Gå till innehåll

Salles väg mot pengarna!


Salle_83

Recommended Posts

Jag tänkte börja skriva dagbok nu när jag ska börja med NL, för att delvis ha mer kontroll över mina resultat och delvis för att få feedback från er som läser.

 

Jag började med FL för ca 2 år sedan och spelade blindsen 0,5/1$ och gick sedan vidare till 1/2$ och 2/4$. För en månad sen tog jag ut alla mina pengar jag hade på pokerkontona och köpte lite fina saker. Istället började jag läsa några nya pokerböcker, för att förbereda mig för min "comeback".

 

Jag har bestämt mig för att satsa på NL 0.25/0.50$ istället för att fortsätta med FL och se hur långt jag kan gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är fler med i potten så tjänar du inget på att raisa hans all-in där, syna bara och hoppas på att tredje killen har PP och ger dig lite mer pengar, raisar du så kanske du bara skrämmer iväg honom.

 

Fint annars att börja med 1000% (i runda slängar) ökning av rullen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du det med din bankrulle? Varför bara sätta in en hundring? För att spela .25/.50 bör du ha allra minst $750 och gärna $1500 för att fixa variansen med hyfsad marginal. Bara ett välmenande råd och en undran över hur mycket pengar du har avsatt för poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hur har du det med din bankrulle? Varför bara sätta in en hundring? För att spela .25/.50 bör du ha allra minst $750 och gärna $1500 för att fixa variansen med hyfsad marginal. Bara ett välmenande råd och en undran över hur mycket pengar du har avsatt för poker."

 

Överdriv lagom.

 

Spelar man tight och på lägre nivåer och rätt så behöver man inte den där 3000 BB regeln, det har t.om. Gdaily som introducerade den erkänt.

 

Är man loose-aggressive på höga nivåer kanske.

 

Själv brukar jag börja med runt $100, spela uppd em o sen plocka ut när jag åkt på nån bad beat på 1/2 lr 2/4 när rullen e uppe på runt 1-1,5k

 

Jag tycker den här rulle hysterin är riktigt överdriven. Jag tror på dig o dina 13 dollar! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe okej 13$ är ju såklart i minsta laget, men man måste ju börja någonstans :)

 

Nej men seriöst, så har jag ju mer pengar att sätta in om det behövs, så egentligen är ju inte min bankrulle de där 130$ jag har just nu. Men varför lägga in mer än man behöver bara för att uppfylla nått teoretiskt krav?! Jag gör precis som du Djens, jag tar ut lite pengar då och då för att fylla något av alla dessa håll som dyker upp i vardagen :P

 

Ceflower, jag har läst en kurs på LU, men som du vet så är det skyhöga krav för att komma in. Men vi får se hur det går nu till hösten, jag har sökt både till malmö och lund. Vad läser du själv?

 

Ska ge mig på en ny session nu, hoppas flytet håller i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nackdelen med er metod är dels att det är mycket svårt att hålla koll på hur mycket man vunnit eller förlorat. Men framförallt blir det tråkigt den dag/vecka/månad som man åker på en riktig downstreak och förlorar hundratals dollar ur "hushållskassan".

 

Enligt min mening är det bästa att bestämma hur mycket pengar man vill lägga på poker och spela på nivåer som passar den rullen.

 

Men det är såklart upp till var och en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nackdelen med er metod är dels att det är mycket svårt att hålla koll på hur mycket man vunnit eller förlorat.

 

Det är extremt bra, för dessa spelare kommer att underskatta sina förluster och tro att de är vinnande. Då fortsätter de spela poker och donerar enkelt bort sina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså anledningen till att jag bara satte in dessa 100 sek (13$), var väl lite för att jag ville se om jag var redo för att spela enbart NL och för att jag är van vid att gå in med lite pengar vid bordet.

 

Nu har iallafall de 13$ blivit 270$ efter ca 4-5 h spel.

Jag känner att jag behärskar spelet på denna nivån, men jag har fortfarande lite svårt för att folda mina JJ, QQ och KK när det ligger A på bordet, men det kommer. Det finns iallafall väldigt mycket tomtar, som går in med vad som helst. Så min största utmaning just nu är att hålla uppe humöret och fortsätta spela mitt A-spel, även om jag förlorar en bra hand mot en kass tomte hand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

Nu har iallafall de 13$ blivit 270$ efter ca 4-5 h spel.

 

Menar inte att du enbart har haft tur för att vinna dessa pengar. Men en hel del sådan. Att sätta sig med $13 på ett 0.25/0.50-bord är verkligen inte att rekommendera för någon. Även om du hade den sjukaste edgen mot alla motståndare, samt såg deras hålkort(?), skulle jag rekommendera det. För mycket varians i poker för att gambla med så pass lite pengar på bordet i min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart går jag inte in med 13$ varje gång. Om du trodde det, så missförstod du mig. Nu när jag har pengar, så går jag in med 30-40$.

Jag mena bara att jag startade med 13$ från början... alla lägger ju inte in flera hundra dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo lite tur har jag såklart haft, men jag har samtidigt spelat bra poker enligt mig själv. Jag har blivit utdragen en hel del ggr av tomtar oxå, så jag har inte glidit på en räkmacka direkt. Poker är en mix mellan tur och skicklighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...