Gå till innehåll

Ergonomi + Poker?


ryanatwood

Recommended Posts

Är bra ergonomi en viktig faktor som pokerspelare (hobby/heltid). Uppnår man bättre resultat om man lägger ner en extra peng på utrustning som har med ergonomi att göra?

 

Ex. Räcker det med en sliten fåtölj och fötterna på bordet (om man nu sitter bekvämt på det sättet) för att uppnå lika bra resultat?

 

Vad tycker ni angående detta ämnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det verkligen är bekvämt och inte sabbar kroppen i ett längre perspektiv så är allting kanon. Skulle behöva en skönare stol själv, faktiskt.

 

Samma här. Funderar på en stol som är bra för ryggen istället för en som är bekväm, så att säga.

 

bra ergonomi är viktigt för alla som värnar om hälsan

 

Håller med. Har en dålig vana att sitta "liggandes" i min fåtölj vilket märks i rygg/nacke efter ett långt pass framför datan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Funderar på en stol som är bra för ryggen istället för en som är bekväm, så att säga.

 

 

 

Håller med. Har en dålig vana att sitta "liggandes" i min fåtölj vilket märks i rygg/nacke efter ett långt pass framför datan.

 

En stol kan ju båda vara bra och skön.

 

Vet att aeron har fått bra omdömen, men smaken är ju alltid som baken. Själv beställde jag en Freedom Chair från staterna och är hur jävla nöjd som helst. Mycket bra investering när man spenderar många timmar om dagen vid datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om ultimat ergonomi och komfort, så numer arbetar jag halv-liggandes i sängen med datorn på tvn ca 2m ifrån mig. Trådlöst t-bord och mus med matta = hur skönt som helst enligt mig..

 

Har bullat upp ordentligt med kuddar etc så kroppen tar nog inte allt för mycket stryk! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Ful stol, handkontroller bara bara gay ut och när du säger "Nöten!" och hänvsiar till att grinda på en TV så mår jag bara illa.

 

Edit: Väl mött.

 

Detta handlar inte om utseende utan om ergonomi om du hade läst tråden!

 

Nöt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stol kan ju båda vara bra och skön.

 

Vet att aeron har fått bra omdömen, men smaken är ju alltid som baken. Själv beställde jag en Freedom Chair från staterna och är hur jävla nöjd som helst. Mycket bra investering när man spenderar många timmar om dagen vid datorn.

 

Från vilken site beställde du freedom chair? Den ser mkt bättre ut än Aeron imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vad är det för fel med en tv? Det är ju bästa upplösningen, kolla specifikationen för helvete, det är ju samma som en dataskärm!

 

Beror ju på vad man lirar lirar man Heads up sngs 1 bord så kan ju tv vara bättre. Men överlag så är ju dator skärm mycket bättre eftersom den har så mycket bättre upplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på vad man lirar lirar man Heads up sngs 1 bord så kan ju tv vara bättre. Men överlag så är ju dator skärm mycket bättre eftersom den har så mycket bättre upplösning.

 

Bättre upplösning? På en tv har du på en full hd 1920x1080 och det har du på många skärmar också, same same.

 

Dock sitter man kanske längre ifrån en tv därav upplevelsen, men upplösningen e samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...