJ och sen synar en stor raise. AJ fanns ju som en lite möjligthet, vilket jag skrev tidigare i tråden. Dock kändes det som väldigt övervikt för set. Som jag även skrev kanske det då inte är EV+ att vika mot random nit här, men måste helt enkelt gå på min känsla i denna hand.... Citera
Namlleh Postad 20 Februari , 2010 Rapport Postad 20 Februari , 2010 Om spelaren ifråga är såpass fiskig så att han limpsynar in sig oavsett hand på ett shorthandedbord, bör du inse att denne troligtvis inte riktigt vet hur han ska spela postflop heller. Därmed lägger vi inte gärna AA här 100 bb djup, eftersom fisken troligtvis älskar att få in sina pengar med kassa knektar mm. Om du hela tiden betfoldar överpar på denna typ av bräda med så pass korta stackar samt lite info, kommer du snabbt att bli väldigt exploaterbar för bättre spelare. Tillslut kommer du att inse att du blir omslagen hela tiden och hamnar i lustiga situationer = Du blir överkörd. Du investerar en massa pengar med jättebra händer, men vinner aldrig potten... Citera
JohahH Postad 20 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2010 Som jag skrev är vik här absolut inte stanard för mig. Skulle man jämt vika AA i liknande situationer skulle man lätt bli exploaterad och jävligt vek Ja. Å andra sidan tycker jag inte pengarna måste in med automatik om man har AA och över 100BB. Man kan hitta fold även om det hör till ovanligheterna. Det är 8manna bord, så inte något shorthandedbord direkt. Sen tror jag väldigt många synar in sig här mot UTG limpare med 6-6/8-8, utan att behöva vara några jätte fiskar.... Citera
Recommended Posts