Mr.Lajban Postad 14 Januari , 2010 Rapport Postad 14 Januari , 2010 Detta kanske är självklart ( ) men jag blir inte helt säker när jag surfar runt. Måste vara många härinne som vet med säkerhet. Mitt problem. Ska köpa en laptop, hemma spelar jag såklart via nätverket (eller den stationära). Vill ha möjlighet att lira även när jag är på annan ort. Började kolla på mobila bredband och kontantkort då användningen kommer vara ca 1-3 dagar i månaden + mer på sommaren. Kom på att det kanske går att koppla laptoppen till mobilen som har fri surf för maximalt 9:- / dag. Skulle vara idealiskt för mig. Så fungerar det? Tacksam för svar / numera inte helt uppdaterad i all teknik Citera
frekje Postad 14 Januari , 2010 Rapport Postad 14 Januari , 2010 Jag har flera gånger använt min mobiltelefon som modem och utnyttjat att jag har fast pris på surf. Rekommenderar sladd och inte blåtandskoppling. Citera
Mr.Lajban Postad 14 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2010 F*n va nice! Tackar för svaret. Jag som precis var på väg att köpa kontant mobilt bredband. Då blir det ju betydligt bättre för mig med mobilens hjälp. Lägger på minnet att använda sladd. Trafiken vid pokerspel måste vara begränsad, måste gå att lira 4 bord utan problem... Citera
frekje Postad 14 Januari , 2010 Rapport Postad 14 Januari , 2010 Japp det kommer nog inte kräva så mycket, dock kan man vara medveten om att det är högre latency på den typen av uppkoppling och att det lättare blir avbrott-reconnect vilket kan påverka. För olika telefoner finns olika drivers så kolla lite på vad som gäller för din modell. GL! Citera
Mr.Lajban Postad 14 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2010 Tackar. Ny mobil ska inhandlas så den tanken får tas med i "beslutsprocessen" . Citera
Recommended Posts