Gå till innehåll

pokertorsk


hund2

Recommended Posts

ja e beroende men jag älskar poker hjälp mej ingen aning va jag ska göra.. jag är garanterat ingen dålig spelare ligger bl a 50k plus på SvS (enda sidan jag kan se resultat) mitt problem är att jag skottar och sen.. så skottar jag lite till ja kan inte ha en bankrulle mer än ett dygn. jag plussar vissa kvällar tack vare medrigg och eftersom jag skottar blir alltid vinsten jätte stor och då hinner jag casha ut bränna 40% av pengarna på annat och 60% spelar jag bort.

 

ja har försökt sluta med poker men jag kan inte de finns inte i min värld,

 

jag vill kunna vara en bankroll nit går de?finns de nån härinne som ändrat ett sånt här beroende?

 

tillägas är att jag inte har några som helst problem med något annat spel utan de är just poker som är grejen...

 

over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har fösökt med spelgränser de spelar ingen roll,ja tappar värdet för pengarna direkt ändå för ca 1 månad sen hade jag 2000 per dygn och en bankrulle på 25k de slutade med 10 minusdagar i sträck och allt tack vare skottningar, nästan alla dagar kunda jag om jag varit smart slutat på pluss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta för din familj, dina vänner och andra närstående om ditt problem.

Försök att hitta en person som kan hålla koll på dig, en "förmyndare" som ser till att du sköter din pokerekonomi. Hur ni sköter det upplägget vet jag inte men rimligen kan personen kanske ska ha tillgång till dina lösen och inte vara intresserad av att spela utan bara övervaka dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara påtala att man absolut inte kan lita på de siffror som Svenska Spel visar om resultatet.

För mig så visar det dubbelt så stor vinst mot vad jag har i verkligheten.

 

Jag rekommenderar därför starkt att du själv för statistik över ditt + och -.

Det kanske också kan få dig att vakna upp och se hur illa ställt det verkligen är, rent ekonomiskt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig i det där. Mina destruktiva tendenser har dock blivit gradvis bättre efter varje gång. Det i kombination med att mitt pokerspel har blivit bättre har gjort att siffrorna börjar se bra ut.

 

Önskar dock att jag inte varit så förbannat trögfattad, men antar att vissa måste bränna sig fler gånger innan man fattar. Så om du inte ser dig själv kunna sluta med pokern tycker jag att du ska försöka börja tänka på lite åtgärder som kan försvåra skottning, fylletilt, allmän retardation etc.

 

De åtgärder som hjälpt mig är att inte ha för höga insättninglimits, ta ut efter varje session (inte ha för mycket pengar på siten) eller undvika att ha bankcertifikat på hemmadatorn t.e.x.

 

Just my 2 cents....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara säga att MM är så stor del av spelet att man vid total avsaknad av denna kan klassifiseras som en dålig spelare.

Personligen är jag totala motsatsen mot dig och ser inget kul alls i att skotta, har du provat många gånger och verkligen inte klarar av att inte göra det så sluta spela poker. Du måste ju inse att du aldrig kommer bli rik på det och att hur kul de än må vara gör det bara att du mår mer dåligt än hur kul du har.

Hitta en ny hobby och banna dig från så många sajter du kan så du inte får några dumma fylleimpulser.

 

gl med livet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu inte kan sluta med poker så får du lära dig att spela med bättre money managment. Om du verkligen är en plussande spelare så tänk bara hur mycket roliga prylar etc. som du kan vinna om du spelar ordentligt.

 

Mitt tips #1 är ändå att du lägger ner pokern. Åtminstone ett tag. Du måste ju inse att om du inte kan sluta spela ens en månad så är du grovt beroende och spelar inte optimalt för 5 öre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Sluta spela poker.

2. Spela bara turneringar = Kan ge hög payoff för liten slant

 

Låter som du är en spänningsökare, turneringar är klart mer spännande än cash game (så länge man spelar enligt rullen).

 

Har skottat ibland oxå (inte bra) men då pga. av tilt och inte för att det är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jahha tack för alla svar !

jag behöver itne berätta för mina nära o käåra om mitt problem utan att vet redan om det

att ta ut pengar efter varje session oså finns inte då blir jag som alla andra cash out fiskar o kommer inte ens vara nära ¨på att vinna

 

har iaf beslutat blir 2 veckor uppehåll sen göra ett sista försök till MM kanske en dagbok här?:) får se och jag kommer enbart spela turneringar allternativt sit n go om jag har dåligt med tid

 

tack fö er hjälp pice out party scout

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...