rickie Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Tänkte visa en busthand på bubblan. Tyckte jag spelade den rätt väl. Blinds: 150/300 Table Table 35039 (Real Money) -- Seat 2 is the button Total number of players : 4 Seat 1: mattygatz (2210) Seat 2: Jman1122 (2180) Seat 4: Cuda333sux (3515) Seat 5: HERO (2095) Cuda333sux posts small blind (150) HERO posts big blind (300) Min tur o posta BB.. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 5s, 7d ] Får en skräphand. mattygatz folds. Jman1122 folds. Cuda333sux calls (150) HERO checks. Small blind synar bara. Jag funderar ett tag på att pusha här preflop, men drar mig att göra det emot cuda333sux, han har visat sig vara rätt så synglad. Ställer mig in på att pusha preflop nästa hand eller handen efter det. * Dealing Flop ** : [ Jd, 6c, 4h ] Floppen ger mig öppet stegdrag. Cuda333sux bets (300) Cuda bettar ut halva potten, ingen aning vad han har faktist, en billig steal eller träff på lågt par alternativt par i J. HERO raises (1795) to 1795 HERO is all-In. Jag ställer in här utan att tveka (i hopp om att ta potten som den är, floppen kanske inte hjälpte cuda alls, eller så släpper han förmodligen par i 6 eller 4). Cuda333sux calls (1495) ** Dealing Turn ** : [ Th ] ** Dealing River ** : [ 4c ] Creating Main Pot with $4190 with HERO ** Summary ** Main Pot: 4190 | Board: [ Jd 6c 4h Th 4c ] Cuda333sux balance 5610, bet 2095, collected 4190, net +2095 [ 9h Js ] [ two pairs, jacks and fours -- Js,Jd,Th,4h,4c ] HERO balance 0, lost 2095 [ 5s 7d ] [ a pair of fours -- Jd,Th,7d,4h,4c ] Så hur spelar ni bubbelspel i en sån här situation? Få höra lite åsikter nu * RP - QoS * Citera
Hjort Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Överväg starkt att ställa in preflopp, om det är en tomte som gör den limpen har han nästan aldrig en riktig hand och kan inte syna. Se bara till att få in allt på en gång så han inte kan få för sig att det är värt att titta på floppen. På floppen gäller det bara att ställa in eller folda, du har inte råd att syna bort delar av din stack eftersom du behöver den till blindsteal. Och eftersom potten är så pass stor och hans bet så svags så tror jag det får bli en all-in. Du kan ju förresten notera att hans hand var precis den typen av hand som en tomte limpar i lilla mörken och sedan foldar mot en all-in. Det är viktigt att du hittar de lägena eftersom det är en situation där du i princip får gratispengar. Citera
rickie Postad 26 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2005 Överväg starkt att ställa in preflopp, om det är en tomte som gör den limpen har han nästan aldrig en riktig hand och kan inte syna. Se bara till att få in allt på en gång så han inte kan få för sig att det är värt att titta på floppen. På floppen gäller det bara att ställa in eller folda, du har inte råd att syna bort delar av din stack eftersom du behöver den till blindsteal. Och eftersom potten är så pass stor och hans bet så svags så tror jag det får bli en all-in. Du kan ju förresten notera att hans hand var precis den typen av hand som en tomte limpar i lilla mörken och sedan foldar mot en all-in. Det är viktigt att du hittar de lägena eftersom det är en situation där du i princip får gratispengar. Mjo, övervägde o ställa in preflop som sagt o skulle vanligtvis gjort det i en sån situation, men hade sätt den här killen syna allins preflop med alla möjliga skräphänder. Han var den spelaren vid bordet jag minst ville ställa in preflop emot med svaga händer. Citera
LazarusS Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Försöker mig på ett svar trots min ringa erfarenhet Du skriver att han var synglad; Såpass synglad att du tror att han hade kollat om du ställt in? Du har ju skaplig stack i förhållande till honom så det hade ju kostat honom en vacker slant på att syna en AI från dig. Kanske var läge att ställa in preflop här. Däremot (eftersom jag är lite småfeg av mig) hade jag nog om jag checkat preflop som du gjorde foldat för hans bet på flopen. Jag har kanske lite för hög respekt för överkort men jag skulle ha tolkat beten som att han träffat nåt. (inte nödvändigtvis TP men ändock). Summa summarum; Jag hade inte ställt in med öppna draget utan suckat ett tag, givit bort blinden och försökt sno desto fler i bättre position och med lite bättre löv. Men som sagt; Jag är lite småfeg också... Citera
