Gå till innehåll

Problem med micken, helt plötsligt


SoderKrippa

Recommended Posts

Hej!

 

 

Jag har en VAIO VGN-AR61ZU som har en inbyggd mikrofon som har fungerat utmärkt tills för ett par veckor sedan då det helt plötsligt inte hördes något när jag skypade eller MSN-ade med folk (hos dem såklart :)).

 

När jag går in i kontrollpanelen för inspelning så står det att "SigmaTel high Definition CODEC" fungerar som den ska, men jag har en känsla av att det bara är den codec som hanterar inljud på den externa mikrofoningången. Stämmer det? I så fall betyder det att datorn helt har tappat kontakten med den inbyggda micken, eller?

 

Jag kan inte komma på att jag installerat någon särskild uppdatering eller annat som skulle ha kunnat orsaka problemet. Har ni någon hjälp?

 

Tack på förhand!

 

/K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa kontrollpanelen/röst/testa maskinvara. Brukar faktiskt rätta till det när man kör den.

 

Har inte röst under kontrollpanelen. :(

 

/SK

 

EDIT: Antar att du kör med XP, och att det är under ljud/ljudenheter du hittar röst. Jag tror att motsvarigheten i Vista är Ljud/Inspelning och där finns inte "testa maskinvara".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...