Gå till innehåll

SNG bettsson 1,20


Qscar

Recommended Posts

Har satt in 10 dollar och har nu spelat upp mig till 24 dollar. Kör ett bord ska jag köra fler eller hålla mig till ett bord?

 

Vad ska jag göra för skillnad på min taktik när jag kommer upp i högre nivåer?

 

Jag gjorde som du och satte in 10 dollar som jag grindade upp. Tror jag började köra med 4 bord åt gången och arbetade mig sakta uppåt mot mitt mål på $100. Efterhand som jag kände mig bekväm så startade jag fler bord också. Tills jag som nu spelar på 9 bord.

 

Bästa tipset är väl att köra så många bord du känner dig bekväm med (tråkigt svar kanske). Jag har haft perioder då det gått väldigt dåligt (Tror typ 16 sng i raken utan pengar) när jag gått tillbaka till 4 bord för att ge mig mer tid att analysera mitt spel, men när variansen slutade hånle åt mig gick jag upp på 9 bord igen.

 

Tror det kan va bra att köra den där nivån tills du har i alla fall runt $100 och då kika på dubbla inköpet. Som sagt kan det gå helt åt helvete ett rätt bra tag trots att man spelar någorlunda bra.

 

När det gäller högre nivåer så har jag inte kommit så långt ännu, uppe i drygt $250 intjänat totalt, men åtminstone på $2sng så är motståndet i princip identiskt och således är rätt standard ABC-poker bra givande.

 

 

 

Lite tankar i alla fall från en 10-dollars bankrullegrindare. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl också till viss del på din spelstil och om du spelar 5 eller 10 manna.

 

Löst, aggressivt spel kräver väl mer koncentration och uppmärksamhet och därmed färre bord, tight storbetspoker går mer på autopilot, t ex.

 

10 manna är lättare att multitabla tycker jag då man tar färre beslut och spelet är långsammare.

 

Personligen tycker jag att min känsla för bordet och motståndarna sjunker rejält så fort jag har mer än ett bord, jag känner mig ofta inte helt närvarande vid borden om flera bord är öppna. Det funkar dock hyfsat då jag i princip lirar supertight ABC poker, det är dock inte alltid det bästa för att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Ber om ursäkt för min idiot fråga men en liten fråga kvar. Ska jag börja på 2,20 nu direkt eller ska jag vänta?

Du ska INTE vänta. Om du väljer mellan 1,20 och 2,20 ska du alltid spela 2,20. Även om motståndet skulle vara hårdare på 2,20 (vilket det INTE är) så måste det vara mycket bättre att spela sng med 10% rake än 20%. Gå upp i nivå nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...