Kotoryu Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Du kan ju förresten notera att hans hand var precis den typen av hand som en tomte limpar i lilla mörken och sedan foldar mot en all-in. Så om man är tomten, dvs med J9o i lilla mörken och alla har foldat - vad är rätt spel? Han är ju chipleader, men skillnaderna i marker är små. Ställer han in och förlorar all-in är han nere på 4:e plats. All-in ändå? Höjning till 750? Fold? Sådana här mellanhänder är svårspelade tycker jag. Citera
rickie Postad 26 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2005 Du kan ju förresten notera att hans hand var precis den typen av hand som en tomte limpar i lilla mörken och sedan foldar mot en all-in. Så om man är tomten, dvs med J9o i lilla mörken och alla har foldat - vad är rätt spel? Han är ju chipleader, men skillnaderna i marker är små. Ställer han in och förlorar all-in är han nere på 4:e plats. All-in ändå? Höjning till 750? Fold? Sådana här mellanhänder är svårspelade tycker jag. Jag skulle ställa in alla dar i veckan krävs ju en väldigt stark hand för o syna. Citera
rickie Postad 26 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2005 Försöker mig på ett svar trots min ringa erfarenhet Du skriver att han var synglad; Såpass synglad att du tror att han hade kollat om du ställt in? Du har ju skaplig stack i förhållande till honom så det hade ju kostat honom en vacker slant på att syna en AI från dig. Kanske var läge att ställa in preflop här. Hmm, jag förväntade mig inte att han skulle ha höga krav på starthänder för att syna. Tidigare synade han ner en all in preflop (från UTG) med K2. Han hade tur o vann den, så han vart chipleader. Som jag nämnde tidigare hade jag planer på att ställa in nästa hand när jag skulle vara SB, eller handen efter om nån skulle hinna före mig den gången. Däremot (eftersom jag är lite småfeg av mig) hade jag nog om jag checkat preflop som du gjorde foldat för hans bet på flopen. Jag har kanske lite för hög respekt för överkort men jag skulle ha tolkat beten som att han träffat nåt. (inte nödvändigtvis TP men ändock). Summa summarum; Jag hade inte ställt in med öppna draget utan suckat ett tag, givit bort blinden och försökt sno desto fler i bättre position och med lite bättre löv. Men som sagt; Jag är lite småfeg också... Jag tror, att även om han var synglad av sig preflop, så skulle han garanterat släppa handen om han inte träffade alls (eftersom jag inte visade nån styrka preflop, så betyder inte ett minimum bet i mina ögon i HU spel att man faktist träffat nånting) Och med stor chans skulle han foldat 4or eller 6or. Om han skulle syna med par i 4 eller 6 så skulle jag dessutom ha lite överkort för o träffa par med. Det kändes troligt att han just träffat 4 eller 6 eftersom han förmodligen har låga kort (pga att han bara synade preflop). Det är ju inte ofta man träffar TP. Citera
Kotoryu Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Jag skulle ställa in alla dar i veckan krävs ju en väldigt stark hand för o syna. Det är sant. Men behöver man verkligen spela så med 12 bb i stacken? Det känns som om förhållandet risk/reward är lite högt. Citera
rickie Postad 26 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2005 Jag skulle ställa in alla dar i veckan krävs ju en väldigt stark hand för o syna. Det är sant. Men behöver man verkligen spela så med 12 bb i stacken? Det känns som om förhållandet risk/reward är lite högt. Well, om du utgår ifrån att personen i fråga har som krav på starthand A-9 och par i 7or och uppåt. Så kommer han väl syna ner dig ungefär 1/10 gånger. Då har du hunnit stjäla ca 4000 (om man räknar både SB och BB) i blinds. Och den gången du blir synad är det ju inte som att du har 0 procent chans att vinna. Men däremot så får man utgå ifrån att personen man stjäl ifrån eventuellt kommer sänka sina krav på starthänder om du stjäl hela tiden. Citera
Hjort Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Så om man är tomten, dvs med J9o i lilla mörken och alla har foldat - vad är rätt spel? Han är ju chipleader, men skillnaderna i marker är små. Ställer han in och förlorar all-in är han nere på 4:e plats. All-in ändå? Höjning till 750? Fold? Sådana här mellanhänder är svårspelade tycker jag. All-in (går inte att göra något annat spel än all-in eller fold när en av parterna har 10bb eller mindre) mot alla utom de mest retarderat synglada motståndare. För att syna en all-in på bubblan mot någon som täcker en så behöver man väldigt schyssta kort eftersom man ger bort så mycket värde till spelarna som inte är i handen genom att vara all-in när det är ett stort betalningshopp. Det är sant. Men behöver man verkligen spela så med 12 bb i stacken? Det känns som om förhållandet risk/reward är lite högt. Ja, det är ett obligatoriskt spel eftersom vår hjälte blir tvungen att offra så mycket genom att vara riskera att busta. Även om han vet att den andre killen ställer med 100% av sina händer så måste han ändå folda händer som ger honom 55% vinstchans. Jag tror, att även om han var synglad av sig preflop, så skulle han garanterat släppa handen om han inte träffade alls (eftersom jag inte visade nån styrka preflop, så betyder inte ett minimum bet i mina ögon i HU spel att man faktist träffat nånting) Och med stor chans skulle han foldat 4or eller 6or. Om han skulle syna med par i 4 eller 6 så skulle jag dessutom ha lite överkort för o träffa par med. Det kändes troligt att han just träffat 4 eller 6 eftersom han förmodligen har låga kort (pga att han bara synade preflop). Det är ju inte ofta man träffar TP. Om killen synat all-in preflop med K2 så tycker jag det verkar rätt otroligt att han lägger något som helst par här. Citera
rickie Postad 26 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2005 Jag tror, att även om han var synglad av sig preflop, så skulle han garanterat släppa handen om han inte träffade alls (eftersom jag inte visade nån styrka preflop, så betyder inte ett minimum bet i mina ögon i HU spel att man faktist träffat nånting) Och med stor chans skulle han foldat 4or eller 6or. Om han skulle syna med par i 4 eller 6 så skulle jag dessutom ha lite överkort för o träffa par med. Det kändes troligt att han just träffat 4 eller 6 eftersom han förmodligen har låga kort (pga att han bara synade preflop). Det är ju inte ofta man träffar TP. Om killen synat all-in preflop med K2 så tycker jag det verkar rätt otroligt att han lägger något som helst par här. Mmm, det har du nog rätt i faktist, är nog lite överoptimistiskt o tänka att han foldar 4or eller 6or. Är möjligt att en fold på floppen skulle vara o föredra. Citera
LazarusS Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Som jag nämnde tidigare hade jag planer på att ställa in nästa hand när jag skulle vara SB, eller handen efter om nån skulle hinna före mig den gången. . Missade den tyvärr. Men om du satte han på nåt av de lägre paren och han var som du sa "synglad" borde väl risken för syn rätt överhängande ändå... eller? Jag är som sagt färsk på poker så jag mottager mer än gärna en kommentar till detta. Citera
rickie Postad 26 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2005 Som jag nämnde tidigare hade jag planer på att ställa in nästa hand när jag skulle vara SB, eller handen efter om nån skulle hinna före mig den gången. . Missade den tyvärr. Men om du satte han på nåt av de lägre paren och han var som du sa "synglad" borde väl risken för syn rätt överhängande ändå... eller? Jag är som sagt färsk på poker så jag mottager mer än gärna en kommentar till detta. Mjo, möjligt att jag var optimistisk som tänkte att han skulle folda låga par Citera
LazarusS Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Som jag nämnde tidigare hade jag planer på att ställa in nästa hand när jag skulle vara SB, eller handen efter om nån skulle hinna före mig den gången. . Missade den tyvärr. Men om du satte han på nåt av de lägre paren och han var som du sa "synglad" borde väl risken för syn rätt överhängande ändå... eller? Jag är som sagt färsk på poker så jag mottager mer än gärna en kommentar till detta. Mjo, möjligt att jag var optimistisk som tänkte att han skulle folda låga par Aldrig fel med lite optimism. Tycker tyvärr att jag åker på smisk väldigt ofta hur optimistik jag än är... Nästa gång sitter stegen. Tack för diskussionen. mvh. Lazarus Citera
rickie Postad 27 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2005 Som jag nämnde tidigare hade jag planer på att ställa in nästa hand när jag skulle vara SB, eller handen efter om nån skulle hinna före mig den gången. . Missade den tyvärr. Men om du satte han på nåt av de lägre paren och han var som du sa "synglad" borde väl risken för syn rätt överhängande ändå... eller? Jag är som sagt färsk på poker så jag mottager mer än gärna en kommentar till detta. Mjo, möjligt att jag var optimistisk som tänkte att han skulle folda låga par Aldrig fel med lite optimism. Tycker tyvärr att jag åker på smisk väldigt ofta hur optimistik jag än är... Nästa gång sitter stegen. Tack för diskussionen. mvh. Lazarus Ställde just in med 6-8 offsuit i small blind preflop på bubblan och fick syn av par i 10 Den här gången satte jag en straight haha Slutade som etta, lite mer flyt nu. Tack själv för diskussionen Citera
Recommended Posts